szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az LMC Automotive becslése szerint az idei évben forgalomba helyezett autók száma meghaladja majd a 80 millió darabot. Az európai piac szenvedését bőven ellensúlyozza a fejlődő országok kereslete.

A legtöbb autót a japán Toyota tudta eladni idén, amely úgy tűnik gyorsan kiheverte a tavalyi cunami nyomán kialakult hátrányt. Tavaly ennek hatására a harmadik helyre csúszott vissza a gyártók rangsorában. A jelenlegi második illetve harmadik, gyakorlatilag holtversenyben az eladási mutatók alapján a német Volkswagen-csoport és az amerikai General Motors. A két gyártó eladásai egymástól mindössze egy százalékban térnek el.

A Toyota az év első háromnegyedében 7,4 millió kocsit értékesített, szemben a GM 6,95 és a VW 6,9 milliós eladásaival.

A Toyota, a VW és GM is jelentősen tudott növekedni az amerikai piacon, amelyen az elmúlt három év után 3.5 százalékkal erősödött a kereslet a személyautók iránt. Az autógyárak szépen haladnak a korábban elképzelhetetlennek tartott évi 10 millió darabos eladás irányába.

A VW korábban kijelentette, hogy 2018-ra a világ legnagyobb autógyárává kívánnak válni. A piackutató szerint a németek célja nem elérhetetlen jövőre egyedüliként 600 ezer autóval lehetnek képesek bővíteni eladásaikat. A Toyota jelenlegi helyzetét a kínai-japán szigetvita nehezíti, amelynek nyomán a kínai vásárlók jelentős része bojkottálja a távol-keleti szomszéd autóit. Az LMC Automotive szerint a realitás a 83 millió darabos eladás 2013-ban.

Az autóipari statisztikákat a gyártók és a szakértők is sokszor vitatják a módszertanuk miatt, így azok első sorban tájékozódásul szolgálnak. Mivel az egyes konszernek számtalan külső márkával rendelkeznek, így Kínában a GM-nek külön márkája van, a Toyota két partnere ugyanott a Daihatsu és a Hino. Az LMC Automotive jelentése a gyártók saját számai alapján készült.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!