Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b834a2af-0d76-4264-a242-e7e1297be234","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Ott lehet a jövő évi téli olimpián a magyar női jégkorong-válogatott, ha a jövő heti selejtezőtornán csoportjában az első helyen végez. A Pat Cortina szövetségi kapitány irányította együttes nem akar számolgatni, minden meccsen a legjobbját nyújtaná, kabalaként pedig az ötkarikás bronzérmes női vízilabdacsapat mantráját viszi magával.","shortLead":"Ott lehet a jövő évi téli olimpián a magyar női jégkorong-válogatott, ha a jövő heti selejtezőtornán csoportjában...","id":"20250128_magyar-noi-jegkorong-valogatott-teli-olimpiai-selejtezo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b834a2af-0d76-4264-a242-e7e1297be234.jpg","index":0,"item":"e0689b26-8d1d-4164-9f1e-97a9194e2be6","keywords":null,"link":"/sport/20250128_magyar-noi-jegkorong-valogatott-teli-olimpiai-selejtezo","timestamp":"2025. január. 29. 06:10","title":"Kemény munka és Cortina-hatás: történelmi lehetőség előtt áll a női hokiválogatott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"725e4cb4-a163-480c-8d3a-b9fe73254d8f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Érdemes várnia annak, aki a szerdát ki tudja húzni úgy, hogy csak másnap kelljen tankolnia.","shortLead":"Érdemes várnia annak, aki a szerdát ki tudja húzni úgy, hogy csak másnap kelljen tankolnia.","id":"20250129_Nagyot-esik-a-gazolaj-es-a-benzin-ara-a-het-masodik-feleben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/725e4cb4-a163-480c-8d3a-b9fe73254d8f.jpg","index":0,"item":"2d70a59d-9a9f-4f76-9736-9d9eac4c57eb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_Nagyot-esik-a-gazolaj-es-a-benzin-ara-a-het-masodik-feleben","timestamp":"2025. január. 29. 09:59","title":"Rég volt ilyen: nagyot esik a dízel és a benzin ára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"449fede8-39ef-46e4-a709-7719d4c8e2f6","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A rapper egy öregfiúk tornán felpofozott egy nézőt.","shortLead":"A rapper egy öregfiúk tornán felpofozott egy nézőt.","id":"20250129_Bochkor-Gabor-Curtis-pofozkodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/449fede8-39ef-46e4-a709-7719d4c8e2f6.jpg","index":0,"item":"80572a9b-4e02-4d64-b078-285b928b4fb8","keywords":null,"link":"/elet/20250129_Bochkor-Gabor-Curtis-pofozkodas","timestamp":"2025. január. 29. 16:20","title":"Bochkor Gábor elítéli az erőszakot, de emberileg megérti Curtis pofozkodását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f50a3cba-4cf8-4775-ab13-081d48120c02","c_author":"HVG","category":"360","description":"Profizmus a legjavából – alighanem ez a legtalálóbb meghatározás a magát francia filmszínészből franciás eleganciájú rendezővé átképző Emmanuel Courcol új munkájára, amely egy karmesterről szól.","shortLead":"Profizmus a legjavából – alighanem ez a legtalálóbb meghatározás a magát francia filmszínészből franciás eleganciájú...","id":"20250130_hvg-Emmanuel-Courcol-rendezo-Varatlan-dallamok-film","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f50a3cba-4cf8-4775-ab13-081d48120c02.jpg","index":0,"item":"94be607c-fdf0-4a9a-804a-9b659a1f1d9a","keywords":null,"link":"/360/20250130_hvg-Emmanuel-Courcol-rendezo-Varatlan-dallamok-film","timestamp":"2025. január. 30. 16:06","title":"„A zene összeköt” – elkerüli az ilyen közhelyeket ez a vígjáték, amely egy halálos betegséggel küzdő karmesterről szól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9199daa6-91e1-468c-afe1-81ed3048388e","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A 21 éves modellnek nem lehetett jó napja: kifogyott a repülőgépből az üzemanyag, ezért kényszerleszállást kellett végrehajtaniuk, és miután a rendőrök átvizsgálták a gépet, 359 kilogramm kokaint találtak.","shortLead":"A 21 éves modellnek nem lehetett jó napja: kifogyott a repülőgépből az üzemanyag, ezért kényszerleszállást kellett...","id":"20250130_Kenyszerleszallas-utan-57-milliard-forint-erteku-kokainnal-bukott-le-a-boliviai-szepsegkiralyno","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9199daa6-91e1-468c-afe1-81ed3048388e.jpg","index":0,"item":"ebccbd6d-6094-49af-99a0-5f33f1b47ffa","keywords":null,"link":"/elet/20250130_Kenyszerleszallas-utan-57-milliard-forint-erteku-kokainnal-bukott-le-a-boliviai-szepsegkiralyno","timestamp":"2025. január. 30. 20:16","title":"Kényszerleszállás után 5,7 milliárd forint értékű kokainnal bukott le a bolíviai szépségkirálynő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a17c11cd-2045-4882-a046-92fee0091475","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":" Beindulhat a nagy vándorlás a cégeknél. ","shortLead":" Beindulhat a nagy vándorlás a cégeknél. ","id":"20250129_kinaiak-Europaba-hozzak-autogyartast-nemetek-Amerikaba-vinnek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a17c11cd-2045-4882-a046-92fee0091475.jpg","index":0,"item":"d022e590-a272-4748-abed-42030cba273f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_kinaiak-Europaba-hozzak-autogyartast-nemetek-Amerikaba-vinnek","timestamp":"2025. január. 29. 15:01","title":"A kínaiak Európába hozzák az autógyártást, a németek meg Amerikába vinnék a vámok miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd711621-f931-4b6b-b06f-01022eb207ad","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Ha nem tudják eldönteni, hogy milyen filmet válasszanak este, segítünk néhány javaslattal. ","shortLead":"Ha nem tudják eldönteni, hogy milyen filmet válasszanak este, segítünk néhány javaslattal. ","id":"20250130_filmek-netflix-filmajanlo-streaming-lekerul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd711621-f931-4b6b-b06f-01022eb207ad.jpg","index":0,"item":"5b590d6d-f847-4fd6-a845-fa0c2e92557f","keywords":null,"link":"/elet/20250130_filmek-netflix-filmajanlo-streaming-lekerul","timestamp":"2025. január. 30. 05:31","title":"Sürgősen nézzék meg ezeket a filmeket, mert hamarosan eltűnnek a Netflixről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ea555878-58d2-4cec-aed9-3279b7043bad","c_author":"László Ferenc","category":"tudomany","description":"A Huawei Mate XT normál mobilként, kompakt tabletként és hatalmas táblagépként egyaránt használható. Testközelből ismerkedtünk meg a méregdrága kínai csodamobillal, és annak kistestvérével, a szintén hajlítható Mate X6-tal.","shortLead":"A Huawei Mate XT normál mobilként, kompakt tabletként és hatalmas táblagépként egyaránt használható. Testközelből...","id":"20250130_haromfele-hajlithato-duplan-nyithato-mobil-huawei-mate-xt-x6-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ea555878-58d2-4cec-aed9-3279b7043bad.jpg","index":0,"item":"9677a556-9031-4271-a058-81b90df4f9ec","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_haromfele-hajlithato-duplan-nyithato-mobil-huawei-mate-xt-x6-teszt-velemeny","timestamp":"2025. január. 30. 11:03","title":"Ez egy valóban forradalmian új mobil: kezünkben a háromba hajlítható Huawei Mate XT","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kétféle új autóból lehet a nyugati autópályákon autózva feltűnően sokat látni trélereken, amint viszik a kereskedésekbe. Az egyik a Dacia Duster, a másik a Mercedes-Benz CLA. Hogy ez utóbbit nálunk is gyártják külön öröm, de a sikerhez persze ez kevés lenne.
A Mercedes eladásain látszik, bejött, amit szerettek volna. A modellpaletta-frissítésre fogékonyak a vevők. Az elsőkerék-hajtású kis Mercik eladásai szépen beindultak, az elmúlt fél évben megduplázódtak a számok.
A kis Mercedesek vezették fel a nagy változást, hogy a német márka külső dizájnban áttért a „flow”-ra. Minden forma folyik, formálódik. Az egész olyan, mintha selymet dobtak volna a vázra és annak esése kiadja a formát, semmi farigcsálás, semmi vonalzó. A természetes általában esztétikus is, de a CLA-nak nem kell ennyivel beérnie. A forma alaktényezője a szériakocsik közt a legalacsonyabb 0,23-as értékű, még úgy is, hogy az orrán azért ott a hatalmas csillag, hogy mindenkinek az agyába égesse mit lát.
Képgaléria
D.P.
A CLA minden részletében azt hirdeti, amit a magukat progresszívnek tartó fiatalok is képzelnek magukról. Az egész CLA legerősebb része ez a filozófia, amelyet ráadásul nem kellett összepasszítani direkt módón egy konkrét előd hagyományaival. Egy E-osztály, vagy főleg egy S-osztályú Mercedesnél nem lehetett volna ennyire elszabadulni.
A kocsi formáit meghatározó lefelé ívelő vállöv és tetőív, a keret nélküli ajtók, a józan európai szemnek kicsit túlzó, mandulavágású elhúzott hátsólámpák, az összetartó ívek és az elképesztően agyafúrt lámpatest mind hordozzák a progresszivitást. Persze csendben kiszolgálják a felvevőpiacok izlését is. Az eleje nagyon amerikai, a hátulja nagyon ázsiai, az összkép mégis stimmel.
Pedig még csak nem is praktikus minden. A keret nélküli ajtóról például pont a keret hiányzik. Azt szokta meglökni az ember a záráshoz, itt hiányzik valami fix pont. Érdekes apróság az is, hogy az ablak be és kiszálláskor résnyire le, majd felmegy. Az ajtót kinyitva, már inkább a kristályszürke kagylóülések szúrnak szemet. A külön fejtámla nélküli ülés remekül tart, de eléggé behatárolja a kényelmes testmagasságot. A CLA különben sem lesz a nagyra nőtt emberek autója, ahogy elöl a kagylóülés, hátul a tetővonal miatt már 170-es magassággal is folyamatosan simogatja hajunk a kárpitot. Tulajdonképpen a csomagtér még meglepően nagy is a 470 literével. Igaz, inkább lapos és hosszú.
A használhatóságot azért elvárható magas minőségben teljesíti a Mercedes CLA még, ha van pár elsőre szokatlan megoldás. A baloldali, elektromos "kézifékkar", vagy a váltó hátrameneti fokozatának szokatlan kapcsolása – felemel és balra a kettes felé húz –, vagy az irányjelző végéről kapcsolható ablaktörlő. A sokat ragozott „utólag berakott” tabletszerű kijelzőre sincs ésszerű magyarázat, de a működését nem érheti kritika, a vezérlés a tekerőgombbal egyszerű és egyértelmű.
Útnak indulva az 1.6 literes turbós benzinessel, hamar feltűnik, milyen szépen kezd fütyülni a feltöltő 2000 körüli fordulatszámnál. Egyáltalán nem zavaróan, ha valaki rádiózik, nem fogja hallani, de kicsit fülelve jó néha hallgatni. A hatfokozatú váltó, kiegészülve a váltásokra figyelmeztető jelzéssel kényelmesen beosztja a négyhengeres 156 lóerejét és 250 Nm-es nyomatékát. Városban nem forszírozza a hatodikat, a felfelé váltásokra és a visszaváltásokra figyelmeztetések sem érkeznek túl korán. Az alacsony-fogyasztás bajnokságon ugyan nem indulhat majd a CLA a 8,2 literes elért átlaggal, ez úgy tűnik nem volt kiemelten fontos szempont, hogy ebben is megmutassák a világnak.
Képgaléria
D.P.
A kasztniból sugárzó dinamizmust ugyan ezzel a motorral nem adja vissza 100 százalékig a kocsi, de az érzetre is 8-9 másodperc körüli gyorsulással és a szépen elforgatható kerekkel lehet élményautózni. Az alacsony építés és a 18 colos kerekek miatt nagyobb tempónál is kezesbárány a nem túl nehéz (1395 kg-os) autó, de az úthibákon való átdöccenések kemény megpróbáltatást jelentenek ilyen vékony gumikkal.
Akármennyire is belépő a prémium világba a CLA a Mercedes-Benz kötelékébe tartozva gyakorlatilag megkapjuk az összes elsővonalbéli vezetéstámogató és biztonsági rendszert is. A Pre-Safe ránk húzza az övet becsatolás után, az ütközés védelem figyelmeztet, ha nem biztonságos a távolság (Collosion Prevention Assist), a holttér-figyelő a lapos és meglehetősen zárt kasztniban egyáltalán nem jön rosszul.
Tulajdonképpen még a CLA árával is meg lehet barátkozni. A Mercedes-Benz CLA 200-as induló ára adóval 9 millió forint, amit persze azonnal el is lehet felejteni. Jelen esetben 12,5 millió forint a vége, amiből 300 ezer a tolótető, 230 ezer a sávtartó-rendszer és 216 ezer a parkolóasszisztens. Ki lehet húzni egyet és inkább jöjjön egy rendes digitális klíma 204 ezerért. Nyilván egy ilyen rétegautóból nem sok fog mifelénk az utcákon rohangálni, de az, hogy a Mercedes-Benz CLA is a mi autónk, azért sokkal megnyugtatóbb bármilyen országimázs filmnél.