Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"470b3127-4276-41fd-a499-65c9bec0c130","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A mindfullness jegyében, „minimalista skandináv dizájnnal” adta ki legújabb böngészőjét az Opera.","shortLead":"A mindfullness jegyében, „minimalista skandináv dizájnnal” adta ki legújabb böngészőjét az Opera.","id":"20250204_opera-air-uj-bongeszo-meditacio-szunet-tartasa-mindfullness","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/470b3127-4276-41fd-a499-65c9bec0c130.jpg","index":0,"item":"70e9bafe-57ee-4220-8c95-468a89346de5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250204_opera-air-uj-bongeszo-meditacio-szunet-tartasa-mindfullness","timestamp":"2025. február. 04. 15:03","title":"Jött egy új böngésző, ami szól, ha ideje szünetet tartani – és még meditálni is segít közben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2dbfe3cf-df86-4f7d-9e2d-4170c774b29a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Márciustól már hiába is keresik a felhasználók a Microsoft Defender VPN-t, a cég ugyanis nyugdíjazza a funkciót.","shortLead":"Márciustól már hiába is keresik a felhasználók a Microsoft Defender VPN-t, a cég ugyanis nyugdíjazza a funkciót.","id":"20250203_microsoft-defender-vpn-elofizetes-funkcio-megszunese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2dbfe3cf-df86-4f7d-9e2d-4170c774b29a.jpg","index":0,"item":"99069d15-690b-40d7-879d-8390fbaa3bb7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250203_microsoft-defender-vpn-elofizetes-funkcio-megszunese","timestamp":"2025. február. 03. 18:03","title":"Hetek vannak hátra: megszüntet egy biztonsági funkciót a Microsoft","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67e7e663-0400-4e05-9495-8c84ffb20dfa","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Többek között Garancsi István és Somlai Bálint jelentkeztek a MÁV által meghirdetett állomásfelújítási pályázatra – cserébe kereskedelmi célra hasznosíthatnák a területeket. A legtöbb ajánlat a Déli pályaudvarra érkezett, a Nyugatira a terézvárosi önkormányzat is pályázott, míg a siófoki pályaudvarban senki sem látott fantáziát.","shortLead":"Többek között Garancsi István és Somlai Bálint jelentkeztek a MÁV által meghirdetett állomásfelújítási pályázatra –...","id":"20250203_NER-es-vallalkozok-vihetik-a-palyaudvarokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67e7e663-0400-4e05-9495-8c84ffb20dfa.jpg","index":0,"item":"45d21e3b-1e9f-4007-8b82-4ad38a8fbb53","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250203_NER-es-vallalkozok-vihetik-a-palyaudvarokat","timestamp":"2025. február. 03. 19:18","title":"NER-oligarchák vihetik a pályaudvarokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8b9e97e-964d-46c5-bcc6-d96a413b2dd7","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Tizenegy európai országban indult petíció annak érdekében, hogy az aszpartám eltűnjön az ételekből és az italokból.","shortLead":"Tizenegy európai országban indult petíció annak érdekében, hogy az aszpartám eltűnjön az ételekből és az italokból.","id":"20250204_aszpartam-valoszinuleg-rakkelto-betiltas-peticio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8b9e97e-964d-46c5-bcc6-d96a413b2dd7.jpg","index":0,"item":"50360ecf-0675-444d-a02b-40361ce3fa33","keywords":null,"link":"/elet/20250204_aszpartam-valoszinuleg-rakkelto-betiltas-peticio","timestamp":"2025. február. 04. 10:44","title":"Az aszpartám vége? Betiltanák a „valószínűleg rákkeltő” adalékanyagot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d35e014d-6694-43fb-b671-fd4f06ec0d97","c_author":"Kovács Gábor","category":"gazdasag","description":"Január végére már csak negyedannyian kerestek rá a fiatalokat célzó kamatmentes, de röghöz kötéssel járó hitelre, mint január elején. Az érdeklődés nagyobb az ország szegényebb megyéiben. A legnépszerűbb hitelcél az egyik bank szerint a használt autó.","shortLead":"Január végére már csak negyedannyian kerestek rá a fiatalokat célzó kamatmentes, de röghöz kötéssel járó hitelre, mint...","id":"20250205_Elkepeszto-siker-csunyan-visszaesett-az-erdeklodes-a-kormany-munkashitele-irant","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d35e014d-6694-43fb-b671-fd4f06ec0d97.jpg","index":0,"item":"0df766d2-d4bf-4137-953e-82137eaadf95","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_Elkepeszto-siker-csunyan-visszaesett-az-erdeklodes-a-kormany-munkashitele-irant","timestamp":"2025. február. 05. 05:08","title":"„Elképesztő siker”: csúnyán visszaesett az érdeklődés a kormány munkáshitele iránt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87da4d7d-23d7-4bae-93b4-9fb25060bb1d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A legkisebb állatok is kreatív módokon küzdenek meg a hideggel.","shortLead":"A legkisebb állatok is kreatív módokon küzdenek meg a hideggel.","id":"20250205_kis-allatok-pok-mokus-teknos-tel-hibernacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87da4d7d-23d7-4bae-93b4-9fb25060bb1d.jpg","index":0,"item":"db118062-7749-43b7-9d27-de1226895cfd","keywords":null,"link":"/elet/20250205_kis-allatok-pok-mokus-teknos-tel-hibernacio","timestamp":"2025. február. 05. 05:30","title":"Ezek a kis állatok igazi szuperképességgel dacolnak a téllel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f8f37784-b34b-42e1-9718-c9fa83ae6a95","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Szijjártó Péter a találkozót úgy kommentálta, hogy Magyarország a NATO lojális és megbízható szövetségese.","shortLead":"Szijjártó Péter a találkozót úgy kommentálta, hogy Magyarország a NATO lojális és megbízható szövetségese.","id":"20250203_orban-viktor-mark-rutte-nato-targyalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8f37784-b34b-42e1-9718-c9fa83ae6a95.jpg","index":0,"item":"431617aa-a0e1-484c-9c1d-6ec320b5aa2b","keywords":null,"link":"/itthon/20250203_orban-viktor-mark-rutte-nato-targyalas","timestamp":"2025. február. 03. 14:32","title":"Orbán a NATO-főtitkárral tárgyalt arról, hogy Trump „máris a feje tetejére állította a világot”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról, hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban. ","shortLead":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról...","id":"20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973.jpg","index":0,"item":"5ffb32e9-2406-483d-b368-d0b6f73d0bc4","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","timestamp":"2025. február. 04. 11:30","title":"Hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""}]
A német autószövetség az ADAC tesztjéből megtudhatjuk, melyik az a négy nyári gumi, amit kerüljünk el messzire, de az is kiderül, hogy melyik abronccsal tudunk egy-egy felhőszakadás idején is időben megállni, és persze idén is érdemes odafigyelni az ár/érték arányra.
Kissé félve attól, nehogy elkiabáljuk, de most áprilisban talán merészkedünk kijelenteni: vége a télnek, és nemcsak a téli bakancsot érdemes tavaszi lábbelire cserélni, de az autónk gumijait is. Ha még megvan és használható állapotban van a tavalyi szett, akkor nem kérdéses, hogy mi kerül a felnikre, de ha most kell vásárolni, akkor érdemes alaposabban is megvizsgálni a kínálatot.
Javult a gumihelyzet
A gumiválaszték minősítésében és a megfelelő ár/érték arány megtalálásában a magyar autósokat elsősorban a német autószövetség, az ADAC tesztje igazítja el, amely már 40 éve vizsgálja a téli és a nyári abroncsokat különböző ismérvek alapján. A tesztjük során a termékek közt a végső sorrendet, a vizsgált tulajdonságok fontosság szerint súlyozott átlaga adja meg. Ez a nyári gumi esetében: száraz út 20 százalék, vizes út 40 százalék, zaj 10 százalék, fogyasztás 10 százalék, kopás 20 százalék. A különböző jellemzőket a teszt eredményét értékelő táblázatban külön is meg lehet tekinteni, így aki más tulajdonságokat tart fontosnak, más végeredményre is juthat, mint az ADAC szakértői.
Idén két méretben vizsgáltak 19-19 modellt: a kisebb autókra szerelt 185/60 R 15-öst, és a középkategóriás járművek méretét a 225/45 R17-est. Az ADAC a teszt értékelésekor megjegyzi, hogy mindkét méret esetében javulást észleltek a korábbi év felhozatalához képest a nedves úton nyújtott teljesítményre vonatkozóan.
Négyen a legrosszabbak közt
A legkisebbeknél az autóklub „nagyon jó” kategóriája idén is üres halmaz maradt, míg a „jó” minősítést kilenc abroncsmodell kapta meg. Az élen a Michelin Energy Saver végzett, amely az alacsony kopási tulajdonságaival emelkedett ki az élmezőnyből, de csak kicsit maradt le mögötte a Continental Premium Contact 5. Az első két helyezettet két igen hasonló modell követi, a Dunlop Sport BluResponse és a Goodyear Efficient Grip. Ezeknél az abroncsoknál az autószövetség a nedves időben nyújtott teljesítményét emelte ki, de a Dunlop ezen kívül kitűnt a száraz aszfalton való fékezésnél is.
autotire.hu
Ugyancsak a „jó” gumik közt szerepel a Vredestein Sportrac 5, a Bridgestone Turanza 001 és a Nokian Line, amelyeknél egyensúlyban voltak a különböző mérvadó minőségi tulajdonságok, de mellettük még a Fulda EcoControl HP és a Semperit Comfort-Life 2 is befért a jó minősítésű márkák közé.
A Pirelli Cinturato P1 már a „kielégítő” kategóriába csúszott, mert kissé gyengélkedett a vizes úton. A Hankook K425 Kinergy Eco és a Firestone Firehawk TZ300a ugyancsak a nedves úton nyújtott gyengébb tapadása miatt kapott közepes osztályzatot, míg a Barum Brillantis 2-nek vannak hiányosságai a száraz úton is.
A „megfelelt” osztályzatot a Nexen N Blue HD főleg a rossz kopási jellemzői miatt kapta, ellentétben a GT Radial Champiro 228-cal, amelynek kiválóak a kopási mutatói, de nedves pályán nyújt gyenge teljesítményt.
A négy legrosszabb gumiabroncs között a közös pont, hogy mind a négy a vizes úton bukott el, így a Kleber Dynaxer HP3, a Marangoni Verso, a Rotalla Radial F108 és a Sailun Atrezzo SH402 a „nem ajánlott” minősítést szerezte meg.
Az ADAC tesztjéből mindezek mellett kiderül, hogy bár a kisméretű abroncsok esetében a legdrágább a legjobb, és a legolcsóbb a legrosszabb, de ezen belül az ár egyáltalán nem igazít el a minőség kérdésében. Míg a legrosszabb, kerülendő kategóriában a Kleber 75 eurós gumija leszerepelt, szinte ugyanennyiért (pár euróval drágábban és olcsóbban is) már legjobbak közt is találunk három gumitípust. Érdemes tehát egy-egy vásárlásra kiválasztott terméket alaposan megvizsgálni ár/érték arány szempontjából is.
Kisebb a szórás a nagyobbaknál
Az ADAC nagyobb gumiméretre vonatkozó tesztje a 225/45 R17 középkategóriás autókra való abroncsok közül vizsgált 19-et, amelyek közül egy sem bukott el, azaz a „nem ajánlott” minősítést itt nem osztották ki, ahogyan a „nagyon jót” sem.
A legjobb abroncsok így a kisebbekhez hasonlóan a „jó” kategóriában indultak. A listát vezető Continental ContiSportContact 5 különösen jó jellemzőket mutatott a vizes úton, míg a Goodyear Eagle F1 Asymentric 2 a száraz úton emelkedett a mezőny fölé. Csak kicsit maradt le mögöttük a Dunlop Sport Maxx RT és a Michelin Pilot Sport 3. A listán következő Ultrac Vorti száraz útviszonyok között erősebb, míg a Hankook Ventus S1 Evo 2 K117 után következő Semperit Speed-Life, a speciális üzemanyag-takarékos menettulajdonsága miatt került a legjobbak közé.
A közepes minőséget jelző „kielégítő” csoportba azok kerülhettek, amelyek egy fontos tulajdonságban erősek, és csak csekély hiányosságuk van. A 10 gumi közül az Uniroyal RainSport 2-ön és a Nexen N8000-en kívül mind a nedves úton szerepelt gyengébben, míg a Bridgestone Potenza S001 szárazon volt kiemelkedő, a Pirelli Cinturato P7, a Yokohama C.drive 2 és az Esa-Tecar Spirit UHP pedig a kopásállóságban volt különösen erős.
A két „megfelelő” gumi a Sports HS-2 és a Syron Race 1 Plus az esős viszonyok közti fékezéskor és kanyarodáskor mutatott olyan hiányosságokat, amely miatt ugyan gyengének mondhatóak, de mégsem csúsztak a „nem ajánlott” minősítésbe.
Ár/érték arányban ebben a kategóriában már nincs olyan nagy szórás mint a kisebb gumiknál. Itt a legalsóbb kategóriás, legdrágább abroncs, High Performer Sport HS-2 2 áráért, is legfeljebb a teszten eggyel jobban teljesítő terméket kaphatunk. Emellett a legjobbak közt sem találunk olyan olcsó vételt, amely annyira kiugrana alacsony árával, hogy szembetűnő lenne. Talán a legjobb kategória sereghajtója a Semperit Speed-Life lehet olyan jó vétel, amely a legjobbakhoz hasonlóan minden kategóriában jól szerepelt, de ezen felül üzemanyag-takarékos tulajdonsága kiemelkedő.
A korábban vártnál kevesebb pénz kerülhet át a nyugdíjpénztárakból lakáscélra, az állampapírok kamataiból pedig elég sokat visszatehetnek az emberek az államkasszába.
Még a Fidesz szavazóinak 37 százaléka is Magyarországot és Orbán Viktort látja Bindzsisztánban és fiktív vezetőjében – derül ki a Publicus Intézet felméréséből.
A Rákosrendezőre tervezett beruházás apropóján olyan barnamezős beruházásokat gyűjtöttünk össze, amelyek megmutatták, hogyan lehet jól hasznosítani az elhagyott iparterületeket.