szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az alapkőletétellel szerdán megkezdték a Miskolcot északról elkerülő 5,8 kilométeres, kétszer egysávos út építését, a csaknem 14 milliárd forintos beruházás 2015-re készül el.

Völner Pál, a fejlesztési tárca infrastruktúráért felelős államtitkára az eseményen elmondta: az elkerülő utak tehermentesítik a belterületi szakaszokat, csökkentik a levegő szennyezettségét és a zajt, növelik a közlekedés biztonságát, élhetőbbé teszik a településeket. Hozzátette, hogy a jelenlegi uniós pénzügyi ciklusban mintegy 195 milliárd forintból csaknem 210 kilométernyi elkerülő út épült és épül meg.

A miskolci út észak-északkelet irányban kerüli meg a megyeszékhelyet az M30 autópálya végcsomópontjától a 26-os számú főútig haladva, a kivitelezést a KCC 2013 konzorcium végzi. Az úton egy Sajó-híd és négy vasbeton híd épül.

Az elkerülő elsőfokú árvízvédelmi gátként szolgál majd, teljes mértékű védelmet biztosít a Miskolchoz közeli Arnótnak és Felsőzsolcának, a Kis-Sajó keleti oldalán, Arnót körül pedig gátrendszer létesül. A miskolci Csorba tó északi sarkától a Sajóig egy 4500 méter hosszú, 120-160 méter széles árvízlevezető, mély árok épül, külön töltés védi a legmélyebb területet, az M30 alatti körforgalmat is, ennek köszönhetően a 26-os főút által bekerített terület teljes mértékben árvízmentes lesz.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!