szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Manapság a Lamborghini név hallatán szinte kizárólag a méregdrága, lapos sportkocsik jutnak az ember eszébe, de köztudott, hogy az olasz márka gyökerei a traktorgyártásból eredeznek. Olyannyira, hogy manapság is készülnek monstrumok a Sant'Agata Bolognese-i gyártó neve alatt.

Mint ismeretes, a legendárium szerint a Lamborghini alapítója, a traktorgyártó műhelyt működtető Ferruccio Lamborghini azért kezdett autókat is gyártani, mert összekülönbözött a sportkocsi-gyáros Enzo Ferrarival. Lamborghini – miután a Ferrarijában bedöglött a kuplung - szóvá tette a problémát a maranellói mesternek, aki azzal kontrázott, hogy foglalkozzon inkább a traktorokkal: ez adta az indíttatást Lamborghininek a sportkocsi-gyártáshoz.

Mindez a ’60-es években történt, s bár azóta már az autók a Lamborghini leghíresebb portékái, a márkanév – noha a gyártást már a SAME Deutz-Fahr nevű mezőgazdasági gépgyár végzi - még traktorokról is visszaköszön.

Lamborghini Nitro
Lamborghini

A legújabbat Lambo-traktort épp a napokban mutatták be: a Nitro nevű modellt az a Giorgetto Giugiaro tervezte, aki az 1995-ben bemutatott Lamborghini Cala tanulmány mellett olyan autókat is alkotott, mint például a Ferrari 250 GT, a Lotus Esprit vagy épp a Maserati Spyder. A hajtóerőről egy négyhengeres, dízel Deutz Tier 4i motor gondoskodik, a LED-világítórendszer szériafelszereltség, s egyéb nyalánkságok mellett olyan kormányszervó- rendszer is rendelhető, amely lehetővé teszi, hogy a manővereket kevesebb kormányfordítással lehessen végrehajtani.

Azt egyelőre nem tudni pontosan, hogy az extravagáns monstrumért mennyit kell leszurkolnia az ilyesfajta luxusra áhítozó gazdáknak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!