szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az 1200 lóerős Jean-Pierre Wimille szériából mindössze három darabot készítenek.

A Bugatti Veyront lehet szeretni vagy utálni, de azt mindenképp el kell ismerni, hogy a szupersportautók között még ennyi év után is kimagaslik a teljesítményével. Lehet, hogy a hibrid LaFerrari vagy a McLaren P1 fejlettebb műszaki megoldásokat kínál, de a Veyron ezeket a lemaradásokat a W16-os motorjával és fényűző luxussal kompenzálja, a legújabb változata pedig még erre is rátesz egy lapáttal, hiszen csak három darab készül belőle.

Bugatti
Bugatti

A Jean-Pierre Wimille széria a Bugatti egykori legendás versenyzőjének állít emléket, aki 1937-ben és 1939-ben győzött a LeMans-i 24-órás versenyen egy Bugatti Type 57G Tank volánja mögött. Az akkori versenyautó modernkori reinkarnációja főként a fényezésében hasonlít a legendás elődre, hiszen ugyanolyan kéttónusú kék árnyalatban pompázik, ami az utastérben is visszaköszön. Limitált szériához méltóan több elemre is rákerült a Jean-Pierre Wimille név, többek közt az ülések fejtámlájába hímezve és a küszöb díszlécére gravírozva.

Bugatti
Bugatti

Műszakilag a Jean-Pierre Wimille kiadás semmiben nem tér el a 16.4 Grand Sport Vitesse-től, vagyis a 8 literes W16-os blokk teljesítménye 1200 lóerő, maximális nyomatéka pedig 1500 Nm, ami 2,6 másodperces 0-100-as állórajthoz és 408 km/órás végsebességhez elegendő, mellyel a leggyorsabb szériagyártású nyitott tetejű sportautónak számít.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!