„Ha rendes nyugdíjat kapnánk, nem lenne szükség a 30 ezer forintra” – miért dolgozik több mint százezer nyugdíjas Magyarországon?
Tavaly már 125 ezer fölé nőtt a nyugdíj mellett dolgozók száma.
A használatarányos útdíjfizetés esetleges kiterjesztésére nincs kormányzati szándék vagy terv, ilyen döntésnek még csak az előkészületei sem folynak - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) pénteken.
A személygépkocsikra az e-útdíj bevezetése után is az e-matricás rendszerben vásárolható meg az úthasználati jogosultság.
A technikai lehetőség fennáll, az e-útdíj rendszer elméletileg akár több járműkategóriát is képes lenne kezelni. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár a Népszabadságnak adott pénteki interjújában ugyanakkor egyértelművé tette, hogy a személygépkocsik után kötelező jelleggel semmiképpen nem kell majd használatarányos útdíjat fizetni - hangsúlyozza közleményében a tárca.
Az NFM szerint az önkéntes csatlakozás lehetőségét is akkor érdemes megvizsgálni, ha erre tömeges igény mutatkozna. A kisebb távolságokra utazó, eseti úthasználó autósoknak jobban megérheti a számukra drágább átalány helyett csak a díjköteles hálózaton megtett kilométerek után fizetni.
Az e-útdíjrendszer kiterjesztése legfeljebb középtávon, a már működő e-matricás rendszer párhuzamos fenntartása mellett valósulhatna meg. Jelenleg azonban ilyen kormányzati törekvések nincsenek, a személygépkocsik az útdíjat továbbra is a megszokott módon fizethetik - áll az NFM közleményében.
Tavaly már 125 ezer fölé nőtt a nyugdíj mellett dolgozók száma.
A tanárok bérét meg kellene háromszorozni, de Mészáros Lőrinc vagyonát csak egyszet lehet elvenni.
A sérültnek élete végéig jár ingyen az összkomfortos lakás.
A Bonbonetti irodákat is fog építeni.
Nagy Gábor Bálint azt mondta, a pótmagánvád elnevezésű büntetőeljárási megoldás eddig nem vezetett eredményre.
Tizenkét devizahiteles ügyben vizsgálja felül a Kúria a saját korábbi határozatát.
Egyelőre nincs új időpont.