szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nagy fába vágja a fejszét Sebastien Loeb: a kilencszeres ralivilágbajnok egy Peugeot versenygéppel indul a legendás észak-amerikai hegyiversenyen, a Pikes Peaken. Ahogyan azt a gallok klasszisától várni lehet, a célja csakis a győzelem lehet, ráadásul az autója tervezésében egy magyar szakember is komoly szerepet vállalt.

A rali-vb-n (WRC) idén már csak néhány futamon induló, a pályaversenyzésbe belekóstoló és a WTCC-s szerepléssel is kacérkodó pilóta a 208 T16 Pikes Peak típusjelű, frissen bemutatott versenygéppel vág neki a különleges kihívásnak. Loeb az ’Unlimited’ kategóriában száll versenybe, amelyben a legvadabb, minimális megkötés mellett épített járgányok száguldanak.

Mint a hírhedt viadalra az 1988-ben és 1989-ben aratott sikerek óta első ízben visszatérő Peugeot kommünikéjéből kiderült: a versenygép megalkotásában Michael Trouvé főtervező társaként egy magyar szakember, a márka karosszéria-tervezője, Bocsi Attila is jelentős szerepet vállalt. „Nagyon büszkék vagyunk erre a kalandra, főként annak fényében, hogy nem volt túl sok időnk, mert csak tavaly novemberben kaptuk meg az engedélyt a projekt megvalósításához” –mondta Trouvé.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak
Peugeot

A műszaki részletek egyelőre nem ismertek, de az bizonyos, hogy a 208 T16 Pikes Peak és Loeb is komoly megterhelésnek lesz kitéve a június 30-án esedékes coloradói futamon. A pálya 156 kanyarból áll, a 20 kilométer hosszú szakaszon a magasság 1500 métert emelkedik és a cél helyszíne 4301 méteres magasságban lesz.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak
Peugeot
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!