Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"45f5d731-e83b-4462-8d44-d890eb388c58","c_author":"Cikatridina","category":"brandchannel","description":"A fájdalmat szexuális aktus közben minden ötödik nő legalább egyszer átéli élete során. Mivel sokaknál szégyenérzettel társul, ezért az esetek többségében nem fordulnak orvoshoz. Összeszedtük a lehetséges okokat és a megoldási lehetőségeket.","shortLead":"A fájdalmat szexuális aktus közben minden ötödik nő legalább egyszer átéli élete során. Mivel sokaknál szégyenérzettel...","id":"20240617_cikatridina-szexualitas-fajdalmas-egyuttlet-endometriozis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/45f5d731-e83b-4462-8d44-d890eb388c58.jpg","index":0,"item":"a17f4fcf-31b2-4394-98b5-f059dfa5870a","keywords":null,"link":"/brandchannel/20240617_cikatridina-szexualitas-fajdalmas-egyuttlet-endometriozis","timestamp":"2025. május. 01. 15:30","title":"Fájdalom együttlét közben: van megoldás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Cikatridina","c_partnerlogo":"4d2ec5e6-2050-4393-a8fc-55cabc0a743d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"9bf561ea-c3b2-4e3e-ab73-7cbb08f8bc7e","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A férfi orvosi maszkot viselt és úgy tűnt, sokkos állapotban van, amikor kirángatták a járműből.","shortLead":"A férfi orvosi maszkot viselt és úgy tűnt, sokkos állapotban van, amikor kirángatták a járműből.","id":"20250501_Gyilkos-szandekkal-hajtott-az-iskolasok-koze-egy-autos-Japanban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9bf561ea-c3b2-4e3e-ab73-7cbb08f8bc7e.jpg","index":0,"item":"c8f520ee-9c14-439a-9271-38e4be8aea05","keywords":null,"link":"/vilag/20250501_Gyilkos-szandekkal-hajtott-az-iskolasok-koze-egy-autos-Japanban","timestamp":"2025. május. 01. 13:25","title":"Gyilkos szándékkal hajtott az iskolások közé egy autós Japánban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5decff6-b721-4033-bbe1-8c5d8bc9935a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Szombaton látták utoljára. ","shortLead":"Szombaton látták utoljára. ","id":"20250501_eltunt-a-szexualis-visszaeles-gyanuja-miatt-levaltott-pap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5decff6-b721-4033-bbe1-8c5d8bc9935a.jpg","index":0,"item":"71e4aeaa-634d-43eb-942b-c1bfa0ff79c9","keywords":null,"link":"/itthon/20250501_eltunt-a-szexualis-visszaeles-gyanuja-miatt-levaltott-pap","timestamp":"2025. május. 01. 21:44","title":"Böllérfesztiválon mulatott, majd eltűnt a szexuális visszaélés gyanúja miatt leváltott pap","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a2171a36-439e-4c87-8ee3-93c0a0f66583","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A tengerek, óceánok félelmetes és olykor veszélyes halait, a cápákat sokáig néma élőlényeknek tartották. Új-Zélandi kutatóknak viszont most sikerült olyan hangfelvételeket készíteniük, amelyekből kiderült, ezek az állatok, pontosabban az egyik fajuk is ad ki hangokat. Igaz, e hangokkal kapcsolatban egyelőre még sok a kérdőjel.","shortLead":"A tengerek, óceánok félelmetes és olykor veszélyes halait, a cápákat sokáig néma élőlényeknek tartották. Új-Zélandi...","id":"20250502_ausztral-furocapa-hangja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a2171a36-439e-4c87-8ee3-93c0a0f66583.jpg","index":0,"item":"1f29a3e9-ded0-41b4-8bfc-6c18bfa079ab","keywords":null,"link":"/tudomany/20250502_ausztral-furocapa-hangja","timestamp":"2025. május. 02. 10:03","title":"Először sikerült rögzíteni a cápák hangját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ee9b1a87-ef55-4b8a-8930-461a5a4f93c2","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Győr-iparterület csomópont előtt történt a baleset.","shortLead":"A Győr-iparterület csomópont előtt történt a baleset.","id":"20250501_Baleset-miatt-megallitottak-a-forgalmat-az-M1-es-autopalyan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ee9b1a87-ef55-4b8a-8930-461a5a4f93c2.jpg","index":0,"item":"831736d6-965a-4638-8b28-a6c375ff954f","keywords":null,"link":"/itthon/20250501_Baleset-miatt-megallitottak-a-forgalmat-az-M1-es-autopalyan","timestamp":"2025. május. 01. 11:47","title":"Baleset miatt egy időre megállították a forgalmat az M1-es autópályán, de már újra zavartalanul haladhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"022bc3d9-a09c-4568-8bf8-742c50056a28","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Több év után is döbbenetes részletek derülnek ki a tongai vulkánkitörés erejéről, mely úgy tűnik, az űrben is éreztette hatását. Ami bizonyos szempontból aggasztó.","shortLead":"Több év után is döbbenetes részletek derülnek ki a tongai vulkánkitörés erejéről, mely úgy tűnik, az űrben is éreztette...","id":"20250501_tongai-vulkankitores-lokeshullam-ur-hatara-hatasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/022bc3d9-a09c-4568-8bf8-742c50056a28.jpg","index":0,"item":"9b51eddd-2c06-4b1d-82bb-49899a136ad9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250501_tongai-vulkankitores-lokeshullam-ur-hatara-hatasok","timestamp":"2025. május. 01. 20:03","title":"Akkorát robbant a víz alatti vulkán, hogy az űr pereme is beleremegett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b475bf84-1a7c-4304-90d7-dc0a3e74bf4f","c_author":"Matalin Dóra - Hamvay Péter ","category":"360","description":"Hogyan változott az étrendünk az elmúlt évtizedekben, és mit jelent az a sokkoló állítás, hogy gyakorlatilag egész nap desszertet eszünk? Mi történik a szervezetünkkel, ha 12, 16 vagy akár 24 órás szünetet tartunk a táplálkozásban? Lehetnek-e nem kívánt mellékhatásai az időszakos böjtnek? Mi a jó stratégia, ha sóvárgunk az étel után? Piacon vagy boltban vásároljunk? Csak nyersen együnk zöldséget? Többek között ezekről a témákról is beszélgettünk a HVG Címlapsztoriban Bartha Ákos élelmiszerbiológussal és Szabó Adrienn dietetikussal, akik azt is elmondták, ők maguk milyen étrendet követnek, vacsoráznak-e este hat után, és milyen táplálékkiegészítőt szednek.","shortLead":"Hogyan változott az étrendünk az elmúlt évtizedekben, és mit jelent az a sokkoló állítás, hogy gyakorlatilag egész nap...","id":"20250501_napi-otszori-etkezes-vs-idoszakos-bojt-bartha-akos-szabo-adrienn","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b475bf84-1a7c-4304-90d7-dc0a3e74bf4f.jpg","index":0,"item":"fef33a33-e464-4476-a269-ea56b7eb26b3","keywords":null,"link":"/360/20250501_napi-otszori-etkezes-vs-idoszakos-bojt-bartha-akos-szabo-adrienn","timestamp":"2025. május. 01. 17:30","title":"Napi ötszöri étkezés vs. időszakos böjt – ezt eszi egy átlagos napon a dietetikus és az élelmiszerbiológus","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8fa6e332-a1c3-4299-85cb-b77181ab03da","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Miért jó most Magyarországon élni, és mik a legfőbb problémák az országban? Elmentünk több párt majálisára, hogy erről kérdezzük a résztvevőket. Az MSZP és több szakszervezet a Városligetben ünnepelt, a Mi Hazánk budán őrizte a magyar hagyományokat, Hadházyék a Kossuth téren tüntettek, a Momentum pedig a Karmelitába próbált feljutni. ","shortLead":"Miért jó most Magyarországon élni, és mik a legfőbb problémák az országban? Elmentünk több párt majálisára, hogy erről...","id":"20250502_Igy-majalisozunk-mi-videoriport-majus-elseje-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8fa6e332-a1c3-4299-85cb-b77181ab03da.jpg","index":0,"item":"0f040db0-5a68-462d-bc27-4ca9b79060e0","keywords":null,"link":"/itthon/20250502_Igy-majalisozunk-mi-videoriport-majus-elseje-ebx","timestamp":"2025. május. 02. 08:10","title":"Majálisozók arról, hogy miért jó (vagy nem) Magyarországon élni – videóriport","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Miután a hazai újautó-piacot már évek óta a céges vásárlások mozgatják, az sem véletlen, hogy a flottamenedzsment még a mai recessziós időkben is jól menő üzlet: tavaly a szerződések számát és értéket tekintve a flottafinanszírozás egyaránt 31 százalékkal bővült.
Magánemberként sem könnyű az autóvásárlás, hát, még ha egy vállalkozás járműparkját kell összeállítani, üzemeltetni. A lízingszakma már régen kitalálta, hogyan lehet takarékosan üzemeltetni vállalati autóflottákat – hozzáértő társaságokhoz történő kihelyezésével (outsourcing). Az ilyen flottakezelésre szakosodott szolgáltató magára vállalja a járműbeszerzés és –finanszírozás, a karbantartás, az üzemanyag-ellátás, a biztosítás és a kárrendezés feladatát. Emellett a szükség esetén csereautót is felkínál, a tranzakció végén pedig értékesíti a használt kocsikat.
A flottamenedzsment legfőbb előnye, hogy szolgáltatói kedvezőbb üzleteket (árakat) tudnak kialkudni az autószállító kereskedőkkel, s a fenntartást vállaló többi szolgáltatóval, mivel nagyságrendekkel nagyobb járműpark üzemeléséről gondoskodnak, s ennek alapján stabil forgalmat biztosítanak e partnereiknek. Az így elért haszon egy részét aztán átengedik ügyfélkörüknek. Az sem utolsó szempont, hogy a flotta kiszervezésével olyan szabályzatkövető magatartást lehet kialakítani a cégautókat használó dolgozók körében, amelyet a megbízó belső ellenőrző apparátusával aligha tudna megvalósítani.
AP / Scott Heppell
Miután a hazai újautó-piacot már évek óta a céges vásárlások mozgatják, az sem véletlen, hogy a flottamenedzsment még a mai recessziós időkben is jól menő üzlet: tavaly a szerződések számát, és értéket tekintve a flottafinanszírozás egyaránt 31 százalékkal bővült, s ezzel megközelítette a 2008-évi teljesítményt – olvasható a Magyar Lízingszövetség honlapján. Ez azt jelenti, hogy tavaly minden ötödik új, és ezen belül minden negyedik céges autó autóflotta-finanszírozás keretében kelt el. A Szövetség ugyanakkor rámutat arra is, hogy a járműflotta-kezelőkkel kötött szerződéseken belül az operatív lízing aránya már meghaladja a 90 százalékot.
Népszerűsége abban rejlik, hogy ezzel jókora költséget lehet megtakarítani. E lízingforma ugyanis olyan tartósbérleti konstrukció, amelynek bérleti futamideje alatt az autó tulajdonjoga a flottakezelő lízingcégnél marad, s az üzemeltetéssel járó kockázatok is őt terhelik (amiért az autóhasználó megbízó lízingdíjat fizet). Az operatív lízing egyik legfontosabb előnye, hogy a gépjárművek eszközértéke kikerül a megbízók mérlegkönyveiből, vagyis a vállalkozásnak pénzeszközei szabadulnak fel, s azokat alaptevékenységére fordíthatja. Ilyen formán a flottakezelés keretében a szolgáltató gyakorlatilag minden, a gépjármű működtetéséhez kapcsolódó adminisztrációs és operatív feladatot elvégez az üzemeltető helyett, amely akár 15-25 százalékkal is lejjebb szoríthatja a költségeket, szemben a saját kézben tartott flottakezeléssel.
Az operatív lízing népszerűségét az is növeli, hogy a 2012 elejétől – a módosult áfa visszaigénylési szabályoknak köszönhetően – a személygépkocsikat tartós bérletbe vevők nemcsak a finanszírozási díjra jutó áfát, hanem az operatív lízingügylet keretében felmerülő járulékos szolgáltatások áfáját is jogosultak levonni. Ez gyakorlatban egy gépkocsira vetítve több tízezer forint, s már kisebb flotta esetében is milliókra rúghat. Az egyik legnagyobb flottakezelő, a LeasePlan adatai szerint tavaly átlagosan havi 137 ezer forintba került egy vállalati gépkocsi tartósbérlete. A több száz autót bérlő nagyvállalatok 122 ezer forintot, a kis- és közepes méretű cégek 147 ezer, az egy-két autót tartó mikró-vállalkozások pedig 176 ezer forintot fizettek ki átlagosan egy vállalati gépkocsi nettó havidíjára.
A lízingbevevő – aki csak üzleti célokra használja a bérelt gépjárművet – átlagos bérleti díj esetén akár havi 37 ezer forint áfa levonására is jogosult lehet. Ezzel az operatív lízinget választó vállalatok az üzemletetés során a gépjármű-finanszírozás, javítás, karbantartás, téli-nyári gumik, kárrendezés, vagy a csereautó költségeinek áfáját is megtakaríthatják.Egy olyan vállalatnál, ahol például 70 százalékban használják üzleti célokra cégautót, operatív lízing esetén szintén jelentős, akár havi 26 ezer forint megspórolható az áfa-visszaigénylésekkel.
A Miniszterelnökséget vezető miniszter Magyar pszichés állatotáról, „náci házmesterek és a kommunista besúgók” tempójáról, az MNB-alapítványokról és a NER-es luxizásáról is beszélt.