szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy nagynyomású gáztartállyal felszerelt és egy hagyományos belsőégésű motort is kap az Audi újdonsága. Vagy egyikkel, vagy másikkal közlekedik majd a jármű.

A g-Tron elnevezésű modell, amelyet most fog bemutatni Genfben a német márka, nagy dobása a forradalmian új gáztartály, amelyből kettőt kap a modell a karosszéria aljára szerelve.

A 7 kilogramm (a CNG vagy nagynyomású földgáz töltését kilóban adják meg) mennyiségű gáz tárolását 200 Bar nyomáson oldják meg, mindezzel nagyjából 400 kilométeren keresztül tud haladni az autó. A teljesen feltöltött tartályok súlya összesen 27 kilogramm. A tankok anyaga szénszálas polimer, amellyel a biztonsági előírásokat is teljesíti. A motor számára egy elktonikus nyomásszabályozó teszi fogyaszthatóvá a nagynyomású gázt.

A másik motor egy hagyományos, az Audi palettájának legnépszerűbb 1.4-es TFSI benzinmotorja, amelyek az A3-asokban üzemelnek többek közt. Jelen esetben 108 lóerős kivitelben. A hagyományos benzines felhasználással nagyjából 900 kilométert tud megtenni a kocsi.

A gázautózás elterjedésének egyelőre legnagyobb gátja a töltőháózat szűkössége, jelenleg Magyarországon nagyjából 5 helyen lehet CNG-t tankolni, amelynek ára még mindig harmada a benzin/dízel párosnak.

Audi g-tron
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!