szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A háromszoros Forma-1-es világbajnok Sebastian Vettel nem lazított a Kanadai nagydíj megnyerése után: a német azonnal folytatta a teljesítményigazgatói teendőit az Infinitinél és bepillantott a cég észak-amerikai Technikai Központjának kulisszái mögé.

Vettel az RB9-es sportülését és kormánykerekét is magával vitte, hogy használhassa az Infiniti utcai autók fejlesztési mérnökeivel az ergonómiáról folytatott beszélgetése során – áll a japán prémiummárka sajtóközelményében.

A Monacoi Nagydíjon aratott győzelmét követően Vettel egy egész napot töltött a franciaországi Paul Ricard pályán, az Infiniti dinamikai fejlesztő csapata szakembereinek társaságában, hogy az Infiniti utcai autóit összemérje a versenytársaival. Monteal után Farmington Hills-be látogatott, ahol bepillantást nyert a cég Észak-amerikai Technikai Központjának munkájába, ahol az Infiniti járműveit kifejezetten az amerikai piacra fejlesztik.

Sebastian Vettel az Infinitinél
Infiniti

Sebastian Vettel így nyilatkozott: „Nagyszerű volna, ha minél több Infiniti mérnök csapattal találkozhatnék, és minél többet megtudhatnék arról, hogy mit is csinálnak. Az egyik fontos feladatom, hogy segítsem az Infiniti utcai autóinak a fejlesztését globálisan, és ehhez meg kell értenem, hogyan alakítják ki a fejlesztő csapatok a nagyteljesítményű autók olyan jellemzőit mint például az ergonómia, a motorhang- és zaj csökkentés.”

A Farmington Hills-ben tett látogatásán Vettel számos, a jármű akusztikai jellemzőinek hangolására szolgáló technológiai laborba pillanthatott be. Ezek egyike a zajcsökkentésért felelős labor, ahol Vettelnek elmondták, hogyan tervezik, alakítják ki a mérnökök az optimális motorhangot az Infiniti nagyteljesítményű utcai autóiban. Illetve az audio-rendszerekért felelős labor, ahol a hangsúly a minőségi belső hangzásvilágon, az Infiniti szórakoztató rendszerein van.

Az Infiniti vásárlói sportos motorhangra számítanak, ugyanakkor azt is biztosítani kell, hogy a nem kívánt zajoktól mentes legyen az autó. Ez elsődleges cél az Infiniti Farmington Hills-ben dolgozó mérnökei számára.

Sebastian Vettel
Infiniti

Vettel versenyülése és kormánya a figyelem középpontjába került a központ ergonómiai részlegén, ahol vázolta a fejlesztő csapat számára a vezetői pozícióval, a pilótafülkével és üléssel kapcsolatos elképzeléseit.

„A Forma-1-es autómban az ülésemet egyedileg rám tervezték, így kellőképpen támaszt, ugyanakkor kényelmes. A kormánykerék kialakítása pedig azt szolgálja, hogy könnyen elérhessek minden fontos kapcsolót.” – mondta Vettel. „Pontosan ugyanez a fontos egy Infiniti utcai autóban is, ezért akartam beszélni a vezetési pozícióról és kényelemről, hogy a biztonság és a vezetési élmény egyaránt hangsúlyt kapjon.”

Sebastian Vettelt 2013 áprilisában a New York Autó Show alkalmával nevezték ki az Infiniti teljesítményigazgatójának.

Ez a pozíció kiterjeszti és megerősíti Vettel kapcsolatát a prémium márkával, amely formálisan 2011-ben kezdődött. Vettel már lényeges szerepet játszott az Infiniti jelenlegi kínálatának fejlesztésében is, az Infiniti FX Vettel Edition-tól kezdve a legújabb modell, az Infiniti Q50 fejlesztéséig.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!