Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d17abaaa-fb53-4227-9d31-674173b13a75","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Nem érti Náray Tamás, hogy miért kell támadni az Uzsokit, azt írta, akinek nem tetszik a rendszer, az csináljon forradalmat.","shortLead":"Nem érti Náray Tamás, hogy miért kell támadni az Uzsokit, azt írta, akinek nem tetszik a rendszer, az csináljon...","id":"20250428_naray-tamas-uzsoki-ugy-maganellatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d17abaaa-fb53-4227-9d31-674173b13a75.jpg","index":0,"item":"8d4ccb97-3536-470e-a721-ccfcad0df31e","keywords":null,"link":"/elet/20250428_naray-tamas-uzsoki-ugy-maganellatas","timestamp":"2025. április. 28. 16:02","title":"Náray Tamás az Uzsoki-ügyről: Meg kellene érteni, hogy nincs a világban egyenlőség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48c165d7-f614-4c08-8178-ee1c3ed9450c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Életre kel a szecessziós csók, jön a Gustav Klimt: The Immersive Experience kiállítás.","shortLead":"Életre kel a szecessziós csók, jön a Gustav Klimt: The Immersive Experience kiállítás.","id":"20250429_A-virtualis-terben-tamadnak-Klimt-csokosai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48c165d7-f614-4c08-8178-ee1c3ed9450c.jpg","index":0,"item":"cfbc75d8-4c83-4ed4-9f00-278a6a07d21d","keywords":null,"link":"/elet/20250429_A-virtualis-terben-tamadnak-Klimt-csokosai","timestamp":"2025. április. 29. 13:06","title":"Arany dögivel – virtuális térben támadnak Klimt csókosai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c0f8d55-4a62-4c1c-9d42-a858e3d41885","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Megegyeztek abban, hogy minden szinten fenntartják a diplomáciai kapcsolatokat.","shortLead":"Megegyeztek abban, hogy minden szinten fenntartják a diplomáciai kapcsolatokat.","id":"20250428_Telefonon-beszelt-egymassal-az-orosz-es-az-amerikai-kulugyminiszter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c0f8d55-4a62-4c1c-9d42-a858e3d41885.jpg","index":0,"item":"00105c0c-830f-4a9d-8b51-82c8d1cfc874","keywords":null,"link":"/vilag/20250428_Telefonon-beszelt-egymassal-az-orosz-es-az-amerikai-kulugyminiszter","timestamp":"2025. április. 28. 08:13","title":"Telefonon beszélt egymással az orosz és az amerikai külügyminiszter","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af30fd97-22f2-4ddb-8691-056209ff8f6e","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az orosz pilóták gyanút fogtak.","shortLead":"Az orosz pilóták gyanút fogtak.","id":"20250429_orosz-pilotak-mergezett-alkohol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af30fd97-22f2-4ddb-8691-056209ff8f6e.jpg","index":0,"item":"ff5d4b93-8ab0-4e15-b522-ce315dfbba42","keywords":null,"link":"/elet/20250429_orosz-pilotak-mergezett-alkohol","timestamp":"2025. április. 29. 20:39","title":"27 évet kapott egy ukrán származású férfi, aki az oroszok szerint mérgezett alkohollal akart pilótákat ölni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ebee897-9246-4a0a-9fb7-58d9275fbf01","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Svájci kutatók szerint a retina elvékonyodása összefüggésben állhat a skizofrénia kialakulásával, így a jövőben egy olcsó és egyszerű vizsgálati módszerrel is fel lehetne deríteni a betegséget.","shortLead":"Svájci kutatók szerint a retina elvékonyodása összefüggésben állhat a skizofrénia kialakulásával, így a jövőben...","id":"20250429_szemvizsgalat-retina-skizofrenia-mentalis-betegseg-kialakulasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ebee897-9246-4a0a-9fb7-58d9275fbf01.jpg","index":0,"item":"fec565fc-e7f3-4096-8d8c-19efd7e6f9a6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250429_szemvizsgalat-retina-skizofrenia-mentalis-betegseg-kialakulasa","timestamp":"2025. április. 29. 11:03","title":"Egyszerű szemvizsgálat mondhatja meg, skizofréniában szenved-e valaki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c7c5fb0-eb6f-46a8-b50f-d4f339b4ea3a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk egy feladatot, és arra biztatjuk – nem csak a matematikus – olvasóinkat, hogy próbálják megoldani. Tizennegyedik kihívás.","shortLead":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk...","id":"20250428_Gondolkozz-velunk-Teak-szigete-Szexi-a-matek-14","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c7c5fb0-eb6f-46a8-b50f-d4f339b4ea3a.jpg","index":0,"item":"0aaf041b-4a8b-492a-a9f3-dc6669289516","keywords":null,"link":"/elet/20250428_Gondolkozz-velunk-Teak-szigete-Szexi-a-matek-14","timestamp":"2025. április. 28. 10:00","title":"Gondolkozz velünk: Teák szigete – Szexi a matek 14.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6ecb3b5-d567-4f08-9856-b15050501bab","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A vállalat állítása szerint a probléma megtalálásához volt szükséges, hogy a sérült vezeték tovább működjön.","shortLead":"A vállalat állítása szerint a probléma megtalálásához volt szükséges, hogy a sérült vezeték tovább működjön.","id":"20250428_Kozel-40-napig-folyhatott-az-olaj-Gardonynal-ugy-hogy-a-MOL-is-tudott-rola","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6ecb3b5-d567-4f08-9856-b15050501bab.jpg","index":0,"item":"89e1d30d-b50d-4bba-89e8-bcdd68ace18c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250428_Kozel-40-napig-folyhatott-az-olaj-Gardonynal-ugy-hogy-a-MOL-is-tudott-rola","timestamp":"2025. április. 28. 06:43","title":"Közel 40 napig folyhatott az olaj Gárdonynál úgy, hogy a MOL is tudott róla","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"096c84cb-1686-428d-80ac-cf209aeb13ea","c_author":"Szentirmai Áron","category":"itthon","description":"A városvezető értékeli a próbálkozást, de meglátása szerint a törvény adta lehetőségekkel nem tudnának hatékonyan küzdeni a túlnépesedés ellen, így nem is kívánnak élni a törvény adta lehetőséggel.","shortLead":"A városvezető értékeli a próbálkozást, de meglátása szerint a törvény adta lehetőségekkel nem tudnának hatékonyan...","id":"20250429_Csozik-Laszlo-Navracsics-Tibor-onkormanyzat-torveny-nepessegnovekedes-atomcsapas-Erd","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/096c84cb-1686-428d-80ac-cf209aeb13ea.jpg","index":0,"item":"64bea0e1-dab2-4f08-961b-776aa8f46f71","keywords":null,"link":"/itthon/20250429_Csozik-Laszlo-Navracsics-Tibor-onkormanyzat-torveny-nepessegnovekedes-atomcsapas-Erd","timestamp":"2025. április. 29. 15:50","title":"Csőzik László érdi polgármester: A Navracsics-féle javaslat egy atomcsapás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A jelenlegi cégautós viszonyok közt, amikor az operatív lízing dívik, amelynek áfája visszaigényelhető, a banki kamatok pedig padlót fogtak, elvileg kocsit kéne vennie minden cégnek. A helyzet drámaiságát mutatja, hogy még így sem pörög a piac: amikor a visszaigényelt áfa, a szervizköltség áfa felének levonása után szinte „bagóért” használhatnák a cégek az új autókat.
Pedig a választék egyik legjobb darabja az új Skoda Octavia és annak kipróbált 1.4 literes TSI motorral szerelt 103 kW-os, 140 lóerős tagja. Az Octavia harmadik generációján négy és fél évet dolgoztak és az eltelt időt sikerült tartalommal megtölteni.
Az alsó-középkategória mezőnyét már-már kinövő autó Passat-méretű helyet biztosít a vásárlóknak. Bizony a 4680 mm-es hosszúság és főleg a 2656 milliméteres tengelytávot a hátsó ülésen helyet foglalók igencsak megérzik. 180 centis testmagasság mellett még 20 centi marad a térdünk és az első ülés között. De nem csak nagyobb lett az új modell, le is adott a súlyából, 102 kilogrammal lett könnyebb, a most 1230 kilogrammos szerkezet.
Külsőre maradt azért a racionális forma, amit némiképp ingerszegénynek is nevezhetnénk, de jó színválasztással, például ebben a csillámos barnásban (hivatalosan topáz-barna-metál) még kifejezetten elegáns is.
Képgaléria.
D.P.
A belső tér is egyre makulátlanabb. A német konszerntől az Octaviába már befér a majdnem prémium szint, persze patikamérlegen kiegyensúlyozva, hogy egy Audi A3-ba, vagy VW Golfba átülve észrevehető legyen azért a különbség. De minden csak árnyalatnyival szerényebb minőségű. A középkonzol műanyaga csak kicsit keményebb, az ajtó csak árnyalatnyival csukódik hangosabban. A műszerfal ugyan még mindig a „Simply Clever” filozófiának megfelelően inkább racionális, mint elragadó, viszont minden kézre áll és perceken belül megszokjuk.
Kihagyhatatlan jó pont a csomagtér mérete, amely szintén növekedett, a korábbi 560 literhez még hozzáadtak 30-at. Mindez emberibben annyit jelent, hogy átlagos testmagassággal akármennyire is nyújtózunk, nem érjük el a hátsó üléstámlát a csomagtartó ajtótól. A közös VW-tulajdon miatt az igazi nagy sakkozás a felfüggesztéseknél kezdődik. A Golfnak is, amely a mérete és presztizse ellenére a leginkább hasonlítható az új Octaviához, csak az erősebb változatokban jár a multilink felfüggesztés. Az Octaviánál a 150 lóerő alatti modellekhez csatolt lengőkaros felfüggesztés jár hátul.
Az 1.4 literes benzines 250 Nm-es nyomatékú erőforrás a VW-csoport kis turbósainak talán a csúcsa. Az öntött vas után mára alumíniumból készülő blokkból szintén a Golfban kihozták a maximumot. Kapott egy úgynevezett hengerlekapcsolós (cylinder on demand) technológiával, amely bizonyos paraméterek között lekapcsol kettőt a négy hengerből, ezzel is takarékoskodva az üzemanyaggal. Ez ugyan nincs az Octavia kínálatában, azonban a 140 lóerős motor ideális párosítás a könnyűnek mondható karosszériával. A hengerenként négy szelepet természetesen mind két oldalon változó módon vezérli az elektronika, a váltó tökéletesen kiosztott hat fokozata révén a kocsi dinamikus, takarékos és kiegyensúlyozott. A százas sprintet 8,4 másodperc alatt futja, ami érzésre is megvan.
A fogyasztás fegyverténye legalább olyan fontos a mai napig a skodásoknak, mint a praktikum. Az 1.4-es, 5,9 literes mért fogyasztása város és város környéki menetekkel több, mint megnyugtató.
Képgaléria.
D.P.
Az infó/médiarendszer is megújult, megjelent az érintőképernyő, amely megfelelő tűréssel dolgozik, hogy ne kelljen tű pontosan eltalálni a nem túl nagy ikonokat. A biztonsági fejlesztések is csomagban vannak a VW-nél tehát, ami a Golfba bekerült, az Octaviában is ott van. Ilyen az úgynevezett másodlagos ütközés védelmi rendszer. Ennek lényege, hogy az első ütközés után, ha kocsi még tovább sodródna, megakadályozza azt. A rendszert azért tekinthetjük jelentős előrelépésnek, mert a statisztikák szerint a balesetek negyedében másodlagos, vagyis az első ütközést követő további ütközésekben sérülnek meg.
A praktikus apróságok közt érdemes megemlíteni a Skoda Citigóban először látott egyszerű gumiból készült okostelefontartót és az első oldalzsebben található kis szemetest, amelybe nylonzsákot lehet tenni. A kocsi Elegance alapkivitelű változatából egyedül a navigációs rendszer hiányzott igazán, de az is pótolható, igaz húzósabb 230-550 ezer forint közötti áron.
Az új Octaviát ezzel a motorral most 5,3 millió forintért kínálják az alapkivitelű Active változatban, az Elegance ugyanezzel már egy félmillióval drágább, de mindig érdemes egyedi ajánlatokért harcolni.