Tíz év után is az egyik legbiztonságosabb SUV a Volvo XC90

A svéd szabadidőautót egy amerikai közlekedésbiztonsági intézet tesztelte és ismét jól vizsgázott, amiről lassított felvételen rögzített törésteszt is tanúskodik.

  • hvg.hu hvg.hu
Tíz év után is az egyik legbiztonságosabb SUV a Volvo XC90

Ritka dolognak számít manapság az autóiparban, hogy egy típust 10 évig, szinte változatlan formában árulnak, de a Volvo XC90 annyira jól sikerült, hogy a svédek még mindig a modellpalettán tartják. Utódja legkorábban jövő év végén érkezhet, így aki null-kilométeres XC90-et akar vásárolni annak bőven van még ideje. Az elnyújtott modellciklus persze annak is betudható, hogy a Volvo tulajdonosi hátterében jelentős változások történtek az utóbbi években, ami jelentősen hátráltatta a fejlesztéseket, de ez semmit von le az aktuális X90 nagyszerűségéből.

Volvo

Ezt bizonyítja az a legújabb törésteszt is, amit az amerikai Insurance Institute for Highway Safety közlekedésbiztonsági intézet hajtott végre egy 2014-es modellévű XC90-nel, hogy kiderüljön, vajon az egyre szigorodó biztonsági előírások ellenére is megállja-e a helyét. A válasz egyértelmű igen, hiszen a svéd SUV jó eredménnyel zárta a tesztet, és a videón látható, 40 mérföld/óránál (65 km/óra) végrehajtott ütközésben arra jutottak a szakemberek, hogy „alacsony az esélye a komolyabb sérüléseknek.”

Az összehasonlítás végett megemlítendő, hogy az intézet ugyanilyen töréstesztnek vetette alá az új Subaru Imprezát és XV-t, amik hasonló eredménnyel zárták a tesztet.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.