Így búcsúztatta a Red Bull a Renault V8-as F1-hajtóművét - videó

A vasárnapi Brazil Nagydíjjal lezárult a V8-as erőforrások korszaka: néhány órával az interlagosi összecsapás után a Red Bull istálló és motorszállító partnere, a Renault méltóképpen búcsúztatta el a nyugdíjazott hajtómű-formulát.

  • hvg.hu hvg.hu
Így búcsúztatta a Red Bull a Renault V8-as F1-hajtóművét - videó

A 2,4 literes, V8-as hajtóművet az energiaitalosok garázsában az utóbbi négy évad világbajnoka, Sebastian Vettel, valamint a bikás alakulattól és a Forma-1-től is elköszönő csapattársa, Mark Webber együtt búcsúztatta a Renault mérnökeivel. A hajtóművet Webber indította be, majd fordulatszám-szabályozás nélkül énekeltették meg az erőforrást, így a rövid hangpróbán a Renault-egység a szabályokban előírt 18 ezer helyett a 22 ezres percenkénti fordulatszámot is elérte.

Mint ismeretes, a 2014-ban életbe lépő regulák 1,6 literes, V6-os, turbós erőforrásokat írnak elő. Ezek teljesítményét a jelenleginél kifinomultabb hibrid rendszeresek spékelik meg, a fordulatszám pedig nem haladhatja majd meg a percenkénti 15 ezret.

A fiatalok hozhatják el a lángosforradalmat a Balatonnál

A fiatalok hozhatják el a lángosforradalmat a Balatonnál

Miért vett meg egy nagy múltú, de veszteséges üzletláncot? Mit kellene csinálni ahhoz, hogy ne legyen méregdrága egy croissant? Mi a legnagyobb baj azzal, hogy a Balatonon még mindig ugyanúgy sütik a lángost? És miért nem érdemes mindenkinek akciózni a tejfölt? Andrejszki Richárddal, a Chef Market tulajdonosával beszélgettünk annak kapcsán, hogy cége a Culinaris új tulajdonosa lett.