Még keményebben büntetnének az utakon a sanghaji rendőrök

A sok baleset miatt még szigorúbb büntetést, még magasabb bírságokat javasol Sanghaj és Peking rendőrsége.

  • MTI MTI
Még keményebben büntetnének az utakon a sanghaji rendőrök

A sanghaji alpolgármester a héten azt mondta, hogy a 24 milliós város utcáin egyre több a jármű, de a közlekedési szabályok betartása mind a vezetők, mind a gyalogosok részéről gondot okoz. A helyi rendőrség csak az elmúlt évben 6,1 millió esetben regisztrált szabálysértést, és csaknem ezer ember halt meg ezek miatt, a valós esetek száma ugyanakkor ennek sokszorosát is kiteheti.

Kifejezett figyelnek a piroson áthaladó gyalogosok és motorosok büntetésére, a szabályokkal ellentétesen kanyarodókra, mindkettőt "kínai sajátosságként" definiálja egy tavaly év végén az internetet bejárt videó.

A sanghaji hatóságok idén év elejétől megemelték a büntetések összegét, mely a kritikusok szerint még így is alacsony, 5 és 50 jüan (1 jüan=37 forint) között mozog.

Hétfőtől a pekingi hatóságok szintén szigorításokat jelentettek be, ennek első szakaszában a 150 legforgalmasabb pekingi úton 10 és 20 jüan közötti büntetéseket szabnak ki a pirosban átkelő gyalogosokra, biciklisekre és motorosokra. Az autókra mindkét városban külön szabályozás vonatkozik.

A büntetések behajtása ugyanakkor a szigorítás ellenére is akadályokba ütközhet. Elég annyit állítani például, hogy nincs pénz az embernél, sem személyi igazolvány, ráadásul a tömeges szabálysértők felelősségre vonása sem egyszerű feladat.

A közlekedési szabályok egész Kínában szigorodtak január elsejétől. Szigorúbban büntetik az olvashatatlan rendszámtáblával közlekedőket, a sárga és piros lámpákon áthajtókat. Jobban odafigyelnek az ittas vezetőkre és a frissen jogosítványt szerzőkre is.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.