Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bd72fdb0-cee8-4ac7-9253-031add7dd4ed","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Dacia Bigster első körben három különböző hajtáslánccal érhető el hazánkban.","shortLead":"A Dacia Bigster első körben három különböző hajtáslánccal érhető el hazánkban.","id":"20250206_magyarorszagon-a-legnagyobb-es-legdragabb-dacia-a-vadonatuj-bigster","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd72fdb0-cee8-4ac7-9253-031add7dd4ed.jpg","index":0,"item":"76b033d2-137e-4cda-b02b-eda9e594d8c4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250206_magyarorszagon-a-legnagyobb-es-legdragabb-dacia-a-vadonatuj-bigster","timestamp":"2025. február. 06. 07:21","title":"Magyarországon a legnagyobb és legdrágább Dacia, a vadonatúj Bigster","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15b4138d-df8f-4262-9d49-55643a93805e","c_author":"Galicza Dorina","category":"itthon","description":"Korábban szinte lehetetlen volt megszólaltatni Simicska Lajost, a médiavezérről még fényképek is alig készültek, annyira elbújt a nyilvánosság elől. Február 6-án azonban borította az asztalt és a teljes független sajtónak megvillantotta, milyen változatos is a magyar nyelv.","shortLead":"Korábban szinte lehetetlen volt megszólaltatni Simicska Lajost, a médiavezérről még fényképek is alig készültek...","id":"20250206_G-nap-Simicska-Lajos-idorend-nosztalgia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15b4138d-df8f-4262-9d49-55643a93805e.jpg","index":0,"item":"f1e17d67-e8ce-4a72-8a88-319117b2191e","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_G-nap-Simicska-Lajos-idorend-nosztalgia","timestamp":"2025. február. 06. 18:51","title":"Ön mire emlékszik a G-napból? Idézze fel velünk az eseményeket időrendben!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95b6c2b5-deb1-410d-881e-84934ee06418","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Anthropic szeretné felmérni a céghez jelentkezők „nem MI-asszisztált kommunikációs készségeit is”, ezért kérik, ne használjanak MI-t. Ez azért visszás, mert a cég azzal hirdeti a termékeit, hogy mennyire emberi válaszokat adnak.","shortLead":"Az Anthropic szeretné felmérni a céghez jelentkezők „nem MI-asszisztált kommunikációs készségeit is”, ezért kérik, ne...","id":"20250206_anthropic-mesterseges-intelligencia-hasznalata-allasjelentkezeseknek-keres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95b6c2b5-deb1-410d-881e-84934ee06418.jpg","index":0,"item":"fd47ab3c-8760-4dfc-a014-c4a8c796bfd2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250206_anthropic-mesterseges-intelligencia-hasznalata-allasjelentkezeseknek-keres","timestamp":"2025. február. 06. 16:03","title":"Az egyik legnépszerűbb mesterséges intelligencia fejlesztője azt kéri a munkára jelentkezőktől, hogy ne használjanak MI-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"384056a7-a3d9-402c-bc26-6f26321f0187","c_author":"Mátrai Anna","category":"elet","description":"Japánon az ezredforduló után hatalmasodott el a kabalaőrület.","shortLead":"Japánon az ezredforduló után hatalmasodott el a kabalaőrület.","id":"20250206_kabala-japan-cukisag-kawaii-oszaka-vilagkiallitas-miska","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/384056a7-a3d9-402c-bc26-6f26321f0187.jpg","index":0,"item":"1b51956d-9cb2-498f-bf64-41ba650dd9fb","keywords":null,"link":"/elet/20250206_kabala-japan-cukisag-kawaii-oszaka-vilagkiallitas-miska","timestamp":"2025. február. 06. 04:31","title":"A magyar pavilon miskakancsója a kanyarban sincs a dilis japán kabalákhoz képest","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"72ff8e94-9baf-4bf3-8733-494829bd7949","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"360","description":"Az EU csalás elleni hivatala, az OLAF éves jelentésébe is bekerült az a több milliárd forintos költségvetési kárt okozó magyarországi ügy, amelyben több mint hatvan vádlott került a bíróság elé.","shortLead":"Az EU csalás elleni hivatala, az OLAF éves jelentésébe is bekerült az a több milliárd forintos költségvetési kárt okozó...","id":"20250206_hvg-unios-tamogatasok-eu-projekt-opticon-kormoczi-bela-endre-olaf-per","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/72ff8e94-9baf-4bf3-8733-494829bd7949.jpg","index":0,"item":"ea3a904c-1ee0-4ddf-a434-6034ca4fcefd","keywords":null,"link":"/360/20250206_hvg-unios-tamogatasok-eu-projekt-opticon-kormoczi-bela-endre-olaf-per","timestamp":"2025. február. 06. 06:30","title":"EU-pénzek milliárdjait kaszáló maffiáról beszél az ügyészség, „őshibáról” és áldatlan üzleti környezetről a fővádlott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e5a912f-ca0f-4dc9-85cb-8dfbcb30826b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Van pénz lóvéra.","shortLead":"Van pénz lóvéra.","id":"20250205_Egyetlen-abra-ami-tokeletesen-megmutatja-mennyire-panikba-estek-a-Manchester-City-nel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e5a912f-ca0f-4dc9-85cb-8dfbcb30826b.jpg","index":0,"item":"985ac1da-f82a-4398-948e-d4587cc5a8b9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_Egyetlen-abra-ami-tokeletesen-megmutatja-mennyire-panikba-estek-a-Manchester-City-nel","timestamp":"2025. február. 05. 10:21","title":"Egyetlen ábra, ami tökéletesen megmutatja, mennyire pánikba estek a Manchester Citynél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7988e77c-ed98-4327-9ec1-4fb6206f1f87","c_author":"Serdült Viktória","category":"itthon","description":"Most már biztos, hogy lesz demonstráció az igazságügy függetlenségéért. A szervezők a jogállami igazságügyi jogalkotásért, a bírói véleménynyilvánítás szabadságáért és a hivatáshoz méltó bérért hívják utcára a bírákat, a bírósági dolgozókat és mindenkit, aki fontosnak tartja az ügyet. ","shortLead":"Most már biztos, hogy lesz demonstráció az igazságügy függetlenségéért. A szervezők a jogállami igazságügyi...","id":"20250205_A-Parlamenttol-az-Igazsagugyi-Miniszteriumig-vonulnak-elso-tuntetesukon-a-magyar-birok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7988e77c-ed98-4327-9ec1-4fb6206f1f87.jpg","index":0,"item":"5cd6c3d8-cfc1-48e5-b29c-9f8ca0dbd936","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_A-Parlamenttol-az-Igazsagugyi-Miniszteriumig-vonulnak-elso-tuntetesukon-a-magyar-birok","timestamp":"2025. február. 05. 14:01","title":"A Parlamenttől az Igazságügyi Minisztériumig vonulnak első tüntetésükön a magyar bírók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da234299-ec67-4b7f-81a5-79d0b59208bb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Úgy gondolják, harminc éve nincs érdemi reform az egészségügyben.","shortLead":"Úgy gondolják, harminc éve nincs érdemi reform az egészségügyben.","id":"20250205_Tuntetest-szervez-a-Magyar-Orvosi-Kamara-Almos-Peter-MOK","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da234299-ec67-4b7f-81a5-79d0b59208bb.jpg","index":0,"item":"2bda1974-71de-4809-9f3b-100ea1971438","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_Tuntetest-szervez-a-Magyar-Orvosi-Kamara-Almos-Peter-MOK","timestamp":"2025. február. 05. 11:50","title":"Tüntetést szervez a Magyar Orvosi Kamara","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hárommillió alatt elvihető a Citroen újdonsága - kipróbáltuk
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Jól keveri a kártyát a Citroen. Bevezettek Magyarországon egy elég sikeres roncsautó programot és hoztak egy úgynevezett elfogadható-árú új modellt a C-Elysée-t. Kipróbáltuk.
Ami a kocsit illeti az C-Elysée teljesen új fejlesztés. A PSA konszern legkisebb úgynevezett PF1-es padlólemezére épül, amelyre az új Peugeot 208-as, vagy az unokatestvér Peugeot 301. A kocsiból idén világszinten, mivel nem teljes évvel számolnak, 30 ezer darabot kívánnak értékesíteni. Ebből Magyarország kétszázat vállal a tervek szerint. Az igazi robbantást jövőre tervezik, amikorra beérik a bevezetőkampány és egész év áll rendelkezésre. Nem kevesebb, mint 100 ezer ilyen autót kívánnak átadni 2014-ben.
Az ilyen típusú autók elsődleges piaca jórészt tőlünk keletebbre található. A szedánokat nyugaton alig veszik, míg keleten szinte mást nem is lehet eladni. Nálunk nagyjából 15 százalékot tesznek ki a kis- és középkategóriába tartozó négyajtós csomagtartós modellek. A célcsoport a vidéken élő családos férfiak és természetesen a flották.
A Citroen Autócsere programja
A francia márka tavaly decemberben indított egy autócsere programot, amelyben egy minimum 10 éves kocsi leadásáért több mint egymilliós kedvezményt adnak. A program beszámolója szerint megjelenek a magánvevők első sorban vidéken és az átlagos 25%-os privát vevők számát 10 százalékkal feljebb tornázta a márka, úgy hogy ötből négyen így vásároltak. Hozzátették a legjobban az új C3-ast viszik ezzel a konstrukcióval.
A PSA-konszern Citroen tagja az C-Elysée-vel egy igazán átlagember autót akart csinálni. A legfontosabb tervezési paraméterek a csomagtartó, a hátsó üléshely voltak, míg motorikusan az alacsony fogyasztás, és hogy akár gyengébb minőségű üzemanyaggal is elboldoguljon a gép meghibásodás nélkül. Ennek megfelelően a hátsó lábtér még a jelenlegi legnagyobb Citroen C5 típusénál is nagyobb, az üzemanyagok közül pedig a 91-es oktánszám vagy alatta sem jelent üzemi rizikót.
Képgaléria a Citroen C-Elyséeről.
D.P.
Egyébként egy arányos szedán született, nem forradalmi vonalakkal, de a megtartva az újvonalú Citroen jellegzetességeit a krómozott kettős hűtőrácsot, a nagy légbeömlőt, a lámpatest jellegzetes találkozását a motorháztetővel és a motorház töréseit. Ami a belsőt illeti, mindenképpen egyszerű, de például világos szövettel akár elegánsnak is nevezhető belsőt is fel tud mutatni a C-Elysée.
De hogy mennyire a keleti, észak-keleti piac a célterület, létezik egy mondjuk úgy "orosz csomag" is. Ebben többek közt extra fűtést kapott az első szélvédő alja, hogy az odafagyott ablaktörlőt gyorsan szabaddá tegye. Ugyancsak örülni fognak a jelentős has magasságnak (138-142 mm) a rossz utakkal megspékelt országok vásárlói. Ennek a világnak a kényelmesebb kiszolgálását segíti az is, hogy az ajtók kettős szigetelésűek – mint a bemutatón elhangzott a por így nem jut be annyira a fülkébe.
A motorok is egyszerűek, az alapmotort egy kis három hengeres képviseli, amelyet a C3-asban is alkalmaznak, annyi különbséggel, hogy abban megkapta a változó szelepvezérlést. A C-Elysée alapmotorja egy 1.2 literes VTi 72 jelű motor a nevéhez méltóan 72 lóerős teljesítménnyel.
Citroen
Fontos jellemző és érzékenyek rá vevők milyen biztonsági extrákkal tudják őket kiszolgálni. A Citroen C-Elysée-nek alapból jár az ABS, az ESP és az oldal légzsákok is. Három felszereltségi szinttel jelenik majd meg az újdonság: az alap a Tendance, a közép a Collection és a felső Exclusive kiszerelés. A legnépszerűbb nálunk a Collection lehet kisebb motorokkal. Ebben 2/3 arányban dönthető háttámla, manuális a klíma, ködfényszórók és elektromosan fűthető tükrök vannak többek közt alapból.
Villámkört téve a kocsival, elmondható hogy a 115 lóerős benzines 1.6-os VTi motor könnyedén boldogult a budai hegyek emelkedőivel. A váltó áttételezése a rövidke egyes fokozat után jól beosztható, a váltó mechanikáján persze érezni, hogy egyszerű konstrukciójú autóban ülünk. A kormányszervó franciásan könnyű, a kapcsolók és a kormány köré épített kezelőszervek gyorsan kitanulhatóak. Az említett extrateljesítményű klíma valóban pillanatok alatt leszárítja a párás ablakot is. Az ülések bár viszonylag keskenyek, az ülőlapjuk puha és a háttámasz kellően kemény. Az egyik legkomolyabb és visszatérő kritika, a testvérmodell Peugeot 301-es óta a hátsó ülések fejtámlája, illetve azok hiánya. Csak kis dudorok emlékeztetnek rá, hogy itt valami másnak kellene lennie. Az műszerfal és az ajtók anyagai kopogósak, de megbocsátható szinten, van ennél rosszabb. A középkonzol piros digitális grafikája a monokróm világot idézi, de tényleg nem vállalhatatlan kompromisszumokat kell kötni.
Az árakat illetően érdemes kalkulálni: most egy 300 ezres bevezető kedvezményt kínálnak, amihez plusz két év garancia és 1 év cascó jár, ha a finanszírozott formát választja valaki. Így a kocsi belépőára az igen baráti 2,5 millió forintra is kijöhet. A fent említett, vélhetően legnépszerűbb modell pedig a legkisebb VTi, 72 lóerős motorral 3,12 millió forintról indul, amelyhez a fenti kedvezményeket alkalmazva egy elfogadható-árú autóval gazdagodhatunk.
A legnagyobb konkurens ebben a szegmensben éppen házon belülről a jön. Nem más, mint a Peugeot 301, amelyet tavaly decemberben mutattak be és jelenleg folyik a bevezető kampánya szinte forintra azonos árazással. De itt van még a franciák közül a Renault Fluance, valamint a Chevrolet Aveo szedánja, a Skoda Rapid és a Fiat Linea. Többségében jó választás mind kínálati oldalon, csak lenne már kereslet.