szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha minden igaz, a jövő évi Genfi Autószalonon hull le a lepel a Caterham új sportkocsijáról, amelyet a Renault-val közösen fejleszt a malajziai tulajdonban lévő patinás brit márka.

Mint ismeretes, a Caterham és a Renault a Forma-1-ben is partnerek, ráadásul nemrégiben közös vállalatot alapítottak: ez a cég gyártja majd a francia márka által feltámasztott Alpine új sportkocsijait, például azt, amely a tavalyi Monacói Nagydíjon leleplezett A110-50 tanulmány szériaváltozata lesz.

Noha az új Caterham és az Alpine közeli rokonságban áll majd egymással, küllemre semmiképp nem lesz összetéveszthető. Az Autocar című szaklapot belső Caterham-források arról tájékoztatták, hogy a márka újdonsága ’nagyon brit’ lesz, azt pedig  a Renault designért felelős igazgatója, Laurens van den Acker is elismerte, hogy jól megkülönböztethető lesz a két modell.

Caterham: bővül a paletta
Caterham

Az Autocar szerint az új Caterham csővázas lesz, a súlycsökkentés miatt alumínium és szénszálas komponensekkel felvértezve. A járgány független felfüggesztést kap, a hajtómű elrendezése pedig keresztirányú lesz a két ülés mögött. Azt nem lehet pontosan tudni, hogy milyen erőforrást kap az új Caterham: a britek állítólag a Toyotával és Mazdával is tárgyalásokat folytatnak, az ugyanakkor valószínűsíthető, hogy a választott egység gyengébb lesz, mint az Alpine-ba kerülő kétliteres, négyhengeres, 280 lóerős turbómotor.

„A célunk az, hogy a Caterhamet globálisan elismert gyártóvá változtassuk” – idézte belső forrását az Autocar, amely megjegyezte: a brit márka a Lotus Evora és az Alfa Romeo 4C riválisának szánja készülő újdonságát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!