szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A közös nyomócsöves dízeleknél minden egyes befecskendező kap egy saját visszajelzőt is az optimális üzemanyag-mennyiség adagolásához.

A Volvo Car Group idén ősszel mutatja be az új VEA (Volvo Engine Architecture, Volvo motorarchitektúra) -motorcsaládot, amely az általuk i-ART-nak nevezett technológiát képviseli. Mindez segíti az új dízelmotorok üzemanyag-fogyasztásának csökkentését.

 Az i-ART a hagyományos, közös nyomócsőben található egyetlen nyomásérzékelő használata helyett minden üzemanyag-befecskendezőből visszajelzést kap a nyomásról, így folyamatosan figyeli és égési ciklusonként módosítja az üzemanyag-befecskendezést mind a négy hengerben.

„A nyomócső nyomását rendkívül magas, 2500 bar értékre növeltük, ami az i-ART-technológia bevezetésével kombinálva a dízelforradalom második lépésének tekinthető – jelentette ki Derek Crabb, a Volvo Car Group hajtásrendszerek fejlesztéséért felelős részlegének alelnöke.

Volvo

A nagyobb befecskendezési nyomás és az i-ART-technológia kombinációjának köszönhetően az ügyfelek gazdaságosabb üzemanyag-fogyasztású, lényegesen alacsonyabb károsanyag-kibocsátású, nagy teljesítményű és markáns hangú motorhoz juthatnak hozzá.

A Volvo Car Group 2013 őszén mutatja be a Volvo Engine Architecture motorcsaládot. A VEA mellett a Volvo egy új, 8 sebességes automata sebességváltót is bevezet. A motorokat a svédországi Skövdében található modern motorgyártó üzemben fogják gyártani.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!