Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"76d7ee6f-daab-4ae3-9a13-288b6b886c62","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Toyota Urban Cruiser elsőkerék- és összkerékhajtású verziókban támad.","shortLead":"A Toyota Urban Cruiser elsőkerék- és összkerékhajtású verziókban támad.","id":"20250312_400-kilometert-tud-egy-toltessel-az-elektromos-suzuki-vitara-toyota-urvan-cruiser-testvere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76d7ee6f-daab-4ae3-9a13-288b6b886c62.jpg","index":0,"item":"5e363c0f-d719-4749-bd38-556d9171f050","keywords":null,"link":"/cegauto/20250312_400-kilometert-tud-egy-toltessel-az-elektromos-suzuki-vitara-toyota-urvan-cruiser-testvere","timestamp":"2025. március. 12. 07:59","title":"400 kilométert tud egy töltéssel az elektromos Suzuki Vitara Toyota testvére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58879538-f175-402d-a576-39a8545d8654","c_author":"Németh András","category":"360","description":"A mesterséges intelligencia az élet valamennyi területén egyre inkább meghatározó szerepet játszik, így hozzájárulhat a fenntarthatósági célok eléréséhez is. Akadnak ugyanakkor kockázatok is, az MI alkalmazása például az energiafogyasztás növekedését okozhatja.","shortLead":"A mesterséges intelligencia az élet valamennyi területén egyre inkább meghatározó szerepet játszik, így hozzájárulhat...","id":"20250312_fenntarthato-fejlodes-2025-mesterseges-intelligencia-gdp-karbonkibocsatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58879538-f175-402d-a576-39a8545d8654.jpg","index":0,"item":"b82ab177-77db-4034-baa9-2fb902b738d8","keywords":null,"link":"/360/20250312_fenntarthato-fejlodes-2025-mesterseges-intelligencia-gdp-karbonkibocsatas","timestamp":"2025. március. 12. 16:30","title":"Kiszámolták, mennyivel növelheti a GDP-t és csökkentheti a karbonkibocsátást a mesterséges intelligencia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da19262c-338a-445b-9996-344811076b0f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Toyota bZ4X most végre olyan lett, amilyennek talán eredetileg is lennie kellett volna.","shortLead":"A Toyota bZ4X most végre olyan lett, amilyennek talán eredetileg is lennie kellett volna.","id":"20250313_alaposan-felturboztak-a-toyota-bz4x-elso-igazi-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da19262c-338a-445b-9996-344811076b0f.jpg","index":0,"item":"c2b9edc1-89ac-4427-82b9-e690e9d7973d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250313_alaposan-felturboztak-a-toyota-bz4x-elso-igazi-villanyauto","timestamp":"2025. március. 13. 07:59","title":"Alaposan felturbózták a Toyota első igazi villanyautóját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85a9fad2-edd6-43ef-ac50-5c956fe5fc6d","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"NAV-végrehajtás alatt áll a csádi Adam Medella alig több mint egy éve alapított magyar cége. A vállalkozás tevékenysége, pénzügyei még nem látszanak, a tulajdonost viszont az Orbán-kormánynak fontossá vált közép-afrikai Csád fintech gurujaként emlegetik. A cég frissen felvett fő tevékenysége a csoportfinanszírozás, viszont nincs is cégcsoport.","shortLead":"NAV-végrehajtás alatt áll a csádi Adam Medella alig több mint egy éve alapított magyar cége. A vállalkozás...","id":"20250312_titokzatos-csadi-fintech-guru-magyarorszagi-cege-adam-medella-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85a9fad2-edd6-43ef-ac50-5c956fe5fc6d.jpg","index":0,"item":"00fe3816-c1bb-4fa7-9218-7f22fe297a9f","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_titokzatos-csadi-fintech-guru-magyarorszagi-cege-adam-medella-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 13:45","title":"Titokzatos csádi fintechguru alapított céget Magyarországon, de olyan tevékenységre, amelyre nem is képes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"734c3d74-d6f3-4a5d-9b08-9ceb7f05cf1a","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Különös dolgok történtek Magyar Péter nevével az Európai Parlamentben. Egy olyan dokumentumra került rá a neve, amelyet nem támogatott, a Fidesz azonban “kiszúrta” az előterjesztést. Az ügy miatt EP-vizsgálat várható, az sem kizárt, hogy valaki belenyúlt az Európai Parlament informatikai rendszerébe.","shortLead":"Különös dolgok történtek Magyar Péter nevével az Európai Parlamentben. Egy olyan dokumentumra került rá a neve, amelyet...","id":"20250312_europai-parlament_magyar-peter_fidesz-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/734c3d74-d6f3-4a5d-9b08-9ceb7f05cf1a.jpg","index":0,"item":"bf016aaa-ad76-4fc8-bfcb-87d8e43800b0","keywords":null,"link":"/eurologus/20250312_europai-parlament_magyar-peter_fidesz-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 16:51","title":"Egyre furcsább az egész történet, ami az Európai Parlamentben megesett Magyar Péterrel: eddig még csak példa sem volt ilyesmire","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17dfb789-54f1-4c4a-824b-f7a984d3adb7","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Ókovács Szilveszter szerint Magyarország nem hadviselő fél, a művészek pedig nem katonák. ","shortLead":"Ókovács Szilveszter szerint Magyarország nem hadviselő fél, a művészek pedig nem katonák. ","id":"20250312_sandor-fegyir-okovacs-szilveszter-anna-netrebko-operahaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17dfb789-54f1-4c4a-824b-f7a984d3adb7.jpg","index":0,"item":"6e2464d7-d53d-4f81-bc4b-df9cd7549cca","keywords":null,"link":"/kultura/20250312_sandor-fegyir-okovacs-szilveszter-anna-netrebko-operahaz","timestamp":"2025. március. 12. 11:20","title":"Sándor Fegyir egy orosz szoprán fellépésének a lemondását kérte az Operaház igazgatójától, kioktatást kapott válaszul","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9146aadd-0af0-4c9f-baf8-1df5cf58744a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Kedd este hagyta el a lakását, azóta nem tudni, hogy hol van. A rendőrség keresi.","shortLead":"Kedd este hagyta el a lakását, azóta nem tudni, hogy hol van. A rendőrség keresi.","id":"20250312_eltunt-kanadai-ferfi-vii-kerulet-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9146aadd-0af0-4c9f-baf8-1df5cf58744a.jpg","index":0,"item":"93510d96-e06e-4ff6-903d-566ae67925ac","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_eltunt-kanadai-ferfi-vii-kerulet-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 21:29","title":"Eltűnt egy kanadai férfi a VII. kerületből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"46160685-154a-454d-89ae-648608546f67","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Navracsics Tibor kapta a feladatot, hogy kidolgozza az új jogszabályt, amivel megakadályoznák a kifejezetten befektetési célú felvásárlásokat. ","shortLead":"Navracsics Tibor kapta a feladatot, hogy kidolgozza az új jogszabályt, amivel megakadályoznák a kifejezetten...","id":"20250313_Sarkalatos-torvenyben-tiltana-be-a-kormany-hogy-jottmentek-is-vehessenek-hazat-a-faluban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46160685-154a-454d-89ae-648608546f67.jpg","index":0,"item":"8ae54131-ae08-4cf2-abcb-044d9970aa87","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_Sarkalatos-torvenyben-tiltana-be-a-kormany-hogy-jottmentek-is-vehessenek-hazat-a-faluban","timestamp":"2025. március. 13. 10:57","title":"Sarkalatos törvényben tiltaná be a kormány, hogy jöttmentek is vehessenek házat a faluban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megtörné a német prémium dominanciát a japánok új középkategóriás limuzinja. Az Infiniti Q50 high-tech, sportos és ambiciózus. Kérdés elég-e mindez a sok-sok évtized alatt megalapozott hagyományok megingatásához?
Elismerésre méltó módon próbál építkezni az Infiniti. Az elvétve még mindig amerikai márkának gondolt, a Nissan prémium törekvéseit képviselő márkánál komoly elhatározásra jutottak. A világpiaci mértékkel szinte elenyésző 172 ezres eladásaikat rövidtávon feltornáznák évi 500-600 ezerre.
A terveknek megfelelő lépések sorozatát meg is kezdték. Először is látványosan öszekötötték magukat a mostanra négyszeres Forma-1-es világbajnokká avanzsált Sebastian Vettelel - vezető mérnöké tették – legitimálva az Infiniti komoly nem csak prémium, de sportos autós törekvéseit. Aztán fejest ugrottak a legsűrűbb prémium szegmens a középkategóriás szedánok, a BMW 3-as, az Audi A4 és a Mercedes-Benz C-osztály világába. Mindezeken túl, hogy végképp ne bízzák a véletlenre a terveik teljesülését egy Európában készülő kis kompakt modellt is hoznak hamarosan a QX 30 személyében, amely leginkább az új A-osztályú Mercedes vonalán fog zavarogni.
A most kipróbált Q50-es hozná tehát azt, amilyen az Infiniti eddig nem volt: jól érzékelhető piaci jelenlétű prémium modell. A Q50 a rövid próba alapján úgy tűnt elegánsan felel meg majd a kihívásnak. A kocsi formája ugyanis eladhatóan extravagáns az európai szem számára. Jól fogták meg azt a néhány fontos elemet, a C-oszlop sípályaszerű kialakításával, a hűtőmaszk és a fényszórók szokatlan Z-formájú agresszivitásával, keleties, de mégse lóg ki a prémium masszából. A belső is kifejezetten sikkes. Alapvetően egyszerű formák egy kis alumínium, egy kis bőr, egy kis műanyag a műszerfalon és hozzá nagyon igényes anyagválasztás és illesztések. A vezető és az utas közötti teret egyértelműen uralja a két nagyméretű képernyőből kialakított középkonzol az InTouch-rendszer dupla érintőképernyős kijelzői. A felső szolgálja ki a navit és parkoló kamerát az alsó pedig okostelefonos megoldásokkal, app-gombokkal minden mást.
Képgaléria.
D.P.
A kocsikhoz választott két féle motor szélsőséges, ugyanakkor céltudatos megközelítésnek tűnik. A bázis – a 2.2d jelölés ellenére - egy 2.1 literes dízel, amelyet a Daimlerrel kötött szövevényes együttműködés kapcsán kapott meg az Infiniti. A Mercedesekből (220 CDI) ismert négyhengeres erőforrás 170 lóerős egy turbóval, amelynek hatásaként a motor 1500-3000-es tartományban húz rendesen a fogyasztása a gyári adat szerint 4,9 liter százon és a végsebessége 230 Km/h. Lényegében párhuzamba hozták a ma elérhető európai összes vetélytársak mutatóival. Érdekes, hogy a nyilvánvaló összehasonlítás kapcsán a Mercedes hasonló erőművével szemben az Infinitiben csöndesebbnek és simább járásúnak tűnik a motor.
D.P.
A másik, és a próbán többet nyüstölt változat a Q50 hibridje, amely választható összkerék és hátsókerekes hajtással, bátran nevezhető überhibridnek. Alapját egy brutális hathengeres turbó nélküli szívómotor 3.5 literes lökettérfogatú lóerős aggregátja adja, ehhez járul hozzá az elektomotor a maga 50 kW-os teljesítményével, amellyel az összteljesítmény 364 lóerő és 546 Nm-es maximális forgatónyomaték. Nem kérdés, hogy a Q50 az előbbi adatok miatt elérhető 5,1 másodperces 100-as sprinttel kellően sportos és nyilvánvaló ugyanakkor, hogy a 6,2 literes könyvszerinti fogyasztást sem lehet hozni. A felszereltségét megfejeli a sport futómű, a regeneratív fékek és sport fékrendszer is. A hibrid 3000-es fordulatig szinte néma, felette már vérbőn felhangzik a V6-os.
A Q50 nagy dobása egyébkén nyilván nem ez. Ezzel nem lehetne BMW-t überelni. Ha be kell égetni valami örökké emlékezetes technológia üzenetet, akkor az a világ első elektronikus kormányberendezése, a Direct Adaptive Steering (DAS) lesz. A Q50 az első olyan széria autó, amelyben nincs mechanikai kapcsolat a kormány és a kormányzott első kerekek között. Az egyelőre csak a hibridekhez választható megoldás a repülőgépek irányitó rendszerére hajaz oly annyira, hogy ahhoz hasonlóan itt is három külön kontroll egység végzi a kormányzási feladatokat. Megjegyzendő, hogy a biztonság kedvéért van kormánymű is extra biztonságként, de ezt normál működésben egy kuplungszerkezet elválasztja a kormányrúdtól. Mire jó is mindez? Alapvetően két egyszerűbb válasz adódik.
Infiniti
Az egyik, hogy a kormányreakciók teljesen személyre szabhatók igen széles tartományban. Ez ki is próbálhattuk, és a lényeg, hogy Sport módban olyan direkt a kormány, amelyet talán csak maga Sebastian Vettel tapasztalhat az, alig másfelet forduló Forma-1-es kormányával az autójában. A kocsi olyan röviden és keményen húzza meg az íveket, hogy azt utcai autós nem is fogja kívánni. A másik, hogy az esetlegesen zavaró kormány-vibrációt akár teljesen kiszűri a rendszer szimulált valósága, ezzel a városi közlekedés lesz még kényelmesebb. Erre is készültek bemutatóval a gyáriak, lényegében egy felkátyúzott útszakaszon lehetett először a normál kormányszervós változattal hajtani, amikor a kormány a szokásos módon idegesen rángatózva akar kiugrani a sofőr kezéből a futómű küzdelme miatt. Majd ugyanezt a DAS-szal, amely bármilyen futómű rázkódást figyelmen kívül hagyva mozdulatlanul tartja a kormányt. Mindenképpen szokatlan élmény és elismerésre méltó technológiai újdonság. A látványos és adekvát felhasználási módok mellett persze a rendszer kiszolgálja a sávtartó elektronikát is, amely 70 Km/h-s tempónál kel életre és finoman vezeti az autó a felfestések között akár akkor is, ha finoman imbolyognák a sávokon túlra.
Az Infiniti Q50 tehát rajtra kész, a cél a látható piaci jelenlét. A kisebb, flottás autónak szánt 2,2d modell alapára 9,3 millió forint, amely már maga is bőséges felszereltséget hordoz alapból. A hibrid ára már más világ ott az alap 14,2 millió forint 19-es kerekkel és a már említett sport futóművel, sport fékekkel, LED lámpákkal, adaptív tempomattal, start-stop rendszerrel, kulcsnélküli beszállás-indítással. A Q50-nel gyakorlatilag mindet megváltoztatnának, és mint az többször el is hangzott, az Infiniti lenne a jövő prémium márkája. Ambiciózus cél.