Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e4793d78-b04a-40a4-bd34-d38a4352ca4a","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Lesz Tűz van, babám!, Hair és Amadeus is.","shortLead":"Lesz Tűz van, babám!, Hair és Amadeus is.","id":"20250207_egymast-erik-a-Milos-Forman-filmek-a-Puskinban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4793d78-b04a-40a4-bd34-d38a4352ca4a.jpg","index":0,"item":"8dcc2548-a4f6-43b2-8767-79d2fac0131d","keywords":null,"link":"/kultura/20250207_egymast-erik-a-Milos-Forman-filmek-a-Puskinban","timestamp":"2025. február. 07. 11:23","title":"Örömhír minden filmrajongónak: egymást érik a Milos Forman-filmek a Puskinban!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5681012-49aa-491b-98b3-c849df94aa8a","c_author":"Matalin Dóra","category":"360","description":"Sokszor tapasztalat, tehetség nélkül, érdemtelenül jut valaki támogatáshoz, de jó jeleket is lát a filmszakmában Havas Ágnes, aki 2011 és 2019 között volt a Magyar Nemzeti Filmalap vezérigazgatója, Andy Vajna idején. A producer az újraéledő Magyar Filmszemle játékfilmes kategóriájának egyik zsűritagja. Interjú.","shortLead":"Sokszor tapasztalat, tehetség nélkül, érdemtelenül jut valaki támogatáshoz, de jó jeleket is lát a filmszakmában Havas...","id":"20250206_hvg-havas-agnes-producer-kurzusfilmek-filmszemle-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5681012-49aa-491b-98b3-c849df94aa8a.jpg","index":0,"item":"3bb5693e-0911-4770-bc6c-3056c3ef5ab5","keywords":null,"link":"/360/20250206_hvg-havas-agnes-producer-kurzusfilmek-filmszemle-interju","timestamp":"2025. február. 06. 17:30","title":"„A magyar kultúrát kivéreztetni, karanténba rakni sajnos lehet, de elnyomni nem”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0dfb8e4b-782e-40ff-8db9-b02bd200f73a","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Csütörtök hajnalban 57 kisebb rengést mértek, a legerősebb eddigi földmozgás 5,2 erősségű volt.","shortLead":"Csütörtök hajnalban 57 kisebb rengést mértek, a legerősebb eddigi földmozgás 5,2 erősségű volt.","id":"20250206_gorogorszag-szantorini-foldrenges-szuksegallapot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0dfb8e4b-782e-40ff-8db9-b02bd200f73a.jpg","index":0,"item":"a5cc9a3d-035e-46ae-8a07-f9b32df7c2c5","keywords":null,"link":"/vilag/20250206_gorogorszag-szantorini-foldrenges-szuksegallapot","timestamp":"2025. február. 06. 17:49","title":"Szükségállapotot hirdettek Szantorinin a sorozatos földrengések miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17d4f826-adf4-4275-84b9-f876706a5ff1","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Annak a fővárosnak kellene egy Magyarországon még példátlan ingatlanfejlesztést levezényelni, amelynek hat év nem volt elég, hogy saját hátsó udvarában egy csöppnyi parkot felépítsen.","shortLead":"Annak a fővárosnak kellene egy Magyarországon még példátlan ingatlanfejlesztést levezényelni, amelynek hat év nem volt...","id":"20250206_mini-dubaj-elovasarlasi-jog-gulyas-gergely-karacsony-gergely-kormany-vs-budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17d4f826-adf4-4275-84b9-f876706a5ff1.jpg","index":0,"item":"90059fe9-f146-4ea6-8b97-994939f6ab78","keywords":null,"link":"/360/20250206_mini-dubaj-elovasarlasi-jog-gulyas-gergely-karacsony-gergely-kormany-vs-budapest","timestamp":"2025. február. 06. 14:10","title":"Mini-Dubaj: Most van bajban Karácsony!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ddac91dc-733e-4d88-b085-b2e4aa687685","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Azt akarja a finn kormány megakadályozni, hogy a megszerzett épületeket kémtevékenységre vagy szabotázsakciók szervezésére használják.","shortLead":"Azt akarja a finn kormány megakadályozni, hogy a megszerzett épületeket kémtevékenységre vagy szabotázsakciók...","id":"20250207_oroszo-ingatlan-vasarlas-finnorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ddac91dc-733e-4d88-b085-b2e4aa687685.jpg","index":0,"item":"5163b4c8-c872-4ea5-85f8-f1d48e9e6aa3","keywords":null,"link":"/vilag/20250207_oroszo-ingatlan-vasarlas-finnorszag","timestamp":"2025. február. 07. 05:14","title":"Helsinki megtiltaná az oroszoknak, hogy ingatlant vegyenek Finnországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4aa51e11-9250-49fd-8147-86ba89039894","c_author":"Hamvay Péter","category":"itthon","description":"Kérdés, elég lesz-e mindez a MOME Front-ba tömörült hallgatóknak, vagy tovább folyik a tiltakozás? FRISSÍTÉS: A rektor bejelentette, hogy február 11-én bizalmi szavazást kér maga ellen.","shortLead":"Kérdés, elég lesz-e mindez a MOME Front-ba tömörült hallgatóknak, vagy tovább folyik a tiltakozás? FRISSÍTÉS: A rektor...","id":"20250207_A-MOME-kuratoriuma-meghatralt-a-rektor-pedig-valoszinuleg-bizalmie-szavazast-ker-maga-ellen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4aa51e11-9250-49fd-8147-86ba89039894.jpg","index":0,"item":"80b4dce8-8f72-431b-9290-1f499e400420","keywords":null,"link":"/itthon/20250207_A-MOME-kuratoriuma-meghatralt-a-rektor-pedig-valoszinuleg-bizalmie-szavazast-ker-maga-ellen","timestamp":"2025. február. 07. 14:54","title":"A MOME kuratóriuma meghátrált, a rektor pedig valószínűleg bizalmi szavazást kér maga ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ce1f1df2-328e-4dcc-8c97-7d8bc20cdf9e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Egyesült Arab Emírségekkel közösen épülhet meg Franciaországban Európa legnagyobb adatközpontja.","shortLead":"Az Egyesült Arab Emírségekkel közösen épülhet meg Franciaországban Európa legnagyobb adatközpontja.","id":"20250207_adatkozpont-franciaorszag-megallapodas-legnagyobb-europai-adatkozpont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce1f1df2-328e-4dcc-8c97-7d8bc20cdf9e.jpg","index":0,"item":"58e98616-4d3b-4acb-8ceb-e355547ff037","keywords":null,"link":"/tudomany/20250207_adatkozpont-franciaorszag-megallapodas-legnagyobb-europai-adatkozpont","timestamp":"2025. február. 07. 11:49","title":"Európa legnagyobb adatközpontja épül meg Franciaországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15b4138d-df8f-4262-9d49-55643a93805e","c_author":"Galicza Dorina","category":"itthon","description":"Korábban szinte lehetetlen volt megszólaltatni Simicska Lajost, a médiavezérről még fényképek is alig készültek, annyira elbújt a nyilvánosság elől. Február 6-án azonban borította az asztalt és a teljes független sajtónak megvillantotta, milyen változatos is a magyar nyelv.","shortLead":"Korábban szinte lehetetlen volt megszólaltatni Simicska Lajost, a médiavezérről még fényképek is alig készültek...","id":"20250206_G-nap-Simicska-Lajos-idorend-nosztalgia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15b4138d-df8f-4262-9d49-55643a93805e.jpg","index":0,"item":"f1e17d67-e8ce-4a72-8a88-319117b2191e","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_G-nap-Simicska-Lajos-idorend-nosztalgia","timestamp":"2025. február. 06. 18:51","title":"Ön mire emlékszik a G-napból? Idézze fel velünk az eseményeket időrendben!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Budán és Pesten közlekedők is megkapták a maguk pofonját két villamospálya - az 1-es és a 61-es vonalak - felújításával. Napok óta küzdenek autósok és olykor a tömegközlekedők is, gyerekek késnek el az iskolából, felnőttek a munkából, idegek pattannak, szitkok morzsolódnak el (vagy nem). Összegyűjtöttük a HVG munkatársainak csaknem egy hetes tapasztalatait, közlekedési dilemmáit, és nem utolsó sorban túlélési tanácsait autósoknak.
Ez van: a 61-es villamosok helyett autóbuszok közlekednek a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy között, mert a villamospályát felújítják várhatóan novemberig. Buszsávot jelöltek ki a Hűvösvölgyi úton a Nagykovácsi út és a Kelemen László utca között befelé, valamint a Szilágyi Erzsébet fasorban a Júlia utca és Kútvölgyi út között.
És ez van miatta: Én Solymárról próbálok bejutni… a sor vége 6:30-kor már Solymár közepén áll, onnan araszolunk, így több mint 1 óra elérni Hűvösvölgybe (normál reggeleken 15-20 perc), majd a Hűvösvölgyi út két sávjából egy buszsáv lett a pótlóbuszok miatt, a Nagykovácsi út beágazásánál totál lelassul még a forgalom.
Már szombaton lehetett látni, hogy nagy baj lesz – írja más ugyan erről az útvonalról. Szép új sárga sávjelzések jelentek meg a Hűvösvölgyi úton, a város felé vezető két forgalmi sáv közül az egyiket elvették a buszoknak. Mivel csúcsidőben – úgy reggel ¾ 7-től – amúgy is áll mind a két sáv, most ezt is megfelezték. Megkezdték ugyanis (mikor máskor? nem nyáron, amikor kisebb a forgalom) a 61-es villamos pályájának a régóta esedékes felújítását.
Elvileg lenne mód más útvonalat is választani, hiszen a Solymáron, vagy Pilisszentivánon, Pilisvörösváron, Piliscsabán lakóknak a 10-es úton sem hosszabb távolság a Szépvölgyi útra eljutni. Csakhogy a Bécsi út nagyjából 15 éve járhatatlan, a Pilis felől érkező forgalom egy része ezért is zúdul a Hüvösvölgyi útra. A 10-es út alapvető gondja az ürömi elágazásnál lévő lámpa, ahol a balra nagyívben kanyarodók teljes egészében blokkolják az egyetlen sávot, amely Budapest felé tart. Nincs sem kanyarodósáv, sem kiegészítő lámpa, szóval botrány – sok éve. Akik eddig vonattal jártak be az Esztergom–Budapest- vonalon – most a sínpálya egy éve zajló teljes rekonstrukciója miatt – busszal próbálnak bejutni, ami ugyanúgy lehetetlen, mint autóval. Ez a vonatpótló forgalom is rázúdult a 10-es útra, ahol az ígéretek szerint meg kellett volna oldani az ürömi körforgalmat, mielőtt leáll a vonatközlekedés, ám egy kapavágás sem történt.
Stiller Ákos
Csütörtökön – valószínűleg látva a kezelhetetlen helyzetet – a Hidegkúti út és a Máriaremetei útnál kereszteződésében lévő jelzőlámpát úgy állították át, hogy csak néhány autó csúszhat át a zöldben – írja megint más, a hvg.hu-nál dolgozó kolléga. Ezzel Hűvösvölgyben némileg enyhült a helyzet, viszont a lámpától Solymár közepéig áll a kocsisor. Ezzel a húzással az amúgy 20 perces Piliscsaba-Pesthidegkút táv időtartama nagyjából megduplázódott a reggeli csúcsban.
Kisugárzik mindenhova, mint a hátfájás
"Érdről járok Farkasrét, Rózsadomb útvonalon Óbudára. A Gábor Áron utca 5-10 perccel hosszabb a feltúrás miatt, lehet kerülgetni, csak éppen nem érdemes (túrják a Fillért is, nemrég túrtak a Vérhalom környékén is, valami minden kerülőn van). A hidak miatt legalább 5 perccel megnőtt a menetidő a Városmajorban is. A 35 perces út 45-50 is lehet rossz esetben, a fogyasztásom pedig 6,9-ről 7,2-re nőtt. Tömegközlekedéssel kiváltani aligha lehet a dolgot, ezt maximum azok az agglomerációsok tudják, akik a városukban vonatközelben vannak, a melóhely pedig pályaudvar, illetve metró tájékán. Egyébként dupla-tripla menetidő lenne, nekem például 1,5 óra, azaz 3 óra per nap, ami vállalhatatlan."
És ez a nagy kérdés: Miért nem lehet egy ilyen felújítást október helyett nyáron megcsinálni?
Stiller Ákos
Az 1-es villamos környéke
Ez van: elkezdődött az 1-es villamos pályafelújítása a Bécsi út és a Lehel utca között a Vörösvári út–Árpád híd–Róbert Károly körút útvonalon.
És ez van miatta: "A nap különböző szakaszaiban járom oda-vissza a feltúrt Hungáriát a Thökölytől az Árpád hídig. Általában 9 után megyek Buda felé, akkor nem tapasztaltam nagy dugót, sőt, az Árpád híd felhajtójától, a lezárt belső sáv ellenére sima ügy. Visszafelé délután öt körül az Árpád hídra feljutni a Pacsirtamező felől maga a halál, és rengeteg természetesen a tolakodó, hisz Magyarországon vagyunk. A hídon aztán már tempós a haladás, a Váci úti csomóponttól a Kikáig (Lehel u.) viszont akadálypálya. A sávok ide-oda kanyarognak, a buszsávon nyomulókat viszont időnként az ott járőröző motoros rendőrök visszaterelik a helyes útra. A Kika után már tempósan lehet haladni, mivel az előző akadálypálya megfogja a forgalmat. A Váci út-Kika este, csekély forgalom mellett is odafigyelős, szintén a kanyargós sávok miatt, és a Nyírő Gyula Kórház oldaláról a szűk sávban szeretnek még piroson is átjönni, amikor a Hungáriának (Kacsóhnak) már zöld a lámpa.
Kerülőút Buda felé, ha sokan vannak: a felüljáró után le jobbra a Reitterre, onnan balra, majd a Váci útról rá az Árpád hídra. Kerülőút Pest felé: le a Népfürdő utcára, a felüljáróra már érdemes visszamenni, de oké a Stefániáig is végigmenni.
Göd-Zugló-Óbuda(ugyancsak ezen a vonalon):
Menetidő máskor: 45 perc, most: Göd-Zugló: a megszokott 30 perc helyett 40-45, Zugló-Árpád híd budai hídfő: a szokásos 10 helyett 15 perc, Árpád-híd budai hídfő – Kolosy tér: a szokásos 5 perc helyett 12-15. Összesen most: 75 perc.
Göd-Zugló: Az M2–M0-szakasz változatlan, a forgalom reggel hetes indulásnál nem nagyobb, mint máskor szokott lenni. Az M3-ra ráfordulva, a sor olykor feltorlódik a Shell-kútig. Az „élelmesek” a benzinkút szerviz útján, vagy azt is megkerülve jutnak előbbre, így kisebb dugót eredményeznek, amikor visszatérnek az autópályára. Külön élmény a Volán-buszok látványa, amelyek mindenféle fenntartás nélkül előznek a leállósában. Ezen részen érdemes a belső sávba sorolni, ha nem is sokkal, de valamivel gyorsabban halad, hiszen a kút felől érkezők nem ezt lassítják. A Szerencs utca olyan, mint máskor szokott lenni, 7:10 körül a második-harmadik zöldön lehet átmenni. Onnan azonban a pálya nagyrészt szabad, 80 km/h a megengedett sebesség, néha fékezni kell, hogy ne lépjük túl.
Az igazi gond a Kacsóh Pongrác felüljárónál van. Az Árpád híd felé kanyarodók sora ugyanis (a beszűkülő Róbert Károly krt. miatt) nagyon hosszan torlódik vissza – olykor a Nagy Lajos király útig. Innen legfeljebb lépésben lehet haladni, vagy úgy sem.
Ajánlott menekülési útvonal az M3-asról Zugló felé: lemenni az autópályáról a Nagy Lajos király útja felé, majd Erzsébet királyné útja-Mexikói út-Thököly.
Ha valaki úgy gondolja, hogy a 2-es utat választja, és majd a Lehet úton éri el a Hungáriát, az vigyázzon: a Lehel úton a kereszteződés előtt egy sáv működik, és nem lehet balra kanyarodni a Hungáriára! Kész, vége, totális káosz. És akkor sem lesz jobb, ha sikerül eljutni a Dózsa György útig, mert a Hungária forgalmának jó része átment oda.
Zugló-Óbuda – 7.40 körül: Ha sikerül elvinni a gyereket iskolába, és indulunk Óbudára, már remegünk, hogy mi vár ránk a Hungárián. Ezen a héten azonban többször lepődtünk meg: ebben az időpontban viszonylag jól lehetett haladni, bár a Lehel útnál (a villamos jelenlegi végállomásánál, illetve a pótlóbuszok fordulójánál), majd az Árpád híd előtt, illetve a magán a hídon sávok szűnnek meg (egy belső és egy külső), így itt lassul a forgalom. Ráadásul kulturált polgártársaink rendre kivágnak a megszűnő sávokba és nyomulnak előre, ami szokás szerint újabb lokális dugókat okoz.
A leglassúbb szakasz mégis Budán vár: az Árpád hídtól a Kolosy tér felé érkeznek ugyanis a Szentendre felől jövők, akik megijedtek a Hungária feltörésétől, és másik hidat keresnek. Innen tehát megint minden megáll.
Stiller Ákos
Aki nem autóval jár erre: egy hideg, egy meleg
"A Lehel utca – Szentlélek tér vonalon közlekedek minden reggel és este. Villamossal ez a táv (elsősorban a sínek állapota miatt – az Árpád hídon a villamos maximum 20-szal mehetett) várakozással együtt nagyjából 15-20 perc volt eddig. A felújítás kezdete óta busszal 8-10 percre csökkent az utazási idő várakozással együtt, ami köszönhető annak, hogy mindig áll bent busz, max. 2 percenként indulnak (mozgójárda-feeling van), és a kialakított buszsávon gyakorlatilag akadály nélkül érnek egyik megállóból a másikba. A 105-ös buszt (a Lehelen (is) közlekedik) nagyon okosan elterelték, nincs gond, ha a város felé akarsz menni. Kivételesen az eredeti megállókba is kirakták az infót, hogy hol lehet felszállni" – foglalta össze kellemes tapasztalatait egyik kollégánk.
"Nem túl hosszú útvonalon, a Kiscelli utcától a Kolosy térig járok 86-ossal vagy 9-essel, és ezen a héten volt, hogy akár 20 percbe is beletelt a máskor max 10 perces menetidő" – és így éli meg (rosszul!) egy másik.