szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Európa legnagyobb autógyártója, a Volkswagen jelentette be, hogy tízfokozatú duplakuplungos váltók fejlesztésén dolgozik.

Martin Winterkorn a csoport elnöke a hétvégi, Bécsben tartott technológiai fórumon beszélt arról, hogy a konszern autói részben úgy fognak kategorizálódni, hogy megjelennek a 10 fokozatú váltók a felsőbb szegmensekben.

A DSG (duplakuplungos) váltók esetében a két kuplungegység egyike a páros, a másik a páratlan fokozatokért felelős, ennek eredményeképpen az egymás utáni váltások sebessége felgyorsulhat, folyamatosan az ideális nyomatékot/motorfordulatszámot fenntartva. A jelenlegi ilyen rendszerű váltók ugyanakkor egyelőre maximum nyolc sebességfokozattal rendelkeznek, amelyek a korábbi hatsebességes váltókhoz képest akár 16 százalékkal takarékosabb autózást is lehetővé tesznek.

A fejlesztés célja Martin Winterkorn szerint elsősorban a károsanyag-kibocsátási értékek csökkentése, amelynek szintjét egy EU-s normatíva nyomán az új autók esetében 2020-ig 95 g/km-es szintre kell csökkenteni. A 10-es váltó ennek csak egyik eszköze, a plug-in hibrid, a gázüzemű motorok és a hatékonyabb belsőégésű motorok fejlesztése mellett – mondta el Bécsben a Volkswagen vezetője. Példaként az új dízelgenerációt említette, amely literenként akár 134 lóerős is lehet, ezzel pedig elhárulna az egyik legnagyobb kifogása az amerikai piacnak a dízelekkel szemben, amely nem kedvelte az ugyan magas nyomatékú, ám nem elég erős motorokat.

A váltófokozatok számának emelése mostanság az egyik legdivatosabb fejlesztési irány. A hetekben jelentette be a Ford és General Motors, hogy együtt fejlesztenek majd, ők egyelőre csak 9 fokozatú váltókat.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!