Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b1ac7b82-04d7-4b54-8eac-3cb2f36a0fd8","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Nemrégiben merült fel, hogy hozzányúlnának a jelenlegi rendszerhez.","shortLead":"Nemrégiben merült fel, hogy hozzányúlnának a jelenlegi rendszerhez.","id":"20250613_Maradhat-a-keteves-muszaki-a-regi-autoknal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1ac7b82-04d7-4b54-8eac-3cb2f36a0fd8.jpg","index":0,"item":"e8a1fb33-6dca-4a99-87ec-0a7305903430","keywords":null,"link":"/cegauto/20250613_Maradhat-a-keteves-muszaki-a-regi-autoknal","timestamp":"2025. június. 13. 13:13","title":"Maradhat a kétéves műszaki a régi autóknál – Magyarország ellenzi a változást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e29d489f-89c6-46f0-8a1a-7f55f0ec865f","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250613_Marabu-Feknyuz-Finisben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e29d489f-89c6-46f0-8a1a-7f55f0ec865f.jpg","index":0,"item":"35386fc1-d43e-4d19-96c8-ab4fadd56c3a","keywords":null,"link":"/itthon/20250613_Marabu-Feknyuz-Finisben","timestamp":"2025. június. 13. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Finisben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12ed65a1-4567-4473-8b15-b44d97e64c2b","c_author":"Sztupa Melitta Boglárka","category":"kultura","description":"Nemzeti trikolórban pompázó szögesdróttal ölelt színpadon tért vissza a Budapest Parkba Beton.Hofi. Pénteken másodszor is előadja ugyanott a közéleti utalásoktól sem mentes, sok vendéggel felturbózott show-ját. ","shortLead":"Nemzeti trikolórban pompázó szögesdróttal ölelt színpadon tért vissza a Budapest Parkba Beton.Hofi. Pénteken másodszor...","id":"20250613_Inkabb-tulelesre-keszuljetek-ne-jovore-BetonHofival-mindannyian-be-vagyunk-zarva-Magyarorszagra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12ed65a1-4567-4473-8b15-b44d97e64c2b.jpg","index":0,"item":"f65c4cd8-6815-4ec2-adb4-bbd5bbafecd5","keywords":null,"link":"/kultura/20250613_Inkabb-tulelesre-keszuljetek-ne-jovore-BetonHofival-mindannyian-be-vagyunk-zarva-Magyarorszagra","timestamp":"2025. június. 13. 10:45","title":"„Inkább túlélésre készüljetek, ne jövőre” – Beton.Hofival mindannyian be vagyunk zárva Magyarországra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21207756-4e7d-4771-b83e-34591b8199f9","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Jordániában is drónokat és rakétákat lőttek le, az ország hadserege szerint veszélyeztették a lakosság biztonságát.","shortLead":"Jordániában is drónokat és rakétákat lőttek le, az ország hadserege szerint veszélyeztették a lakosság biztonságát.","id":"20250613_izrael-iran-drontamadas-jordania-legicsapas-bombazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21207756-4e7d-4771-b83e-34591b8199f9.jpg","index":0,"item":"1a1a3a75-8185-4358-9f80-ea22b48e0b61","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_izrael-iran-drontamadas-jordania-legicsapas-bombazas","timestamp":"2025. június. 13. 09:31","title":"Az IDF már Izraelen kívül lelövi az iráni drónokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff2cb812-ade4-44cc-b0e9-8d7413146410","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Sokakat érintő, veszélyes májbetegség ellen vethetik be a szemaglutid-alapú gyógyszereket, egy friss vizsgálat szerint ugyanis ebben is rendkívül ígéretesek.","shortLead":"Sokakat érintő, veszélyes májbetegség ellen vethetik be a szemaglutid-alapú gyógyszereket, egy friss vizsgálat szerint...","id":"20250612_novo-nordisk-szemaglutid-mash-majbetegseg-kezelese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff2cb812-ade4-44cc-b0e9-8d7413146410.jpg","index":0,"item":"a39330f6-7e4a-4794-81dc-f8be258143c2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250612_novo-nordisk-szemaglutid-mash-majbetegseg-kezelese","timestamp":"2025. június. 12. 20:03","title":"Kiderült, hogy a fogyasztó szuperinjekcióknak lehet egy váratlan másik hatása is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8879a74b-04b4-4408-b597-29c66bcccee7","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Gulyás Gergely szerint a Tisza Párt most rosszabbul áll, mint a korábbi baloldal négy évvel ezelőtt.","shortLead":"Gulyás Gergely szerint a Tisza Párt most rosszabbul áll, mint a korábbi baloldal négy évvel ezelőtt.","id":"20250613_gulyas-gergely-baratsag-magyar-peter-tisza-part-ellenzek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8879a74b-04b4-4408-b597-29c66bcccee7.jpg","index":0,"item":"df631af6-ef7e-448f-950e-09bc755dbb21","keywords":null,"link":"/itthon/20250613_gulyas-gergely-baratsag-magyar-peter-tisza-part-ellenzek","timestamp":"2025. június. 13. 13:30","title":"Gulyás: Már hét éve megírta nekem Magyar Péter, hogy nem vagyunk barátok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7381e995-bbff-404e-a4a4-7f8ee7d1fae3","c_author":"MTI","category":"sport","description":"A 26 éves Daniel Arzani mellett három másik játékos is érkezett a labdarúgócsapatba idén nyáron. ","shortLead":"A 26 éves Daniel Arzani mellett három másik játékos is érkezett a labdarúgócsapatba idén nyáron. ","id":"20250613_Ausztral-szelsot-igazol-Fradi-ferencvaros-kubatov-daniel-arzani-labdarugas-sport","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7381e995-bbff-404e-a4a4-7f8ee7d1fae3.jpg","index":0,"item":"49f24c95-4f2c-4185-8e60-db25de751341","keywords":null,"link":"/sport/20250613_Ausztral-szelsot-igazol-Fradi-ferencvaros-kubatov-daniel-arzani-labdarugas-sport","timestamp":"2025. június. 13. 19:31","title":"Ausztrál szélsőt igazolt a Fradi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b73031b-4052-4162-a893-a76d94069294","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"gazdasag","description":"A kormány az elmúlt évtizedben kiemelt ágazatként kezelte a turizmust, tulajdonosként mégis hagyta, hogy lepusztuljon a hévízi tófürdő központi épülete, amelyet így le is kellett zárni. A helyiek közül sokan szobakiadásból élnek, és már érzik a forgalom csökkenését.","shortLead":"A kormány az elmúlt évtizedben kiemelt ágazatként kezelte a turizmust, tulajdonosként mégis hagyta, hogy lepusztuljon...","id":"20250614_hvg-heviz-furdo-fejlesztes-allami-tamogatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b73031b-4052-4162-a893-a76d94069294.jpg","index":0,"item":"aa8bd265-5d3a-41a3-8726-5ce0d22f6fd7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250614_hvg-heviz-furdo-fejlesztes-allami-tamogatas","timestamp":"2025. június. 14. 09:00","title":"Kiemelt terület az idegenforgalom, mégis állami kézben pusztult le a második számú turisztikai látványosság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Miután a hazai újautó-piacot már évek óta a céges vásárlások mozgatják, az sem véletlen, hogy a flottamenedzsment még a mai recessziós időkben is jól menő üzlet: tavaly a szerződések számát és értéket tekintve a flottafinanszírozás egyaránt 31 százalékkal bővült.
Magánemberként sem könnyű az autóvásárlás, hát, még ha egy vállalkozás járműparkját kell összeállítani, üzemeltetni. A lízingszakma már régen kitalálta, hogyan lehet takarékosan üzemeltetni vállalati autóflottákat – hozzáértő társaságokhoz történő kihelyezésével (outsourcing). Az ilyen flottakezelésre szakosodott szolgáltató magára vállalja a járműbeszerzés és –finanszírozás, a karbantartás, az üzemanyag-ellátás, a biztosítás és a kárrendezés feladatát. Emellett a szükség esetén csereautót is felkínál, a tranzakció végén pedig értékesíti a használt kocsikat.
A flottamenedzsment legfőbb előnye, hogy szolgáltatói kedvezőbb üzleteket (árakat) tudnak kialkudni az autószállító kereskedőkkel, s a fenntartást vállaló többi szolgáltatóval, mivel nagyságrendekkel nagyobb járműpark üzemeléséről gondoskodnak, s ennek alapján stabil forgalmat biztosítanak e partnereiknek. Az így elért haszon egy részét aztán átengedik ügyfélkörüknek. Az sem utolsó szempont, hogy a flotta kiszervezésével olyan szabályzatkövető magatartást lehet kialakítani a cégautókat használó dolgozók körében, amelyet a megbízó belső ellenőrző apparátusával aligha tudna megvalósítani.
AP / Scott Heppell
Miután a hazai újautó-piacot már évek óta a céges vásárlások mozgatják, az sem véletlen, hogy a flottamenedzsment még a mai recessziós időkben is jól menő üzlet: tavaly a szerződések számát, és értéket tekintve a flottafinanszírozás egyaránt 31 százalékkal bővült, s ezzel megközelítette a 2008-évi teljesítményt – olvasható a Magyar Lízingszövetség honlapján. Ez azt jelenti, hogy tavaly minden ötödik új, és ezen belül minden negyedik céges autó autóflotta-finanszírozás keretében kelt el. A Szövetség ugyanakkor rámutat arra is, hogy a járműflotta-kezelőkkel kötött szerződéseken belül az operatív lízing aránya már meghaladja a 90 százalékot.
Népszerűsége abban rejlik, hogy ezzel jókora költséget lehet megtakarítani. E lízingforma ugyanis olyan tartósbérleti konstrukció, amelynek bérleti futamideje alatt az autó tulajdonjoga a flottakezelő lízingcégnél marad, s az üzemeltetéssel járó kockázatok is őt terhelik (amiért az autóhasználó megbízó lízingdíjat fizet). Az operatív lízing egyik legfontosabb előnye, hogy a gépjárművek eszközértéke kikerül a megbízók mérlegkönyveiből, vagyis a vállalkozásnak pénzeszközei szabadulnak fel, s azokat alaptevékenységére fordíthatja. Ilyen formán a flottakezelés keretében a szolgáltató gyakorlatilag minden, a gépjármű működtetéséhez kapcsolódó adminisztrációs és operatív feladatot elvégez az üzemeltető helyett, amely akár 15-25 százalékkal is lejjebb szoríthatja a költségeket, szemben a saját kézben tartott flottakezeléssel.
Az operatív lízing népszerűségét az is növeli, hogy a 2012 elejétől – a módosult áfa visszaigénylési szabályoknak köszönhetően – a személygépkocsikat tartós bérletbe vevők nemcsak a finanszírozási díjra jutó áfát, hanem az operatív lízingügylet keretében felmerülő járulékos szolgáltatások áfáját is jogosultak levonni. Ez gyakorlatban egy gépkocsira vetítve több tízezer forint, s már kisebb flotta esetében is milliókra rúghat. Az egyik legnagyobb flottakezelő, a LeasePlan adatai szerint tavaly átlagosan havi 137 ezer forintba került egy vállalati gépkocsi tartósbérlete. A több száz autót bérlő nagyvállalatok 122 ezer forintot, a kis- és közepes méretű cégek 147 ezer, az egy-két autót tartó mikró-vállalkozások pedig 176 ezer forintot fizettek ki átlagosan egy vállalati gépkocsi nettó havidíjára.
A lízingbevevő – aki csak üzleti célokra használja a bérelt gépjárművet – átlagos bérleti díj esetén akár havi 37 ezer forint áfa levonására is jogosult lehet. Ezzel az operatív lízinget választó vállalatok az üzemletetés során a gépjármű-finanszírozás, javítás, karbantartás, téli-nyári gumik, kárrendezés, vagy a csereautó költségeinek áfáját is megtakaríthatják.Egy olyan vállalatnál, ahol például 70 százalékban használják üzleti célokra cégautót, operatív lízing esetén szintén jelentős, akár havi 26 ezer forint megspórolható az áfa-visszaigénylésekkel.