Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"caa1fcff-bdba-4838-8195-c644c818be8d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Részleteket közölt az FBI az újév hajnalán végrehajtott New Orleans-i terrortámadásról. Az amerikai Samszúd bin Dzsabbar miatt legalább 15 ember halt meg.","shortLead":"Részleteket közölt az FBI az újév hajnalán végrehajtott New Orleans-i terrortámadásról. Az amerikai Samszúd bin...","id":"20250106_new-orleans-terrortamadas-ray-ban-meta-smart-glasses-okosszemuveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/caa1fcff-bdba-4838-8195-c644c818be8d.jpg","index":0,"item":"2202af89-e03f-437c-888e-dacc465df2f1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_new-orleans-terrortamadas-ray-ban-meta-smart-glasses-okosszemuveg","timestamp":"2025. január. 06. 08:43","title":"Így dolgozott a New Orleans-i terrorista: okosszemüveget viselt, azzal derítette fel a terepet is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b93245b-7c63-456d-9638-7e38958b485f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A CES 2025 kiállításon mutatta be a L’Oréal a koreai NanoEntekkel közös fejlesztését, ami nagy segítség lehet a kozmetikai termékek használóinak. A piacra lépésre azonban egyelőre várni kell.","shortLead":"A CES 2025 kiállításon mutatta be a L’Oréal a koreai NanoEntekkel közös fejlesztését, ami nagy segítség lehet...","id":"20250106_loreal-cell-bioprint-borapolas-ces-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b93245b-7c63-456d-9638-7e38958b485f.jpg","index":0,"item":"edd5f0a3-5f56-4027-8cc0-0a02b0282364","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_loreal-cell-bioprint-borapolas-ces-2025","timestamp":"2025. január. 06. 16:03","title":"5 perc alatt megmondja a L'Oréal gépe, hogyan reagálhat a bőre a kozmetikumokra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f312d9b6-96bf-4e83-aafe-a72fd869a34d","c_author":"Balogh Csaba","category":"tudomany","description":"A Las Vegasban zajló CES 2025 technológiai kiállításon mutatta be játékos fejlesztéseit az Asus. A Republic of Gamers (ROG) márka újdonságai között új ROG Strix Scar laptopokat és ROG Flow Z13 gamer táblagépet is találni, de megújult a ROG XG Mobile külső grafikai vezérlő is, mellyel bármely laptop felturbózható.","shortLead":"A Las Vegasban zajló CES 2025 technológiai kiállításon mutatta be játékos fejlesztéseit az Asus. A Republic of Gamers...","id":"20250107_asus-rog-strix-scar-flow-z13-xg-mobile-gamer-ces-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f312d9b6-96bf-4e83-aafe-a72fd869a34d.jpg","index":0,"item":"e47f88d4-9873-4c37-b600-03169b4afdf3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250107_asus-rog-strix-scar-flow-z13-xg-mobile-gamer-ces-2025","timestamp":"2025. január. 07. 05:30","title":"Mi lehetséges a játékban? Az Asus azt állítja, hogy új ROG gépei újradefiniálják a választ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25d0ddc7-9e20-40ee-939c-c1ed539278e1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egyetlen hónap alatt több, mint 4 százalékot nőttek az ipari termelői árak, az éves áremelkedés pedig 7,9 százalékosra nőtt. A változást a gyenge forinttal és az energiaárak növekedésével magyarázza a KSH.","shortLead":"Egyetlen hónap alatt több, mint 4 százalékot nőttek az ipari termelői árak, az éves áremelkedés pedig 7,9 százalékosra...","id":"20250107_ksh-ipar-arak-dragulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25d0ddc7-9e20-40ee-939c-c1ed539278e1.jpg","index":0,"item":"87f8390c-6877-46cc-b993-d5ad2f19443b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250107_ksh-ipar-arak-dragulas","timestamp":"2025. január. 07. 08:52","title":"Egyre kellemetlenebb, amit a forint művel: az ipari árak is elszálltak egy hónap alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fb4d2285-ac93-493b-a217-8941c1f4d16f","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Vannak, akiket politikai nézeteik miatt ítéltek halálra.","shortLead":"Vannak, akiket politikai nézeteik miatt ítéltek halálra.","id":"20250107_ensz-iran-kivegzes-emberi-jogok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fb4d2285-ac93-493b-a217-8941c1f4d16f.jpg","index":0,"item":"7a083fbd-5cff-4672-804d-037128a04abe","keywords":null,"link":"/vilag/20250107_ensz-iran-kivegzes-emberi-jogok","timestamp":"2025. január. 07. 21:11","title":"Az ENSZ szerint több mint 900 embert végeztek ki tavaly Iránban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c8a0f76f-d1a5-4661-9838-52f730b6d714","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Apró, de fontos frissítés jött az iPhone-okhoz, mely a jelek szerint több bosszantó hibát is javít.","shortLead":"Apró, de fontos frissítés jött az iPhone-okhoz, mely a jelek szerint több bosszantó hibát is javít.","id":"20250107_apple-iphone-ios-18-2-1-frissites-hibajavitas-kamera-problema-faceid-billentyuzet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8a0f76f-d1a5-4661-9838-52f730b6d714.jpg","index":0,"item":"2a50aa2d-6712-4e37-893d-abddc3991c2e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250107_apple-iphone-ios-18-2-1-frissites-hibajavitas-kamera-problema-faceid-billentyuzet","timestamp":"2025. január. 07. 11:33","title":"Nem működik a kamera az iPhone-ján? Jött egy frissítés, ami megoldhatja – más javítások is érkeztek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd630642-e838-43d0-8c3a-b12cbb2f1595","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A transzplantációs műtéte sikeres volt, azonban hónapokkal később a férfinél a rák egy agresszív és előrehaladott formája alakult ki. Az eset annyira ritka, hogy nem is állnak rendelkezésre statisztikák a témában.","shortLead":"A transzplantációs műtéte sikeres volt, azonban hónapokkal később a férfinél a rák egy agresszív és előrehaladott...","id":"20250107_majrak-majatultetes-donor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd630642-e838-43d0-8c3a-b12cbb2f1595.jpg","index":0,"item":"45171f2a-83a4-40f5-acb9-4233acaa7ff5","keywords":null,"link":"/elet/20250107_majrak-majatultetes-donor","timestamp":"2025. január. 07. 14:20","title":"Májátültetéssel lett rákos, és meghalt egy arizonai férfi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60c31446-f57b-4394-afc5-613ac2423b7f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Már karácsony előtt megtartotta az első tesztrepülését a Hungary Airlines gépe, az új évben pedig több gyakorlórepülést is végrehajtott.","shortLead":"Már karácsony előtt megtartotta az első tesztrepülését a Hungary Airlines gépe, az új évben pedig több gyakorlórepülést...","id":"20250107_hatosagi-engedelyek-kinai-magyar-legitarsasag-hungary-airlines","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60c31446-f57b-4394-afc5-613ac2423b7f.jpg","index":0,"item":"9a50c37b-8f4c-4675-931c-a573d6d79fd9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250107_hatosagi-engedelyek-kinai-magyar-legitarsasag-hungary-airlines","timestamp":"2025. január. 07. 12:59","title":"Megkapta a hatósági engedélyeket a kínai hátterű magyar légitársaság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Budán és Pesten közlekedők is megkapták a maguk pofonját két villamospálya - az 1-es és a 61-es vonalak - felújításával. Napok óta küzdenek autósok és olykor a tömegközlekedők is, gyerekek késnek el az iskolából, felnőttek a munkából, idegek pattannak, szitkok morzsolódnak el (vagy nem). Összegyűjtöttük a HVG munkatársainak csaknem egy hetes tapasztalatait, közlekedési dilemmáit, és nem utolsó sorban túlélési tanácsait autósoknak.
Ez van: a 61-es villamosok helyett autóbuszok közlekednek a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy között, mert a villamospályát felújítják várhatóan novemberig. Buszsávot jelöltek ki a Hűvösvölgyi úton a Nagykovácsi út és a Kelemen László utca között befelé, valamint a Szilágyi Erzsébet fasorban a Júlia utca és Kútvölgyi út között.
És ez van miatta: Én Solymárról próbálok bejutni… a sor vége 6:30-kor már Solymár közepén áll, onnan araszolunk, így több mint 1 óra elérni Hűvösvölgybe (normál reggeleken 15-20 perc), majd a Hűvösvölgyi út két sávjából egy buszsáv lett a pótlóbuszok miatt, a Nagykovácsi út beágazásánál totál lelassul még a forgalom.
Már szombaton lehetett látni, hogy nagy baj lesz – írja más ugyan erről az útvonalról. Szép új sárga sávjelzések jelentek meg a Hűvösvölgyi úton, a város felé vezető két forgalmi sáv közül az egyiket elvették a buszoknak. Mivel csúcsidőben – úgy reggel ¾ 7-től – amúgy is áll mind a két sáv, most ezt is megfelezték. Megkezdték ugyanis (mikor máskor? nem nyáron, amikor kisebb a forgalom) a 61-es villamos pályájának a régóta esedékes felújítását.
Elvileg lenne mód más útvonalat is választani, hiszen a Solymáron, vagy Pilisszentivánon, Pilisvörösváron, Piliscsabán lakóknak a 10-es úton sem hosszabb távolság a Szépvölgyi útra eljutni. Csakhogy a Bécsi út nagyjából 15 éve járhatatlan, a Pilis felől érkező forgalom egy része ezért is zúdul a Hüvösvölgyi útra. A 10-es út alapvető gondja az ürömi elágazásnál lévő lámpa, ahol a balra nagyívben kanyarodók teljes egészében blokkolják az egyetlen sávot, amely Budapest felé tart. Nincs sem kanyarodósáv, sem kiegészítő lámpa, szóval botrány – sok éve. Akik eddig vonattal jártak be az Esztergom–Budapest- vonalon – most a sínpálya egy éve zajló teljes rekonstrukciója miatt – busszal próbálnak bejutni, ami ugyanúgy lehetetlen, mint autóval. Ez a vonatpótló forgalom is rázúdult a 10-es útra, ahol az ígéretek szerint meg kellett volna oldani az ürömi körforgalmat, mielőtt leáll a vonatközlekedés, ám egy kapavágás sem történt.
Stiller Ákos
Csütörtökön – valószínűleg látva a kezelhetetlen helyzetet – a Hidegkúti út és a Máriaremetei útnál kereszteződésében lévő jelzőlámpát úgy állították át, hogy csak néhány autó csúszhat át a zöldben – írja megint más, a hvg.hu-nál dolgozó kolléga. Ezzel Hűvösvölgyben némileg enyhült a helyzet, viszont a lámpától Solymár közepéig áll a kocsisor. Ezzel a húzással az amúgy 20 perces Piliscsaba-Pesthidegkút táv időtartama nagyjából megduplázódott a reggeli csúcsban.
Kisugárzik mindenhova, mint a hátfájás
"Érdről járok Farkasrét, Rózsadomb útvonalon Óbudára. A Gábor Áron utca 5-10 perccel hosszabb a feltúrás miatt, lehet kerülgetni, csak éppen nem érdemes (túrják a Fillért is, nemrég túrtak a Vérhalom környékén is, valami minden kerülőn van). A hidak miatt legalább 5 perccel megnőtt a menetidő a Városmajorban is. A 35 perces út 45-50 is lehet rossz esetben, a fogyasztásom pedig 6,9-ről 7,2-re nőtt. Tömegközlekedéssel kiváltani aligha lehet a dolgot, ezt maximum azok az agglomerációsok tudják, akik a városukban vonatközelben vannak, a melóhely pedig pályaudvar, illetve metró tájékán. Egyébként dupla-tripla menetidő lenne, nekem például 1,5 óra, azaz 3 óra per nap, ami vállalhatatlan."
És ez a nagy kérdés: Miért nem lehet egy ilyen felújítást október helyett nyáron megcsinálni?
Stiller Ákos
Az 1-es villamos környéke
Ez van: elkezdődött az 1-es villamos pályafelújítása a Bécsi út és a Lehel utca között a Vörösvári út–Árpád híd–Róbert Károly körút útvonalon.
És ez van miatta: "A nap különböző szakaszaiban járom oda-vissza a feltúrt Hungáriát a Thökölytől az Árpád hídig. Általában 9 után megyek Buda felé, akkor nem tapasztaltam nagy dugót, sőt, az Árpád híd felhajtójától, a lezárt belső sáv ellenére sima ügy. Visszafelé délután öt körül az Árpád hídra feljutni a Pacsirtamező felől maga a halál, és rengeteg természetesen a tolakodó, hisz Magyarországon vagyunk. A hídon aztán már tempós a haladás, a Váci úti csomóponttól a Kikáig (Lehel u.) viszont akadálypálya. A sávok ide-oda kanyarognak, a buszsávon nyomulókat viszont időnként az ott járőröző motoros rendőrök visszaterelik a helyes útra. A Kika után már tempósan lehet haladni, mivel az előző akadálypálya megfogja a forgalmat. A Váci út-Kika este, csekély forgalom mellett is odafigyelős, szintén a kanyargós sávok miatt, és a Nyírő Gyula Kórház oldaláról a szűk sávban szeretnek még piroson is átjönni, amikor a Hungáriának (Kacsóhnak) már zöld a lámpa.
Kerülőút Buda felé, ha sokan vannak: a felüljáró után le jobbra a Reitterre, onnan balra, majd a Váci útról rá az Árpád hídra. Kerülőút Pest felé: le a Népfürdő utcára, a felüljáróra már érdemes visszamenni, de oké a Stefániáig is végigmenni.
Göd-Zugló-Óbuda(ugyancsak ezen a vonalon):
Menetidő máskor: 45 perc, most: Göd-Zugló: a megszokott 30 perc helyett 40-45, Zugló-Árpád híd budai hídfő: a szokásos 10 helyett 15 perc, Árpád-híd budai hídfő – Kolosy tér: a szokásos 5 perc helyett 12-15. Összesen most: 75 perc.
Göd-Zugló: Az M2–M0-szakasz változatlan, a forgalom reggel hetes indulásnál nem nagyobb, mint máskor szokott lenni. Az M3-ra ráfordulva, a sor olykor feltorlódik a Shell-kútig. Az „élelmesek” a benzinkút szerviz útján, vagy azt is megkerülve jutnak előbbre, így kisebb dugót eredményeznek, amikor visszatérnek az autópályára. Külön élmény a Volán-buszok látványa, amelyek mindenféle fenntartás nélkül előznek a leállósában. Ezen részen érdemes a belső sávba sorolni, ha nem is sokkal, de valamivel gyorsabban halad, hiszen a kút felől érkezők nem ezt lassítják. A Szerencs utca olyan, mint máskor szokott lenni, 7:10 körül a második-harmadik zöldön lehet átmenni. Onnan azonban a pálya nagyrészt szabad, 80 km/h a megengedett sebesség, néha fékezni kell, hogy ne lépjük túl.
Az igazi gond a Kacsóh Pongrác felüljárónál van. Az Árpád híd felé kanyarodók sora ugyanis (a beszűkülő Róbert Károly krt. miatt) nagyon hosszan torlódik vissza – olykor a Nagy Lajos király útig. Innen legfeljebb lépésben lehet haladni, vagy úgy sem.
Ajánlott menekülési útvonal az M3-asról Zugló felé: lemenni az autópályáról a Nagy Lajos király útja felé, majd Erzsébet királyné útja-Mexikói út-Thököly.
Ha valaki úgy gondolja, hogy a 2-es utat választja, és majd a Lehet úton éri el a Hungáriát, az vigyázzon: a Lehel úton a kereszteződés előtt egy sáv működik, és nem lehet balra kanyarodni a Hungáriára! Kész, vége, totális káosz. És akkor sem lesz jobb, ha sikerül eljutni a Dózsa György útig, mert a Hungária forgalmának jó része átment oda.
Zugló-Óbuda – 7.40 körül: Ha sikerül elvinni a gyereket iskolába, és indulunk Óbudára, már remegünk, hogy mi vár ránk a Hungárián. Ezen a héten azonban többször lepődtünk meg: ebben az időpontban viszonylag jól lehetett haladni, bár a Lehel útnál (a villamos jelenlegi végállomásánál, illetve a pótlóbuszok fordulójánál), majd az Árpád híd előtt, illetve a magán a hídon sávok szűnnek meg (egy belső és egy külső), így itt lassul a forgalom. Ráadásul kulturált polgártársaink rendre kivágnak a megszűnő sávokba és nyomulnak előre, ami szokás szerint újabb lokális dugókat okoz.
A leglassúbb szakasz mégis Budán vár: az Árpád hídtól a Kolosy tér felé érkeznek ugyanis a Szentendre felől jövők, akik megijedtek a Hungária feltörésétől, és másik hidat keresnek. Innen tehát megint minden megáll.
Stiller Ákos
Aki nem autóval jár erre: egy hideg, egy meleg
"A Lehel utca – Szentlélek tér vonalon közlekedek minden reggel és este. Villamossal ez a táv (elsősorban a sínek állapota miatt – az Árpád hídon a villamos maximum 20-szal mehetett) várakozással együtt nagyjából 15-20 perc volt eddig. A felújítás kezdete óta busszal 8-10 percre csökkent az utazási idő várakozással együtt, ami köszönhető annak, hogy mindig áll bent busz, max. 2 percenként indulnak (mozgójárda-feeling van), és a kialakított buszsávon gyakorlatilag akadály nélkül érnek egyik megállóból a másikba. A 105-ös buszt (a Lehelen (is) közlekedik) nagyon okosan elterelték, nincs gond, ha a város felé akarsz menni. Kivételesen az eredeti megállókba is kirakták az infót, hogy hol lehet felszállni" – foglalta össze kellemes tapasztalatait egyik kollégánk.
"Nem túl hosszú útvonalon, a Kiscelli utcától a Kolosy térig járok 86-ossal vagy 9-essel, és ezen a héten volt, hogy akár 20 percbe is beletelt a máskor max 10 perces menetidő" – és így éli meg (rosszul!) egy másik.