Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Sok, történetileg nem autóipari cég fantáziáját megmozgatja az elektromos autózás. Kis cégek nagy tervekkel állnak elő. Íme, egy újabb.
Évek óta azt hallani, hogy vége a belsőégésű motoroknak. Válaszként általában olyan fejlesztéseket jelentenek be a hagyományos üzemanyagú erőforrások kapcsán, amelyek simán konkurálnak az elektromos meghajtással tisztaságot, fogyasztást tekintve.
Gyakori, hogy a benzinfalók végét hirdető cégek a semmiből bukkannak fel elképesztő koncepció autókkal. Ilyen a máltai székhelyű Silex Power is, amely egy zöldtechnológiával foglalkozó cég. Eddigi munkái között napenergia, szélenergia és hidroelektronikai projektek létesítése áll.
Már korábban kitekintettek az autóipar felé is, amelynek révén egy SUV és egy városi kisautó tervei születtek meg. Legújabb ötletük egy gigantikus limuzin. A modell neve Chreos. Az elnöki méretű 5,42 méteres luxuslimuzint a cég tervei szerint három éven belül bemutatnák. Ami ennél is sokkal elképesztőbb azok a paraméterek, amelyekkel a kocsit felruházznák. A 640 lóerőhöz, 4400 Nm (!) nyomaték párosul és 1000 kilométeres távolságra képes eljutni egy töltéssel. Mindezt megspékelték azzal, hogy a kocsi 10 perc alatt feltölthető.
A meghajtásról négy külön elektromotor gondoskodik, a menetteljesítményére jellemző a 2.9 másodperces 100-as sprint, a 6 másodperces 200-as és a 300 Km/h végsebesség. Mindez a 2200 kilogrammos önsúly ellenére. Nem szerénykednek a tervezésben.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.