szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az európai átlagcsaládoknak vélhetően nagyon szimpatikus, progresszív külsejű autóra sikeredett a C4 Picasso. Pont annyi benne a „francia fütűr”, hogy még mindig egy nagyon normális autó legyen.

A kocsi elejét jegyző csapat külön is megérdemli majd az év végi bónuszt, egyedi és friss dizájnt sikerült összehozniuk.  Ráadásul a családi egyterűek közt, amely nem számít a legizgalmasabb csoportnak. A Citroen nem is aprózza el a terveit, az MPV-piac vezető szerepét szánja a C4 Picassónak.

Az új C4 Picassóhoz bevetették a konszern új moduláris építési platformját az EMP2-t, amely olyan modellek alapja lesz majd a C4 Picasso mellett, mint a PSA csoport másik tagjának nagy dobása az új Peugeot 308-as.

Az új alap nem csak variálható, hanem könnyű is, így az új C4 Picasso 140 kilóval nyom kevesebbet elődjénél, ezzel a súlya a jelenlegi C3-as Picassóéval egyezik meg. Az arányai egyértelműen előnyére változtak, a hossza nem csökkent (4,43 m) a tengelytáv viszont 5,6 centivel nőtt 2,78 méterre. (Hamarosan egyébként itt a nagy tesó is, a C4 Grand Picasso, amely a jövőben nem lesz alapból 7 üléses, csak annak, aki így kéri, ezzel, jobb árakkal tudnak majd kirukkolni.) A csomagtereket illetően a C4 Picasso 537 literrel indít és 630 literesre bővíthető a sínen mozgó hátsó ülések előretolásával.

Képgaléria.
D.P.

A C4 Picasso megőrizte a hatalmas panoráma első szélvédőjét, annyit változott csupán, hogy az nem buszszerűen a kocsi motorházvonalában folytatódik, hanem kapott egy enyhe süllyesztést, törést. Megmaradt az osztott A-oszlop is. Az első fényszórók nappali menetfény rostély LED-sorához hasonlóan megjelent a fénydiódás technológia hátul is, egyelőre opciós tételként.

A belsőt illetően a középre helyezett digitális műszerek folyatják az elődök hagyományait, az aszimmetrikus műszerfalon szériában egy 7 colos középkijelzőt találni, amelyet hét „hard button” érintőgomb vesz körül. Ezek szolgálnak a légkondi, a navi, audiórendszer, telefon, online rendszerek és a vezetési asszisztensek megnyitására. Alatta kapott helyet a 12 colos HD kijelző, amelyen akármelyik fenti funkció kiemelhető, egyénire szabható, akár saját háttérképpel is. A tekerők, telefongombok ideje letűnőben.

A belső praktikum követi az előző generációt, minden ülés teljes méretű, egyforma. Egyedi ötletként az anyósülés hátra tolható és egy jókora lábtámasz révén luxusfotellé változtatható. Az új belsőt egyébként találóan „loft stílusúnak” titulálja a Citroen, és van is benne némi nagyvonalú már-már túlméretes felülethasználat a nagyon szikár stílusosság mellett.

Képgaléria.
D.P.

A motorválasztékot a próbán az 1.6 literes dízel e-HDi képviselte, amely 96 lóerős és 230 Nm-es nyomatékú motorja bőségesen elegendő az 1300 kilogramm saját tömegű kocsi mozgatásához. Ezzel a motorral a hivatalos adatok szerint vegyes használattal 3,8 literes fogyasztással lehet eljárkálni. A cégek választása lehet a 115 lovas dízel start-stoppos változat is, amely így is csak 4,0 literes fogyasztással számol. A benzinesek közt kisebb motor, jobb felszereltség hódíthat itthon, így az 1.6 literes VTi, 120 lóerővel lehet a befutó. Elhangzott, hogy robotváltók (ETG6), amelyeket korábban kritika ért sokat finomodtak a váltó képes a kúszás üzemmódra is. Ami motor téren fontos újdonság lesz a 150 lóerős blueHDi Euro 6-os motor amellyel Adblue adalékkal a 2.0 literes motorral a kocsi 4,2 literes fogyasztást ígér, 110 gramm/kilométeres CO2 kibocsátással.

A vezetéstámogató megoldások közt az aktív tempomat az egyik leghasznosabb, ami megjelent, motorfékezés révén gyakorlatilag hozzáfékezi a járművet az előtte haladóhoz, ha szükséges. Megjelent az aktív biztonsági öv is, amely a becsatolás után beállítja az ideális övfeszességet és baleset esetén ráhúzza a sofőrt az üléstámlára, mérsékelve a felszabaduló lendületet.

A C4 Picassóból a legolcsóbb darab a 120 VTi most a bevezetési kedvezmények révén éppen hogy 5 millió forint alatt elvihető, 4,99 millióért. A céges népszerűségre vágyó e-HDi 90 az alacsonyabb felszereltséggel (Tendance) kedvezménnyel 5,82 millió, jobban felszerelve (ködfény, automata klíma többek közt) 6,29 millió forint. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!