szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Kopen alig lesz hosszabb 3 méternél, az orrába pedig egy 660 köbcentis, háromhengeres benzinmotor kerül.

Japánban nagy hagyománya van a kei-car kategóriának, amibe a tipikusan városi használatra szánt, maximum 3,4 méter hosszú autók tartoznak, mini egyterűktől kezdve az apró kabriókig. Utóbbiak közül két újdonság is bemutatkozik a novemberi Tokiói Autószalonon, hiszen a Honda S660 mellett a Daihatsu is elhozza a vadonatúj törpe kabriójának prototípusát, ami a Kopen nevet viseli és már jövőre gyártásba kerülhet.

Daihatsu
Daihatsu

A Daihatsu formatervezői jól végezték a munkájukat, mert a 3395mm hosszú, nyitott tetős modell kifejezetten sportos külsőt kapott, a hatalmas hűtőmaszk és a dupla kipufogóvég pedig komoly sportautókat idéz. Sajnos a teljesítmény nem, ugyanis a Kopen orrába egy háromhengeres, 660 köbcentis motor került, amihez CVT-fokozatmentes automataváltó jár. Ez is jól mutatja, hogy inkább csak a kabrió hangulat a lényeg, nem pedig a vezetési élmény, bár egy ilyen picike és könnyű autónál 60 lóerő is csodákra képes.

Daihatsu

Mivel tanulmányautóról van szó, az árazást és a piaci bevezetés idejét egyelőre homály fedi, de az európai vásárlók szempontjából ez amúgy sem releváns, hiszen nagy valószínűséggel úgyis csak a japán piacon lesz kapható. Amiért nagy kár, mert lehet, hogy Európában egy jó árazással népkabrió lehetne belőle.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!