szerző:
Radovits Dávid
Tetszett a cikk?

Immáron nálunk is kapható a Nissan Note második generációja, amely vonzóbb külsővel, tágas utastérrel és kedvező árral akár családi autóként is megállja a helyét, anyunak pedig tökéletes választás lehet a ráncfelvarrott Micra. Mindkét típust vezettük a hazai menetpróbán.

A Nissan Note első generációja nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket pedig a kisautós platform ellenére meglepően jó helykínálattal találkozhatott az vásárló, aki félre tudta tenni, hogy egy kissé jellegtelen kinézetű autóban ül. A japánok nagy sajnálatára a vártnál kevesebben voltak ezek az emberek, ami nem meglepő, hiszen még az autózás iránt kevésbé rajongó vásárlóknak is fontos szempont a külcsín. Éppen ezért a második generációnál felhagytak az egyterűs jelleggel, és egy olyan kisautót terveztek, ami nem csak praktikus és tágas utasterével, de immáron vonzó formavilággal is büszkélkedhet.

Persze, a kinézet megítélése erősen szubjektív, de az tény, hogy az új Note sokkal emészthetőbb lett az elődjénél, amit nagyban köszönhet a különleges formájú lámpaburáknak és az olyan finomságoknak, mint például az ajtókon végigfutó diszkrét törésvonal, amit a Nissan „squash line”-ként emleget, mondván az ív arra hasonlít, ahogyan egy squash labda visszapattan a falról. Hogy az asszociáció megállja-e a helyét, azt mindenki döntse el maga, a lényeg viszont, hogy a hullámzó felületek sokkal több vizuális ingert tartogatnak, mint az előd tükörsima lemezei.

Képgaléria.
©

Aki esetleg rádobna még egy lapáttal a japán stílusra, az rendelhet hozzá 290 ezer forintért dinamikus optikai csomagot, ami sportosabb lökhárítókat, kéttónusú felniszettet valamint egy diszkrét tetőspoilert és küszöbtoldatokat foglal magába. Ezek a kiegészítők is jól mutatják, hogy a Nissan inkább a férfiakat tekinti elsődleges célcsoportnak, akik akár családi autóként is használhatják a Note-ot, hiszen az utastér kisautókat meghazudtoló helykínálattal kecsegtet.

Az belső kapcsán mindenképp megemlítendő, hogy első ülések 1 centiméterrel alacsonyabbra kerültek, a hátsó lábtér pedig 639 mm-re nőtt, ami lehet, hogy nem mond sokat, ezért a Nissan példának hozta a 7-es BMW hátsó traktusát, ahol ugyanekkora helye van a térdeknek. Meglepő, ugye? És az a vicces, hogy ezt nem úgy érték el, mint például az ős Twingóban, ahol a csomagtartóban ülnek az utasok, hanem a beltér ügyes legózásával, arról nem is beszélve, hogy a hátsó ajtó közel 90 fokban nyílik, ami nagyban megkönnyíti a beszállást.

A csomagtartó is szót érdemel, hiszen a tágas lábtér nem vett el a pakolható térből, így alaphelyzetben 295 literrel (plusz 30-al a padló alatt) számolhatunk, de a hátsó üléssor előretolásával 411 litert kapunk, amit egy kompakt modell is megirigyelne. Nem csak hátul, de elöl is dicséretes fejlődés történt, hiszen az új, eco funkcióval ellátott műszerfal átlátható és tetszetős lett, ahogyan az európai piacra tervezett ülések is kifejezetten kényelmesek.

A Note motorpalettája háromféle erőforrásból áll: a belépőt az 1.2-es, háromhengeres blokk jelenti 80 lóerővel és 110 Nm-es csúcsnyomatékkal. A következő szint ugyanennek a motornak a kompresszoros változata 98 lóerővel és 147 Nm-rel, ami már szépen mozgatja a 1,1 tonnás autót. A feltöltős blokk egyébként 99 g/km-es széndioxid-kibocsájtási értékkel rendelkezik és az átlagfogyasztása 4,3 liter, amihez nyugodtan hozzáadhatunk másfél litert a valóságban, de még így is barátinak mondható.

Dízel fronton a Renault-tól érkező 1.5 dCi teljesít szolgálatot 90 lóerővel és 200 Nm-es maximális nyomatékkal, ami bőségesen elég az autóba, és valószínűleg a legjobb választás. Az Etyek környéki menetpróbán egy ilyen motorral szerelt Note-ot kaparintottunk meg és mind dinamikában, mind pedig fogyasztásban abszolút meggyőző volt. Három személlyel a fedélzeten, tempós országúti haladással 4,5 literes átlagot hozott, ami üdvözítő, de ez óvatos pedálkezeléssel akár két literrel is lejjebb tornázható, ahogy erre az importőr egy korábbi takarékossági verseny kapcsán rávilágított.

Képgaléria.
©

Már csak az maradt hátra, hogy az egyterű jelzőtől megfosztott Note árazásról beszámoljunk. Az alapmodell, az 1.2-es háromhengeres motorral 3,2 millió forintról indul, vagyis a második generáció egy forinttal nem lett drágább az elődhöz képest, ami a külső-belső fejlődést tekintve nemes és okos döntés a Nissan részéről. Így még nagyobb az esély rá, hogy az előirányzott havi 30 darabos értékesítést tartani fogják. Persze extrákkal inkább 4 millióra jön ki egy minden téren élhető Note, de még ez is kedvezőbb, mint a konkurencia árképzése.

És ha már az extrák szóba kerültek, a bemutatón külön kiemelték, hogy a B-szegmensben a Note-ba rendelhető elsőként 360 fokos parkolókamera, amely olyan biztonsági szolgáltatásokat tesz lehetővé, mint a holttér figyelés, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer vagy a mozgó tárgy észlelés. Ezt egy letakart szélvédős manőverezési feladat során mi is megtapasztalhattuk ahol a rendszer meggyőzően teljesített, így aki igényt tart rá annak a közepes felszereltségi szint mellett plusz 345 ezer forintjába kerül, Tekna csomag esetén pedig szériában jár.

A hazai importőr által szervezett több mint 100 kilométeres etyeki túrán a ráncfelvarrott Micrát is teszteltük, melynek legnagyobb erénye, hogy végre van egyénisége. A negyedik generáció formatervét annyira alárendelték a világautó koncepciónak (ugyanolyan forma az összes piacon), hogy már-már Cavintont kellett bekapni, ha fel akartuk idézni a jellegzetességeit. A megújult Micra viszont egészen pofás lett, a króm kiegészítők és néhány Juke-os elem óriást dob az összhatáson, emellett pedig az utastér minőségérzetén is sikerült javítani.

A kozmetikázott Micra továbbra is az 1.2-es háromhengeres benzines motor szívó, illetve kompresszoros verziójával rendelhető, akár fokozatmentes CVT automataváltóval is. Az indulóár 2.770.000 forint, a csúcsváltozat pedig 4,8 millióért gurítható haza a szalonból. A Nissan tervei szerint főként a hölgy vásárlók szívét fogja megdobogtatni, és havonta 20-25 darabot szeretnének eladni belőle.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!