szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy könnyűsúlyú még sportosabb modellt faragtak a Ferrari 458 Italiából.

Szeptemberben Frankfurtban mutatják majd be az olasz sportkocsi egy kicsit még jobban felcsavart változatát a 458 Specialét. A módosítások, amelyek mind a motorteljesítményt, az aerodinamikai felépítményt érintették. A Speciale motorja, amely egy teljesítménynövelt V8-as, 597 lóerős és a 697 Nm-es nyomatékal rendelkezik, ezzel a legerősebb feltöltés nélküli V8-as, amely valaha a maranellóiak által épült. A kocsi motorja literenként 133 lóerőt ad le, amely a legmagasabb érték egy utcai Ferrariban. A maximális érték 9000-es percenkénti fordulatszámnál érkezik.

Ferrari

Az 1290 kilogramm sajáttömegű kocsi hivatalosan 3 másodperc alatt éri el a 100 kilométer per órás tempót álló helyzetből, és a gyáriak mérései szerint 1,5 másodperccel gyorsabban teljesíti a fioranói gyári tesztpálya körét, mint egy sztenderd Ferrari 458 Italia.

Külsőségekben a legjelentősebb látvány elem, hogy a kocsi elől és hátul is olyan aerodinamikai elemeket kapott, amelyek segítik jobb tapadást. A Ferrari szerint ezek révén a Speciale a legjobb leszorító erővel rendelkező sorozatgyártású jármű a történetükben. Természetesen számtalan elektronikai fejlesztés is bekerült a gépbe, úgymint a Side Slip Angle Control, amely kifejezetten kanyarokban avatkozik be, az oldalgyorsulások, a csúszás szögét mérve állít a futómávön. A Speciale ára még nem jelent meg hivatalosan, de várhatóan 20 százalékkal lesz drágább mint egy alap 180 ezer fontos Ferrari 458 Italia.

Ferrari
Ferrari
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!