szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megérkeztek az első hivatalos fotók és információk a legújabb Porsche 911 Turbóról, amely szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be. Az újdonság erősebb és jobb az elődjénél, s mint kiderült: az eddigiekkel ellentétben csak automata váltóval szerelik majd, manuálissal nem.

Az első 911 Turbo után 40 évvel érkező legújabb változatot kétféle teljesítménnyel kínálja a Porsche: a 3,8 literes, duplaturbós, hathengeres erőforrás az alapváltozatban 520, míg az S jelű variánsban 560 lóerőt teljesít. A normál 20, az S pedig 30 lóerővel tud többet mint az előző generáció.

Álló helyzetből a Turbo 3,3 másodperc, míg a Turbo S 3,1 másodperc alatt gyorsul fel százra: a javulás 0,4, illetve 0,2 másodperc a korábbiakhoz képest, ráadásul a Turbo S ezen a területen ugyanazt tudja, mint a McLaren közúti rakétája, az MP4-12C. Az S végsebességét 318 kilométer/órára taksálja a zuffenhauseni gyártó.

Porsche 911 Turbo
Porsche

Újdonság, hogy az elődökkel ellentétben az új változatokat csak hétfokozatú, duplakuplungos váltóval kínálja a Porsche, manuálissal nem. Az újdonságokat felvértezik a 991 GT3-asból ismert, a hátsó kerekeket is kormányzó rendszerrel, amely jelentős mértékben javítja az autó stabilitását a nagysebességű kanyarokban.

Porsche 911 Turbo
Porsche

Szintén újítás az aktív aerodinamikai csomag, amely egyaránt három fokozatú visszahúzódó első spoilert és állítható hátsó szárnyat foglal magában. Ugyan az autó hosszúsága 40 milliméterrel, szélessége pedig 28 milliméterrel nőtt, az alumínium használatának köszönhetően az autó súlya vélhetően csökkent, ami hozzájárul a teljesítmény javulásához is.

Az újdonságok Németországban várhatóan szeptembertől lesznek megvásárolhatóak: a carbuzz információi szerint a 911 Turbóért 162 ezer eurót, míg a Turbo S-ért 195 ezer eurót kell majd leszurkolni.

Porsche 911 Turbo
Porsche
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!