szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Mercedes áru- és csapatszállítóit is elérte a frissítési hullám, a márka jelenlegi arculati jegyei mellett olyan technológiai újdonságokra is futotta, amelyek más gyártók modelljeiben még nincsenek.

Kilencféle felépítménnyel, háromféle tengelytávval, négyféle hosszúsággal, és a dobozosok közt három tetőmagassággal rendelhető meg a német márka megújult kishaszonjármű-arzenálja. A szeptember végén nálunk is bemutatkozott stuttgarti újdonságok közt olyan is akad, egy BlueEFFICIENCY plus csomagos kombi, amely vegyes fogyasztással, Euro VI kipufogó-szabvány teljesítése mellett futurisztikus 6,3 l/100 km-es fogyasztást ígér. Legalábbis papíron.

Markánsabb profillal az aktuális dizájnjának megfelelően három lyuggatott lamellával újult meg látható módon a Sprinter. A padlólemezt lejjebb került 30 milliméterrel, ami nem csak a könnyebb pakolhatóságot, de a könnyebb beszállást is segíti. A lejjebb került súlypont másik áldásos hatása a nagyobb kanyarstabilitás. Az alapvető biztonság miatt ezen kívűl, mindegyik zárt áruszállítóban teljes felületű válaszfal különíti el a rakteret.

Képgaléria.
D.P./Mercedes

Természetesen a Mercedes áruszállítóiban a belső térben sem lesz gyötrelem a napi munka. Legalább 20 helyre került kisebb nagyobb rakodótér, az ülések habtöltése feszesebb lett, a szellőzését gyapjúfilcbetét és kopásálló szövethuzat javítja. A kormány akár multifunkciós kivitelben is kérhető, fedélzeti számítógéppel, a középkonzolon lévő váltókar mellett keresztben is könnyű az mozgás. A külső tükrökben külön, nagy látószögű üveg is van, és a tükörház aerodinamikusan akadályozza az elszennyeződést.

Motorkínálat

A négyhengeresek három teljesítménylépcsőben állnak rendelkezésre. A 2,1 literes DCI motorok közt a belépőszint egy 95 lóerős (3800/percnél) 250 Nm nyomatékkal, majd lépkedve felfelé következik a 129 lóerős 305 Nm nyomatékkal, majd a 163 lovas 360 Nm-es nyomatékkal. De az erősebb változatokat megfizetőknek rendelhető hathengeres a 3,0 literes, V6-os 190 lóerős, 440 Nm-es maximális nyomatékkal. Főleg az Európán kívüli piac miatt van benzines a palettán, 1,8 literes, feltöltött, közvetlen befecskendezésű motorral, amelynek teljesítménye 156 LE, valamint egy 3,5 literes V6-os is, amelyet jövőben csak Európán kívül kínálnak. A teljesítménye megegyezik a kisebb testvérével.

A vásárlók kiszolgálása miatt megmaradt ugyanakkor az Euro 5-ös kivitel is a választékban. Pontosabban Euro 5b+ besorolású, ugyanis szeptembertől minden olyan járműre megszigorították az Euro 5-öt, amelynek típusbizonyítványát 2011 szeptembere előtt állították ki.

Az erőátvitelről a manuális hatfokozatú váltók mellett rendelhető 7G-TRONIC automata gondoskodik, valamint egy PLUS változata ennek, amelyhez ECO-Start-Stop funkció kapcsolódik. A gazdaságossághoz hozzátartozik egy a kopásfüggő, olajcserére figyelmeztető rendszer is. Elvileg ezzel akár 60 ezer kilométeresre is kitolható a szervizperiódus megfelelő használat mellett.

Ami még személyautóknál sincs

Öt új asszisztens-rendszer segít elkerülni a baleseteket, amelyek a legtöbb mai személyautóban is komoly technikának számítanak. A balesetek elkerülésében sokat segít az oldalszél-asszisztens (Crosswind Assist), a követési távolságra figyelmeztető asszisztens (Collosion Prevention Assist), a holttér- és távfény-asszisztens (Blind Spot Assist és Highbeam Assist) valamint a sávtartó asszisztens (Lane Keeping Assist).

Az új Sprinter oldalszél-asszisztense, amely világújdonság, alapfelszerelés a zárt kivitelekben 3,5 tonnáig. A nehezebb és a nyitott járművek később kapják meg. A fizikai lehetőségeken belül szinte teljes mértékben kiküszöböli az oldalról jövő széllökések hatását, így szélroham esetén alig kell ellenkormányozni. Az asszisztens a széria menetstabilizálóra (ESP) épül, vagyis a kerekeket fékezi meg a rendszer a szükséges mértékben, amely 80 km/óra fölött aktív.

Az új asszisztens-rendszereket az egyes felhasználási módokhoz igazítva válogatták össze. A zárt áruszállító és a kombi csomagjában a holttér-asszisztens, a sávtartó asszisztens, a távfény-asszisztens és a követési távolság asszisztens szerepel, ehhez még választható a sáv-csomag is, amelynek tartalma a holttér-asszisztens, a sávtartó asszisztens és a távfény-asszisztens. A nyitott járművek, például alváz, duplafülkés alváz vagy platós kocsi esetében, sávtartó asszisztens, távfény-asszisztens és követési távolság asszisztens az alapcsomag összeállítása, de a távfény-asszisztens külön is megrendelhető.
 
A nettó árakat tekintve a legolcsóbb modell 5,92 millió forintért vihető el, míg a legdrágább csapatszállító kombi nettóáron 14,3 millióba kerül. Az árak mellett a kiegészítő szolgáltatásokkal is versenyez a Mercedes, ennek értelmében három évre ad, kilométer-korlátozás nélküli, teljes körű garanciát.

Tetszett a cikk? Kövessen minket a Facebookon is, és nem fog lemaradni a fontos hírekről!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!