szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Wörthersee Tour rendezvényen állították ki az 1111 kilogramm saját tömegű TT ultra quattrót, amely a széria modellnél több, mint 300 kilóval könnyebb.

A kocsi rendkívül könnyű szerkezetét egy 2.0 TFSI-motorral kombinálták, amelynek 228 kW (310 LE) teljesítménye és 400 newtonméter forgatónyomatéka játszi könnyedséggel mozgatja a kompakt kupét. A TT ultra quattro concept álló helyzetből mindössze 4,2 másodperc alatt katapultál 100 kilométer/órás tempóra, miközben 3,6 kg/LE teljesítmény-tömeg aránya a szupersportkocsikat idézi.

Audi

A Wörthi-tavi show-modell számára az ingolstadti és neckarsulmi mérnökök következetesen továbbfejlesztették a TT jelenlegi nemzedékének Audi Space Frame (ASF) konstrukcióját, további 43 kilogrammot „csípve le” karosszériaszerkezete tömegéből. Az átdolgozott külső karosszériaelemekkel együtt így végül 100 kilogramm tömeg-megtakarítást sikerült elérni. Tervezői az Audi R8 GT héjszerkezetű kagylóüléseivel látták el koncepciómodelljüket, ezek üvegszál-erősítésű műanyag (GFK) vázszerkezetével is 22 kilogrammot takarítottak meg.

Audi

Minden egyes gramm számít – különösképpen a futóműben, ahol a rugózatlan tömegek csökkentése a kényelem és az irányíthatósági tulajdonságok előnyére is válik. A TT ultra quattro concept spirálrugóinak anyaga ezért nem acél, hanem üvegszál-erősítésű műanyag (GFK). A teljes egészében új fejlesztésű rugók alapjául egymással összesodort üvegszálak szolgálnak, amelyeket epoxi-gyantával itatnak át. Az üvegszál-erősítésű műanyag alkalmazásával itt változatlanul kedvező tulajdonságok mentén mintegy 40 százalékos tömeg-megtakarítás érhető el, ami a teljes járműben összesen hat kilogrammot tesz ki.

Mindezen könnyűszerkezetes megoldások eredményeképpen a műszaki tanulmány 300 kilogrammal könnyebb, mint a vele összevethető, eleve kimondottan sportos szériamodell.

Audi
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!