szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A japán márka hamarosan bemutatja talán legfontosabb modelljének a Corollának új generációját. A távol-keleti gyártó viszonylag jó helyzetben van a hazai piacon is fele-fele arányú céges és magán vásárlói háttérrel.

Idén az első negyedévben a tavaly évihez képest több mint 10 százalékkal nőttek a Toyota eladásai. A várakozások szerint ez a tendencia folytatódik, egyrészt a márka iránt növekvő vásárlói érdeklődés, másrészt a jelentős mértékben megújult modellkínálat hatására, hiszen az új Auris után megérkezett a RAV4 és a Verso is. Az eredmények azért is értékesek, mert a Toyota esetén a magánvásárlások valamint a cégvásárlások hozzávetőleg fele-fele arányban oszlanak meg, míg a piaci résztvevők javánál a cégvásárlások dominálnak. A Toyota meg tudta őrizni a magánvásárlói érdeklődést.

Mindez azt is jelenti, hogy további növekedési lehetőséget jelent a vállalati értékesítés bővítése. Jelenleg az első negyedévi adatok alapján a három legnépszerűbb cég-Toyota az Auris, az Avensis és a Verso. A Verso jó piaci rajtját jelzi, hogy a bekerült a dobogós hármasba, ahonnan kiesett a 2012-ben második helyzett Yaris, és a harmadik helyezett Corolla. A Verso sikere némileg borítékolható volt, hiszen tavaly a kategóriájában a legkeresettebb cégautóként szerepelt. A Toyota a tervek szerint a Verso eladásait 20 százalékkal növelné az idén.

©

A számadatokat tekintve az Aurisból fogyott cégautóként a legtöbb. Azonban a típus, mint a legnépszerűbb hazai Toyota modell jellemezhető. A cégessel azonos mennyiségben vitték haza a magánvásárlók is, így több mint száz autó ment el az első három hónapban. A második helyzett Avensis csak két darabbal maradt el az Auris mögött, a középkategóriás modell döntő hányadban, több mint 70 százalékos arányban cégeknél lelt gazdára. Persze érdekes aspektus, hogy az eladási statisztikák önálló típusként jegyzik a hibrid Aurist, amelynek az eladásait a hagyományos hajtásláncú modellekéhez hozzáadva máris fölényes a cégautós első helyezése a típusnak.

HVG cégautó konferencia, 2013 – június 6.

50 autó + 18 előadás + 3 témakör + 1 prémium helyszín.

A HVG cégautó konferencia teljes képet nyújt az autóipar fejlődéséről, lehetőségeiről, a várható trendekről, az új technológiák és gazdasági megoldások mindennapi gyakorlati alkalmazásáról.


A már említett egyterű, a harmadik helyezett Verso mögött a Corolla szerepel a cégautó eladási listán, ez a klasszikus felépítésű autó kedvelt vállalati eszköz. Bár a Toyota Yaris összeladásaiban az első helyezett Aurissal verseng, a cégautó eladásokban háttrébb szorul, ugyanis a vállalkozások kevés kis-kategóriás autót alkalmaznak. Ellenben a hibrid modellek között dobogós a Yaris hibrid, több fogyott belőle a céges és a magánvásárlók tekintetében egyaránt, mint az Aurid Hybridből. A kedvezőbb áru hibridek esetén a céges és magánvásárlók aránya kiegyensúlyozott, ellenben a Prius modellcsalád tagjait - Prius, Prius Plus és Prius Plug-in -  inkább a cégek fizetik meg.

Ez utóbbi igaz a Toyotához tartozó prémium márka, a Lexus esetén is. Az eladott Lexusok több mint 80 százalékát cégek gördítették ki a szalonok kapuin. A legkeresettebb a SUV-kategóriába tartozó RX450h full hybrid modell, amelyet a szintén benzin-elektromos hajtású GS450h követ. A harmadik helyezett a luxusmodell LS600h, utána a belépő Lexus, a CT200h áll. Mindez már jelzi, hogy jó stratégiát követ a márka, hogy előtérbe helyezi a full hybrid-hajtásláncú modelljeit.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Bár kötelezni nem tudják, az éttermek szeretnék, ha minél előbb beoltanák a dolgozóikat

Bár kötelezni nem tudják, az éttermek szeretnék, ha minél előbb beoltanák a dolgozóikat

„Mari! Én nagyon szeretem magát!” –  Alföldi Róbert így köszönt el Törőcsiktől

„Mari! Én nagyon szeretem magát!” – Alföldi Róbert így köszönt el Törőcsiktől

Tényleg belefér egy-egy pofon a nevelési folyamatba?

Tényleg belefér egy-egy pofon a nevelési folyamatba?