Elbukott az évenkénti műszaki vizsga ötlete

Az utolsó uniós egyeztetésen nem kapott támogatást az a javaslat, amely szerint a hat évnél idősebb kocsikat évente kellene vizsgáztatni.

  • MTI MTI
Elbukott az évenkénti műszaki vizsga ötlete

Az ülésen részt vevő tagállami közlekedési miniszterek megállapodtak, hogy a személyautókat továbbra is a forgalomba helyezés után négy évvel, majd rendszeresen kétévente kell majd vizsgáztatni. A személygépkocsik esetében eltekintettek attól az európai bizottsági javaslattól, amely szerint az időszakos megvizsgálás négy évvel az első nyilvántartásba vétel után, azután két év múlva, majd évente történt volna - ez az úgynevezett "4-2-1-es séma". Meghagyják a jelenlegi, "4-2-2-es sémát", ugyanakkor megengedik, hogy a tagállamok akár szigorúbb rendelkezéseket is alkalmazzanak.

A javaslat már nem tartalmazza a könnyű utánfutók, a motorkerékpárok, a segédmotoros kerékpárok, a mopedek és a quadok műszaki vizsgakötelezettségét sem.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.