Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"42207e26-57d1-45dd-bd92-23e8ae2eb0f2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az amerikai TIME magazin idén is összeállította az év 200 legjobb találmányának listáját. Erről nem hiányozhatnak a szépségipari termékek sem, amelyek fejlesztését mára szinte mindig komoly tudományos kutatásokra alapozzák.","shortLead":"Az amerikai TIME magazin idén is összeállította az év 200 legjobb találmányának listáját. Erről nem hiányozhatnak...","id":"20241202_2024-legjobb-talalmanyai-time-200-lista-szepsegipar-oregedes-hajapolas-arcapolas-zuhanyzas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42207e26-57d1-45dd-bd92-23e8ae2eb0f2.jpg","index":0,"item":"e67457c2-f8e0-454b-8da7-16de4ede94f2","keywords":null,"link":"/tudomany/20241202_2024-legjobb-talalmanyai-time-200-lista-szepsegipar-oregedes-hajapolas-arcapolas-zuhanyzas","timestamp":"2024. december. 02. 07:08","title":"2024 legjobb találmányai: öregedés elleni szérum és menőbb zuhany","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18065c2e-e221-4f72-8ac9-ea9e30a91281","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A kerékpárost mentővel szállították a kórházba.","shortLead":"A kerékpárost mentővel szállították a kórházba.","id":"20241202_biciklis-gazolas-taxi-astoria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18065c2e-e221-4f72-8ac9-ea9e30a91281.jpg","index":0,"item":"7499af2c-6950-463e-ac64-5ebab00dd834","keywords":null,"link":"/cegauto/20241202_biciklis-gazolas-taxi-astoria","timestamp":"2024. december. 02. 17:29","title":"Videón, ahogy elgázol egy biciklist, majd összetör egy taxit egy piroson áthajtó autó az Astoriánál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2c139296-4f88-4dcf-b6a6-e173b1281dbb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kutatás szerint a Fidesz 44 százalékon áll, a Tisza Párt pedig 36 százalékon. Más felmérések egészen más eredményre jutottak. ","shortLead":"A kutatás szerint a Fidesz 44 százalékon áll, a Tisza Párt pedig 36 százalékon. Más felmérések egészen más eredményre...","id":"20241202_real-pr-felmeres-kozvelemyen-kutatas-fidesz-tisza-part-valasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c139296-4f88-4dcf-b6a6-e173b1281dbb.jpg","index":0,"item":"d82aa729-241c-46bd-a8b6-f681efca6dc3","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_real-pr-felmeres-kozvelemyen-kutatas-fidesz-tisza-part-valasztas","timestamp":"2024. december. 02. 12:30","title":"A Real-PR 93. szerint biztosan vezet a Fidesz–KDNP a Tisza Párt előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e7940e5b-9b74-40d8-bb92-063dc60be567","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A múlt heti elnökválasztás árnyékában szavaz Románia arról, hogy szélsőjobb kezébe adja-e a hatalmat. ","shortLead":"A múlt heti elnökválasztás árnyékában szavaz Románia arról, hogy szélsőjobb kezébe adja-e a hatalmat. ","id":"20241201_Magas-reszveteli-arannyal-startolt-a-voksolas-a-sorsdonto-roman-parlamenti-valasztasokon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e7940e5b-9b74-40d8-bb92-063dc60be567.jpg","index":0,"item":"1941f264-5659-4691-937f-d2a30d70fbac","keywords":null,"link":"/vilag/20241201_Magas-reszveteli-arannyal-startolt-a-voksolas-a-sorsdonto-roman-parlamenti-valasztasokon","timestamp":"2024. december. 01. 10:02","title":"Magas részvételi aránnyal startolt a voksolás a sorsdöntő román parlamenti választásokon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a22126c-1efb-40bd-9cca-8a0fb77487a9","c_author":"Bábel Vilmos","category":"itthon","description":"Megtették a szükséges intézkedéseket.","shortLead":"Megtették a szükséges intézkedéseket.","id":"20241202_baratsag-koolajvezetek-szlovak-hirszerzes-szukseges-intezkedesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a22126c-1efb-40bd-9cca-8a0fb77487a9.jpg","index":0,"item":"0504c545-ad2b-4efc-8bbc-1ec8e8263c6b","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_baratsag-koolajvezetek-szlovak-hirszerzes-szukseges-intezkedesek","timestamp":"2024. december. 02. 17:27","title":"Reagált a kormány arra, hogy a szlovák hírszerzés szerint terrortámadást terveztek a Barátság kőolajvezeték ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6ea0e27-6f46-46d2-99e8-017745db8f5a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Mutatjuk az új digitális táblát, ami a zöldhullám meglovagolásában nyújt segítséget.","shortLead":"Mutatjuk az új digitális táblát, ami a zöldhullám meglovagolásában nyújt segítséget.","id":"20241202_uj-kozlekedesi-tabla-ami-igen-kozkedveltte-valhat-zoldhullam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6ea0e27-6f46-46d2-99e8-017745db8f5a.jpg","index":0,"item":"4f6ec654-b836-4f2e-b893-c44788c8f06d","keywords":null,"link":"/cegauto/20241202_uj-kozlekedesi-tabla-ami-igen-kozkedveltte-valhat-zoldhullam","timestamp":"2024. december. 02. 07:21","title":"Új közlekedési tábla, ami igen közkedveltté válhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7263a5d1-e5eb-4e88-9f53-e54d5d6106b3","c_author":"Németh András","category":"360","description":"","shortLead":"","id":"20241201_eszakkoreaiak-utan-jemeni-hutik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7263a5d1-e5eb-4e88-9f53-e54d5d6106b3.jpg","index":0,"item":"23bd062f-870a-4738-ab63-5a6b1997ec93","keywords":null,"link":"/360/20241201_eszakkoreaiak-utan-jemeni-hutik","timestamp":"2024. december. 01. 08:20","title":"Már huti lázadókat is importál az ukrajnai frontra Moszkva","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6311a91e-9a9f-4eff-8d8f-5e39606cc203","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Egy órát beszélgetett a svéd klímaaktivista.","shortLead":"Egy órát beszélgetett a svéd klímaaktivista.","id":"20241201_greta-thunberg-margit-korut-bolygo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6311a91e-9a9f-4eff-8d8f-5e39606cc203.jpg","index":0,"item":"5cc5f02b-11af-471c-a005-a3e9ba71b06a","keywords":null,"link":"/elet/20241201_greta-thunberg-margit-korut-bolygo","timestamp":"2024. december. 01. 19:14","title":"Greta Thunberg a Margit körúton teázott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
De cuki, mondják az Opel Adamról, ahol csak mostanában feltűnik a vadonatúj városi kisautó. Az elismerés annak szól, hogy a Corsánál is kisebb töpörtyű rafináltan kieszelt vevőfogó: egetverő (motor)technika nélkül is egyfajta dizájnbravúr, s ez alighanem a női szíveket is megdobogtatja.
A formai kavalkád már első ránézésre szembeszökő. Karosszériadomborulatok és –ívek simulnak egymásba, harmonikus az egész, a kocsitető már-már olyan érzetet kelt, mintha lebegne. Hatásvadász a sokféle dizájnrészlet is, így a hűtőmaszkon csillogó szárnyalakú díszléc, oldalt, az ajtók alsó részének pengemotívuma, vagy az éppen az ajtókilincs körüli „nyomáshullám”, amely ék alakban indulva végigfut a kocsi végéig.
Ám alighanem a legnagyobb dobás, hogy a kisautót elképesztően sokféle, kívül több mint 61 ezer, belül pedig közel 82 ezer kiviteli változatban lehet felcsicsázni – de többnyire extra pénzbe kerülő extrákkal. A márka karosszériaszabászai azzal dicsekednek, hogy szinte nincs két egyforma széria Adam. A háromféle „hangulat”-felszereltség (a markáns Jam, az elegáns Glam, a sportos Slam) mellett 12 karosszéria és 3 tetőszín közül lehet választani. A 31 féle kerékdizájn – ha megunják – még a kocsi használatbavétele után is variálható: néhány 18 colos kerékhez hatféle színben felpattintható küllőbetét kapható.
Opel
A szinte végtelen személyre szabhatóság a beltérben is folytatódik, többek között gombnyomással állítható hangulatvilágítással, nyolcféle színváltozatban. A fénykábítás csúcsa azonban bizonyára a 64 lámpadiódával csillagos eget varázsoló tetőkárpit, amelyet persze a kedves vevő kérhet más mintával is, például nyomtatott sakktáblarajzolattal. És hogy a dizájnsziporka hatásosabb legyen, az Opel bedobott még egy ötletet a megcélzott célközönség, a módos fiatalok meghódítása érdekében.
A bulimini vásárlói katalógusában népszerű angolszász slágerszámok címferdítésével aposztrofálják a választható színkombinációkat. Így aztán a kívülállók számára tolvajnyelv, amikor az Adam-tulajdonsok arról cserélnek eszmét, ki, miért választott I’ll be Black, Papa don’t Peach, James Blonde, vagy éppen Saturday White Fever színösszeállítást.
Az érzelmekre ható marketingfilozófia a műszaki felszereltségben is visszaköszön. Az opciós listán egy sor „nagyautós” extra, automataparkoló-rendszer, fűthető kormánykerék, holttérfigyelő, vagy hátul beépített kerékpártartó is szerepel. Az újszerű, Intelllink névre keresztelt szórakoztató, tájékoztató rendszerben az a pláne, hogy azt össze lehet kombinálni a tulajdonos iPhone vagy androidos mobiljával. A navigáció a telefonból jön, s akinek van Apple-féle Siri Eyes Free alkalmazása, vezetés közben (a kormánykerék gombjával aktiválva) hangvezérléssel tudja előcsalogatni a digitális szolgáltatásokat, például hangutasítással zenét lejátszani, vagy a mobil telefonkönyvében tárolt számokat „tárcsázni”. Sőt, az Adam-Siri még társalog is: egyszerűbb kérdésekre, például arra, mikor érünk oda, válaszolhat.
Opel
Tény viszont az is, hogy a négyszemélyes kisautóban nem igen lehet ficánkolni. Igaz, a mindössze 3,7 méter hosszú és 1,72 méter széles pöttömverda első ülései még hosszabb távon is kényelmesek, de a hátul ülők már szoronganak. Ráadásul a bemászást megnehezíti a minőségi kidolgozáshoz nem illő, nehezen billenthető első üléstámla. Kisautó lévén a 170 literes csomagtér sem sok, s az is zavaró, hogy a fennakadásra hajlamos, zsinórnélküli kalaptartó elzárja a hátsó kilátást. Ami az erőforrásokat illeti, a jelenleg rendelhető 70, illetve 100 lóerős 1,2, illetve 1,4 literes jó öreg Ecotec rendszerű motorok ugyan kellő erővel mozgatják a kisautót, de messze nem olyan fürgén, mint az újgenerációs turbósok. Ezt az Opelnál is pontosan tudják, mivel a márka már kilátásba helyezte: később jönnek majd a pörgős, közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltős erőforrások, hatsebességes váltóval.
Opel
Voltaképpen az Opel az individuális dizájnra sokat adó, az úgynevezett életstílus (lifestyle) kategóriába próbál előzni az Adammal. A zsugorodó európai autópiacokon e szegmens már évek óta bővül, mindenekelőtt a retrostílust favorizáló Mini, a Fiat 500-as, valamint az Audi A1 vagy a Citroen DS3 jóvoltából. „A villámos márka most padlógázzal nyomja a keresletnek örvendő új modelleket – mondja Dános András, a magyar Opel sajtófőnöke – így az Adam mellett a városi terepjáró (SUV) Mokkát, vagy az őszi frankfurti autószalon bemutatóra beharangozott egykori Monza kupé utódját. Mindez jelzi, hogy a pénzügyi turbulenciák ellenére az Opelnek van ereje eredetien új négykerekű ötletek kifejlesztésére.” Visszatérve azonban az Adamra, az is bizonyos, hogy a kisautó nem olcsó. De hát éppen erre megy ki a játék. Bár a dizájnos mini alig 3 millió forint felett startol, a csúcsváltozat alapban már 4 millió közelében jár, s ha minden jóval felszerelik, akkor az ár simán felkúszik 5 millióra. Az Opel marketingstratégái azonban arra bazíroznak, hogy a luxusmodelleket megszégyenítő csili vili ellenállhatatlan lesz: a pénzes vevőkör – köztük nem utolsó sorban a divatra sokat adó nők – kinyitják bukszájukat.
Sok sebből vérzik Orbán Balázs tudományos fokozatszerzése, igazi 22-es csapdája, írja szerzőnk: olyan helyzet, amit az egymásnak kölcsönösen ellentmondó feltételek miatt nem lehet megoldani.