szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Közbeszerzési eljárást írt ki a Budapesti Közlekedési Központ a Keleti pályaudvar bejárati vágányai feletti felüljáró újjáépítéséhez. A hídon halad át a Kerepesi út forgalma, a rekonstrukció ezért is komoly kihívás. A munkát várhatóan nyáron kezdik – közölték hétfőn.

A híd elődjét a Keleti pályaudvarra vezető vágányok felett több ütemben építették meg 1925-ben, 1970-ig a gödöllői HÉV szerelvényei jártak rajta. A második világháborúban felrobbantott hídrész helyére épített szerkezeten a közúti forgalmat vezették át a Hungária körút felé vezető, déli oldalon. A 2-es metró első szakaszának megnyitásával megszüntették a HÉV-et az Örs vezér tere és a Keleti pályaudvar között, a vágányok helyére 1973-ra utat építettek.

A híd a százlábú becenevet a vasutasoktól kapta, mert az északi pályaszerkezetet masszív pillérek helyett több karcsú oszlop tartja. Mára mindkét, egyenként 40 tonnás teherbírású hídszerkezet elavult, rendszeresen átáznak, nem egyszer kisebb híddarabok potyognak a sínekre, ami állandó veszélyt jelent a vonatokra.

Egy új, nagyobb nyílású és korszerű hidat építenek a régi helyett, két ütemben. Az elsőben a Keleti pályaudvar felé tartó oldalt, a másodikban a Hungária körút felé haladót építik újjá.

BKK

Az építési sorrend megválasztásában döntő szempont volt, hogy a híd déli oldala szélesebb, ezért az építése ideje alatt három forgalmi sávon lehet fenntartani a Kerepesi út forgalmát.

Az új, északi hídszerkezet szélesebb lesz, így azon három forgalmi sáv lesz majd. A déli oldalon kétirányú kerékpárutat építenek.

Az ideiglenes forgalomkorlátozásokról az ígéretek szerint folyamatosan hírt ad majd a BKK.

A munkát a tervek szerint 2013 nyarán kezdik, az ehhez szükséges pénzt a fővárosi önkormányzat 2013-as költségvetéséből biztosítják.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!