Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"312f1bc1-49f4-47f1-9c0c-2e981aed7b2d","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Annie Jacobsen könyve a nukleáris világháborúról hátborzongatóan részletes, de Észak-Koreáról, a képzeletbeli világégés kirobbantójáról keveset tud. Az a kevés is nagyon ijesztő.","shortLead":"Annie Jacobsen könyve a nukleáris világháborúról hátborzongatóan részletes, de Észak-Koreáról, a képzeletbeli világégés...","id":"20241227_atomhaboru-Annie-Jacobsen-Eszak-Korea-alagutrendszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/312f1bc1-49f4-47f1-9c0c-2e981aed7b2d.jpg","index":0,"item":"a91cc251-acb4-4f15-970b-f31f59f0edfb","keywords":null,"link":"/360/20241227_atomhaboru-Annie-Jacobsen-Eszak-Korea-alagutrendszer","timestamp":"2024. december. 27. 14:30","title":"Egy atomháborút kevesen élnének túl, de Észak-Korea vezetője köztük lenne. A világ legnagyobb alagútrendszerében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a7edb185-c065-48ac-b020-a249869b78a6","c_author":"Dzindzisz Sztefan","category":"kkv","description":"Legalábbis, ha átlépjük a magyar határt, akkor már a régióban is találunk sokkal gazdagabbakat náluk. De ilyen léptékű gyarapodást ritkán látni.","shortLead":"Legalábbis, ha átlépjük a magyar határt, akkor már a régióban is találunk sokkal gazdagabbakat náluk. De ilyen léptékű...","id":"20241227_Meszaros-Lorinc-vagyon-forbes-gazdagok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a7edb185-c065-48ac-b020-a249869b78a6.jpg","index":0,"item":"efa78126-caa6-4071-90cb-45489dd6f5b7","keywords":null,"link":"/kkv/20241227_Meszaros-Lorinc-vagyon-forbes-gazdagok-ebx","timestamp":"2024. december. 27. 12:39","title":"74 millió forint Mészáros Lőrinc órabére, Tiborczé 8,7 millió, de még így is kispályások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27cb5287-d3e7-49df-adf4-65416b70d6b0","c_author":"HVG","category":"360","description":"Orbán Viktor kampánya a karácsonyi tűzszünetért kudarcot vallott, Putyin orosz elnök nemhogy nem hallgatott rá, de épp karácsonykor indított heves támadássorozatot ukrajnai célpontok ellen. 2024 Krónikája – Világ című sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel, most a szomszédban zajló háborúéit.","shortLead":"Orbán Viktor kampánya a karácsonyi tűzszünetért kudarcot vallott, Putyin orosz elnök nemhogy nem hallgatott rá, de épp...","id":"20241227_hvg-Ukrajna-Oroszorszag-Putyin-Zelenszkij-Trump-2024-kronikaja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27cb5287-d3e7-49df-adf4-65416b70d6b0.jpg","index":0,"item":"feab8b76-07ce-4cf0-8153-353036ea8956","keywords":null,"link":"/360/20241227_hvg-Ukrajna-Oroszorszag-Putyin-Zelenszkij-Trump-2024-kronikaja","timestamp":"2024. december. 27. 12:15","title":"Sok múlik a Nyugaton az ukrajnai háborúban, de nehéz elhinni Trumpnak, hogy egy nap alatt békét teremt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e1cf9eae-9a62-42c8-a73a-01e716d68c2c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A kivitelező szerint tévedésről és fordítási hibákról van szó.","shortLead":"A kivitelező szerint tévedésről és fordítási hibákról van szó.","id":"20241227_byd-brazilia-beruhazas-rabszolgasag-kinai-munkasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e1cf9eae-9a62-42c8-a73a-01e716d68c2c.jpg","index":0,"item":"61f1b685-391f-427d-b323-d99458f632e2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241227_byd-brazilia-beruhazas-rabszolgasag-kinai-munkasok","timestamp":"2024. december. 27. 10:03","title":"A brazil hatóságok szerint rabszolgasorban tartják a BYD gyárát építő kínai munkásokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b394c30-1ff8-4647-a1c8-04921091dc09","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Két éve Orbán Viktor és Novák Katalin tüntette ki a cégvezetőt Budapesten.","shortLead":"Két éve Orbán Viktor és Novák Katalin tüntette ki a cégvezetőt Budapesten.","id":"20241227_meghalt-szuzuki-oszamu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b394c30-1ff8-4647-a1c8-04921091dc09.jpg","index":0,"item":"f01b7e82-fc60-4dfb-a656-1e69f8f0d486","keywords":null,"link":"/kkv/20241227_meghalt-szuzuki-oszamu","timestamp":"2024. december. 27. 12:42","title":"Meghalt Szuzuki Oszamu, aki évtizedekig vezette a japán autóipari vállalatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e9fbd4d-ec45-4d2c-ac79-25a2d211cf63","c_author":"HVG","category":"360","description":"<strong>2024 Krónikája című sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel. Negyedévenként haladunk, ez a 3. rész.</strong>","shortLead":"<strong>2024 Krónikája című sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel. Negyedévenként haladunk, ez a 3...","id":"20241228_Magyarorszag-2024-Kronikaja-3-resz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e9fbd4d-ec45-4d2c-ac79-25a2d211cf63.jpg","index":0,"item":"e734b150-a983-4fc2-b9d8-14a28058c20c","keywords":null,"link":"/360/20241228_Magyarorszag-2024-Kronikaja-3-resz","timestamp":"2024. december. 28. 13:30","title":"Nem láttuk jönni: Orbán Balázs '56-ról, baleset a Keletiben, Milák nagy visszatérése – 2024 Krónikája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3d4f11c-bd36-44f4-93db-40a21e66ce3b","c_author":"OTP Alapkezelő ","category":"brandcontent","description":"Az amerikai elnökválasztás eseményei nem csupán társadalompolitikai, de ezzel szoros összefüggésben gazdasági értelemben is felfordulást okoztak a világ nagy részén. Halas Zoltánt és Kovács-Kvotidián Mátét, az OTP USA Részvény Alap és az OTP CETOP ETF portfolió menedzsereit kérdeztük a várható tőkepiaci mozgásokról.","shortLead":"Az amerikai elnökválasztás eseményei nem csupán társadalompolitikai, de ezzel szoros összefüggésben gazdasági...","id":"20241209_amerikai-elnokvalasztas-donald-trump-piaci-valtozasok-2025-otp-alapkezelo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3d4f11c-bd36-44f4-93db-40a21e66ce3b.jpg","index":0,"item":"76c30fe7-0ed0-46c6-b268-e5bef3668a5b","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241209_amerikai-elnokvalasztas-donald-trump-piaci-valtozasok-2025-otp-alapkezelo","timestamp":"2024. december. 28. 11:30","title":"Az egész világ arra figyel, mit lép jövőre Amerika","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"16e0fceb-bc16-4b34-8c1d-827004bf5ef0","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A mentést a hóvihar és a lavinaveszély hátráltatta.","shortLead":"A mentést a hóvihar és a lavinaveszély hátráltatta.","id":"20241227_olaszorszag-hegymaszok-meghaltak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/16e0fceb-bc16-4b34-8c1d-827004bf5ef0.jpg","index":0,"item":"6babe018-043f-4a62-862a-18327ab60ac3","keywords":null,"link":"/vilag/20241227_olaszorszag-hegymaszok-meghaltak","timestamp":"2024. december. 27. 14:32","title":"Holtan találták a karácsony előtt eltűnt hegymászókat Olaszországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kétféle új autóból lehet a nyugati autópályákon autózva feltűnően sokat látni trélereken, amint viszik a kereskedésekbe. Az egyik a Dacia Duster, a másik a Mercedes-Benz CLA. Hogy ez utóbbit nálunk is gyártják külön öröm, de a sikerhez persze ez kevés lenne.
A Mercedes eladásain látszik, bejött, amit szerettek volna. A modellpaletta-frissítésre fogékonyak a vevők. Az elsőkerék-hajtású kis Mercik eladásai szépen beindultak, az elmúlt fél évben megduplázódtak a számok.
A kis Mercedesek vezették fel a nagy változást, hogy a német márka külső dizájnban áttért a „flow”-ra. Minden forma folyik, formálódik. Az egész olyan, mintha selymet dobtak volna a vázra és annak esése kiadja a formát, semmi farigcsálás, semmi vonalzó. A természetes általában esztétikus is, de a CLA-nak nem kell ennyivel beérnie. A forma alaktényezője a szériakocsik közt a legalacsonyabb 0,23-as értékű, még úgy is, hogy az orrán azért ott a hatalmas csillag, hogy mindenkinek az agyába égesse mit lát.
Képgaléria
D.P.
A CLA minden részletében azt hirdeti, amit a magukat progresszívnek tartó fiatalok is képzelnek magukról. Az egész CLA legerősebb része ez a filozófia, amelyet ráadásul nem kellett összepasszítani direkt módón egy konkrét előd hagyományaival. Egy E-osztály, vagy főleg egy S-osztályú Mercedesnél nem lehetett volna ennyire elszabadulni.
A kocsi formáit meghatározó lefelé ívelő vállöv és tetőív, a keret nélküli ajtók, a józan európai szemnek kicsit túlzó, mandulavágású elhúzott hátsólámpák, az összetartó ívek és az elképesztően agyafúrt lámpatest mind hordozzák a progresszivitást. Persze csendben kiszolgálják a felvevőpiacok izlését is. Az eleje nagyon amerikai, a hátulja nagyon ázsiai, az összkép mégis stimmel.
Pedig még csak nem is praktikus minden. A keret nélküli ajtóról például pont a keret hiányzik. Azt szokta meglökni az ember a záráshoz, itt hiányzik valami fix pont. Érdekes apróság az is, hogy az ablak be és kiszálláskor résnyire le, majd felmegy. Az ajtót kinyitva, már inkább a kristályszürke kagylóülések szúrnak szemet. A külön fejtámla nélküli ülés remekül tart, de eléggé behatárolja a kényelmes testmagasságot. A CLA különben sem lesz a nagyra nőtt emberek autója, ahogy elöl a kagylóülés, hátul a tetővonal miatt már 170-es magassággal is folyamatosan simogatja hajunk a kárpitot. Tulajdonképpen a csomagtér még meglepően nagy is a 470 literével. Igaz, inkább lapos és hosszú.
A használhatóságot azért elvárható magas minőségben teljesíti a Mercedes CLA még, ha van pár elsőre szokatlan megoldás. A baloldali, elektromos "kézifékkar", vagy a váltó hátrameneti fokozatának szokatlan kapcsolása – felemel és balra a kettes felé húz –, vagy az irányjelző végéről kapcsolható ablaktörlő. A sokat ragozott „utólag berakott” tabletszerű kijelzőre sincs ésszerű magyarázat, de a működését nem érheti kritika, a vezérlés a tekerőgombbal egyszerű és egyértelmű.
Útnak indulva az 1.6 literes turbós benzinessel, hamar feltűnik, milyen szépen kezd fütyülni a feltöltő 2000 körüli fordulatszámnál. Egyáltalán nem zavaróan, ha valaki rádiózik, nem fogja hallani, de kicsit fülelve jó néha hallgatni. A hatfokozatú váltó, kiegészülve a váltásokra figyelmeztető jelzéssel kényelmesen beosztja a négyhengeres 156 lóerejét és 250 Nm-es nyomatékát. Városban nem forszírozza a hatodikat, a felfelé váltásokra és a visszaváltásokra figyelmeztetések sem érkeznek túl korán. Az alacsony-fogyasztás bajnokságon ugyan nem indulhat majd a CLA a 8,2 literes elért átlaggal, ez úgy tűnik nem volt kiemelten fontos szempont, hogy ebben is megmutassák a világnak.
Képgaléria
D.P.
A kasztniból sugárzó dinamizmust ugyan ezzel a motorral nem adja vissza 100 százalékig a kocsi, de az érzetre is 8-9 másodperc körüli gyorsulással és a szépen elforgatható kerekkel lehet élményautózni. Az alacsony építés és a 18 colos kerekek miatt nagyobb tempónál is kezesbárány a nem túl nehéz (1395 kg-os) autó, de az úthibákon való átdöccenések kemény megpróbáltatást jelentenek ilyen vékony gumikkal.
Akármennyire is belépő a prémium világba a CLA a Mercedes-Benz kötelékébe tartozva gyakorlatilag megkapjuk az összes elsővonalbéli vezetéstámogató és biztonsági rendszert is. A Pre-Safe ránk húzza az övet becsatolás után, az ütközés védelem figyelmeztet, ha nem biztonságos a távolság (Collosion Prevention Assist), a holttér-figyelő a lapos és meglehetősen zárt kasztniban egyáltalán nem jön rosszul.
Tulajdonképpen még a CLA árával is meg lehet barátkozni. A Mercedes-Benz CLA 200-as induló ára adóval 9 millió forint, amit persze azonnal el is lehet felejteni. Jelen esetben 12,5 millió forint a vége, amiből 300 ezer a tolótető, 230 ezer a sávtartó-rendszer és 216 ezer a parkolóasszisztens. Ki lehet húzni egyet és inkább jöjjön egy rendes digitális klíma 204 ezerért. Nyilván egy ilyen rétegautóból nem sok fog mifelénk az utcákon rohangálni, de az, hogy a Mercedes-Benz CLA is a mi autónk, azért sokkal megnyugtatóbb bármilyen országimázs filmnél.
Luxus életvitele és szolgája molesztálása miatt került a hírekbe Hilarion, aki annak idején három hónap alatt kapta meg a magyar állampolgárságot, ám idén nyáron forró lett a lába alatt a talaj.