Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"420913c7-b584-4c88-b3e3-11f8cf68176d","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Március elején gyűlnek össze az uniós vezetők, hogy kitalálják, hogyan védjék meg Európát. ","shortLead":"Március elején gyűlnek össze az uniós vezetők, hogy kitalálják, hogyan védjék meg Európát. ","id":"20250223_Rendkivuli-csucstalalkozon-vitatja-meg-az-EU-hogy-mit-kezdjenek-Trumppal-es-Putyinnal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/420913c7-b584-4c88-b3e3-11f8cf68176d.jpg","index":0,"item":"d61a5991-c9a1-4a3f-bb9e-fee984817131","keywords":null,"link":"/vilag/20250223_Rendkivuli-csucstalalkozon-vitatja-meg-az-EU-hogy-mit-kezdjenek-Trumppal-es-Putyinnal","timestamp":"2025. február. 23. 18:55","title":"Rendkívüli csúcstalálkozón vitatja meg az EU, hogy mit kezdjenek Trumppal és Putyinnal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9faf808-18c2-45fa-87c4-6abd6d4a0a3a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Hosszasan üldözték a BMW-vel száguldozó férfit.","shortLead":"Hosszasan üldözték a BMW-vel száguldozó férfit.","id":"20250224_szombathelyi-amokfuto-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9faf808-18c2-45fa-87c4-6abd6d4a0a3a.jpg","index":0,"item":"ce94702c-9540-4656-8754-8b285880c82b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250224_szombathelyi-amokfuto-video","timestamp":"2025. február. 24. 09:28","title":"Először még lerázta a rendőröket egy szombathelyi ámokfutó, de pár nappal később elkapták – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50ea6a4c-8b82-4d3b-91ea-67561752a348","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A videót az „ÉLJEN SOKÁ AZ IGAZI KIRÁLY” felirat kíséri.","shortLead":"A videót az „ÉLJEN SOKÁ AZ IGAZI KIRÁLY” felirat kíséri.","id":"20250224_Trump-elnok-Elon-Musk-meztelen-labfejet-nyalogatja-egy-deep-fake-videon-ami-Washingtonban-is-korbejart","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50ea6a4c-8b82-4d3b-91ea-67561752a348.jpg","index":0,"item":"df0caaf3-0c57-4f6b-a603-d8f63296e76c","keywords":null,"link":"/elet/20250224_Trump-elnok-Elon-Musk-meztelen-labfejet-nyalogatja-egy-deep-fake-videon-ami-Washingtonban-is-korbejart","timestamp":"2025. február. 24. 21:46","title":"Trump elnök Elon Musk meztelen lábfejét nyalogatja egy deepfake-videón, amely Washingtonban is körbejárt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d08937ba-db2f-422d-9625-4cbbeb388696","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Ezzel magyarázta a szerb elnök, hogy megszavazták az Ukrajna területi integritásáról szóló ENSZ-határozatot.","shortLead":"Ezzel magyarázta a szerb elnök, hogy megszavazták az Ukrajna területi integritásáról szóló ENSZ-határozatot.","id":"20250225_Vucsics-Szerbia-Ukrajna-tuntetes-elnok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d08937ba-db2f-422d-9625-4cbbeb388696.jpg","index":0,"item":"2c452a3a-5c52-4fdf-8ded-56028ec2144a","keywords":null,"link":"/vilag/20250225_Vucsics-Szerbia-Ukrajna-tuntetes-elnok","timestamp":"2025. február. 25. 11:06","title":"Vucsics: Fáradt vagyok, túlterhelt, és nem tudok mindennel foglalkozni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"881842cc-85b0-477c-bd0a-2a5d55b5a0e1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":" A nemzetgazdasági miniszter szerint még zajlik az egyeztetés az áfa-visszatérítésben érintett termékek köréről, a bevezetést követően viszont a rendszerek automatikusan tudni fogják, kinek mennyi adó jár vissza.","shortLead":" A nemzetgazdasági miniszter szerint még zajlik az egyeztetés az áfa-visszatérítésben érintett termékek köréről...","id":"20250224_nagy-marton-ngm-nyugdijas-afa-mentesseg-elelmiszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/881842cc-85b0-477c-bd0a-2a5d55b5a0e1.jpg","index":0,"item":"c7031f59-3073-4f5f-a40d-2aac4b104d43","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250224_nagy-marton-ngm-nyugdijas-afa-mentesseg-elelmiszer","timestamp":"2025. február. 24. 11:28","title":"Nagy Márton: Mindent tudunk a nyugdíjasokról, anonim módon összekapcsoljuk őket a vásárlásaikkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87a05cda-d106-4f39-a3fc-af39e7aa1c86","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Mexikóban tartják majd, és a börtönt is megjárt szervező nagy kalandokat ígér.","shortLead":"Mexikóban tartják majd, és a börtönt is megjárt szervező nagy kalandokat ígér.","id":"20250225_fyre-fesztival-2-billy-mcfarland","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87a05cda-d106-4f39-a3fc-af39e7aa1c86.jpg","index":0,"item":"d0583bef-2ab7-4173-9542-d552c6dc0ea5","keywords":null,"link":"/elet/20250225_fyre-fesztival-2-billy-mcfarland","timestamp":"2025. február. 25. 11:27","title":"Tényleg jön az újabb Fyre Fesztivál, hiába fulladt káoszba az előző","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1ee42184-bf1f-4beb-96f4-111533b3bcb9","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"A román Rapid Bukarest örülhet, amely a norvég csapat helyett jutott tovább.","shortLead":"A román Rapid Bukarest örülhet, amely a norvég csapat helyett jutott tovább.","id":"20250224_Ketszer-is-csodbe-ment-es-az-utolso-ot-meccset-elbukta-megis-tovabbjuto-helyen-zart-a-BL-ben-a-haromszoros-gyoztes-Vipers","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ee42184-bf1f-4beb-96f4-111533b3bcb9.jpg","index":0,"item":"a27686c1-df6d-446d-9f48-574daaf22a73","keywords":null,"link":"/sport/20250224_Ketszer-is-csodbe-ment-es-az-utolso-ot-meccset-elbukta-megis-tovabbjuto-helyen-zart-a-BL-ben-a-haromszoros-gyoztes-Vipers","timestamp":"2025. február. 24. 15:10","title":"Kétszer is csődbe ment, és az utolsó öt meccsét elbukta, mégis továbbjutó helyen zárt a BL-ben a háromszoros győztes Vipers","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aef15c2d-bcfa-458e-bf11-3e257f347777","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Kisgyerekként a pénzzel először arany formájában találkozunk az animációs meséknek köszönhetően, később azonban elfelejtjük az aranyat, mint befektetési lehetőség. ","shortLead":"Kisgyerekként a pénzzel először arany formájában találkozunk az animációs meséknek köszönhetően, később azonban...","id":"20250224_Ugorjunk-fejest-az-aranyba-befektetes-podcast-Kasszakulcs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aef15c2d-bcfa-458e-bf11-3e257f347777.jpg","index":0,"item":"7ce36836-feb3-4c2e-8b24-c2cf235ff598","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250224_Ugorjunk-fejest-az-aranyba-befektetes-podcast-Kasszakulcs","timestamp":"2025. február. 24. 06:00","title":"Ugorjunk fejest az aranyba? - Kasszakulcs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megtörné a német prémium dominanciát a japánok új középkategóriás limuzinja. Az Infiniti Q50 high-tech, sportos és ambiciózus. Kérdés elég-e mindez a sok-sok évtized alatt megalapozott hagyományok megingatásához?
Elismerésre méltó módon próbál építkezni az Infiniti. Az elvétve még mindig amerikai márkának gondolt, a Nissan prémium törekvéseit képviselő márkánál komoly elhatározásra jutottak. A világpiaci mértékkel szinte elenyésző 172 ezres eladásaikat rövidtávon feltornáznák évi 500-600 ezerre.
A terveknek megfelelő lépések sorozatát meg is kezdték. Először is látványosan öszekötötték magukat a mostanra négyszeres Forma-1-es világbajnokká avanzsált Sebastian Vettelel - vezető mérnöké tették – legitimálva az Infiniti komoly nem csak prémium, de sportos autós törekvéseit. Aztán fejest ugrottak a legsűrűbb prémium szegmens a középkategóriás szedánok, a BMW 3-as, az Audi A4 és a Mercedes-Benz C-osztály világába. Mindezeken túl, hogy végképp ne bízzák a véletlenre a terveik teljesülését egy Európában készülő kis kompakt modellt is hoznak hamarosan a QX 30 személyében, amely leginkább az új A-osztályú Mercedes vonalán fog zavarogni.
A most kipróbált Q50-es hozná tehát azt, amilyen az Infiniti eddig nem volt: jól érzékelhető piaci jelenlétű prémium modell. A Q50 a rövid próba alapján úgy tűnt elegánsan felel meg majd a kihívásnak. A kocsi formája ugyanis eladhatóan extravagáns az európai szem számára. Jól fogták meg azt a néhány fontos elemet, a C-oszlop sípályaszerű kialakításával, a hűtőmaszk és a fényszórók szokatlan Z-formájú agresszivitásával, keleties, de mégse lóg ki a prémium masszából. A belső is kifejezetten sikkes. Alapvetően egyszerű formák egy kis alumínium, egy kis bőr, egy kis műanyag a műszerfalon és hozzá nagyon igényes anyagválasztás és illesztések. A vezető és az utas közötti teret egyértelműen uralja a két nagyméretű képernyőből kialakított középkonzol az InTouch-rendszer dupla érintőképernyős kijelzői. A felső szolgálja ki a navit és parkoló kamerát az alsó pedig okostelefonos megoldásokkal, app-gombokkal minden mást.
Képgaléria.
D.P.
A kocsikhoz választott két féle motor szélsőséges, ugyanakkor céltudatos megközelítésnek tűnik. A bázis – a 2.2d jelölés ellenére - egy 2.1 literes dízel, amelyet a Daimlerrel kötött szövevényes együttműködés kapcsán kapott meg az Infiniti. A Mercedesekből (220 CDI) ismert négyhengeres erőforrás 170 lóerős egy turbóval, amelynek hatásaként a motor 1500-3000-es tartományban húz rendesen a fogyasztása a gyári adat szerint 4,9 liter százon és a végsebessége 230 Km/h. Lényegében párhuzamba hozták a ma elérhető európai összes vetélytársak mutatóival. Érdekes, hogy a nyilvánvaló összehasonlítás kapcsán a Mercedes hasonló erőművével szemben az Infinitiben csöndesebbnek és simább járásúnak tűnik a motor.
D.P.
A másik, és a próbán többet nyüstölt változat a Q50 hibridje, amely választható összkerék és hátsókerekes hajtással, bátran nevezhető überhibridnek. Alapját egy brutális hathengeres turbó nélküli szívómotor 3.5 literes lökettérfogatú lóerős aggregátja adja, ehhez járul hozzá az elektomotor a maga 50 kW-os teljesítményével, amellyel az összteljesítmény 364 lóerő és 546 Nm-es maximális forgatónyomaték. Nem kérdés, hogy a Q50 az előbbi adatok miatt elérhető 5,1 másodperces 100-as sprinttel kellően sportos és nyilvánvaló ugyanakkor, hogy a 6,2 literes könyvszerinti fogyasztást sem lehet hozni. A felszereltségét megfejeli a sport futómű, a regeneratív fékek és sport fékrendszer is. A hibrid 3000-es fordulatig szinte néma, felette már vérbőn felhangzik a V6-os.
A Q50 nagy dobása egyébkén nyilván nem ez. Ezzel nem lehetne BMW-t überelni. Ha be kell égetni valami örökké emlékezetes technológia üzenetet, akkor az a világ első elektronikus kormányberendezése, a Direct Adaptive Steering (DAS) lesz. A Q50 az első olyan széria autó, amelyben nincs mechanikai kapcsolat a kormány és a kormányzott első kerekek között. Az egyelőre csak a hibridekhez választható megoldás a repülőgépek irányitó rendszerére hajaz oly annyira, hogy ahhoz hasonlóan itt is három külön kontroll egység végzi a kormányzási feladatokat. Megjegyzendő, hogy a biztonság kedvéért van kormánymű is extra biztonságként, de ezt normál működésben egy kuplungszerkezet elválasztja a kormányrúdtól. Mire jó is mindez? Alapvetően két egyszerűbb válasz adódik.
Infiniti
Az egyik, hogy a kormányreakciók teljesen személyre szabhatók igen széles tartományban. Ez ki is próbálhattuk, és a lényeg, hogy Sport módban olyan direkt a kormány, amelyet talán csak maga Sebastian Vettel tapasztalhat az, alig másfelet forduló Forma-1-es kormányával az autójában. A kocsi olyan röviden és keményen húzza meg az íveket, hogy azt utcai autós nem is fogja kívánni. A másik, hogy az esetlegesen zavaró kormány-vibrációt akár teljesen kiszűri a rendszer szimulált valósága, ezzel a városi közlekedés lesz még kényelmesebb. Erre is készültek bemutatóval a gyáriak, lényegében egy felkátyúzott útszakaszon lehetett először a normál kormányszervós változattal hajtani, amikor a kormány a szokásos módon idegesen rángatózva akar kiugrani a sofőr kezéből a futómű küzdelme miatt. Majd ugyanezt a DAS-szal, amely bármilyen futómű rázkódást figyelmen kívül hagyva mozdulatlanul tartja a kormányt. Mindenképpen szokatlan élmény és elismerésre méltó technológiai újdonság. A látványos és adekvát felhasználási módok mellett persze a rendszer kiszolgálja a sávtartó elektronikát is, amely 70 Km/h-s tempónál kel életre és finoman vezeti az autó a felfestések között akár akkor is, ha finoman imbolyognák a sávokon túlra.
Az Infiniti Q50 tehát rajtra kész, a cél a látható piaci jelenlét. A kisebb, flottás autónak szánt 2,2d modell alapára 9,3 millió forint, amely már maga is bőséges felszereltséget hordoz alapból. A hibrid ára már más világ ott az alap 14,2 millió forint 19-es kerekkel és a már említett sport futóművel, sport fékekkel, LED lámpákkal, adaptív tempomattal, start-stop rendszerrel, kulcsnélküli beszállás-indítással. A Q50-nel gyakorlatilag mindet megváltoztatnának, és mint az többször el is hangzott, az Infiniti lenne a jövő prémium márkája. Ambiciózus cél.
Az Európa-bajnok infláció mellett nem meglepő módon 6,5 százalék marad az alapkamat. Egy hónap múlva már a Varga Mihály vezette Monetáris Tanács dönthet róla.
A tervek szerint idén szeptemberben hatályba lépő jogszabály tétje sok ezer gyerek egyik legkritikusabb életszakasza: az óvoda és az iskola közötti átmenet.