szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Carrera GT híres arról, hogy még gyakorlott sofőrök kezében is elszabadulhat.

Paul Walker hollywoodi színész halálos autóbalesete kapcsán számos kérdés megválaszolásra vár, többek közt az, hogy a 2005-ös Porsche Carrera GT-nek volt-e valamilyen műszaki hibája. Ezt egyelőre a rendőrség vizsgálja, ahogyan azt is, hogy mekkora sebességgel hajthattak, amikor a baleset bekövetkezett, hiszen a felismerhetetlenségig összeroncsolódott autóból arra lehet következtetni, hogy a vezetőülésben helyet foglaló Roger Rodas autóversenyző gyorsabban ment az adott útszakaszon érvényben lévő 45 mérföld/órás sebességkorlátozásnál.

Amíg a vizsgáltok zajlanak, a CNN összegyűjtött 5 olyan tényezőt, ami jól szemlélteti, hogy a Porsche Carrera GT mennyire eltér egy átlagos utcai autótól:

1. „Ez nem egy kezdőknek szánt autó, amit az is bizonyít, hogy a Carrera GT-t eredetileg egy verseny program keretein belül kezdték el fejleszteni.” – idézi a CNN Eddie Altermant, aki a tekintélyes Car and Driver magazin főszerkesztője. Hasonló véleményen van az a szerelő is, aki egzotikus sportautók szerelésére szakosodott. „Egy igazi versenyautó, amit nagyon nehéz vezetni. Tényleg tudni kell vezetés közben, hogy mit csinálsz, különben hamar megtörténhet a baj.” – mondta Todd Trimble.

©

2. Újkorában egy ilyen autó 450 ezer dollárba került, ami átszámítva nagyjából 100 millió forintnak megfelelő összeg, és most használtan még drágábban árulják a keveset futott példányokat.

3. A középmotoros elrendezés miatt a Carrera GT sokkal közvetlenebbül viselkedik egy orrmotoros autónál, amire a V10-es blokk 610 lóereje csak rátesz egy lapáttal.

4. Nehéz kezelhetőségéhez az is hozzájárul, hogy a mai sportautókkal ellentétben a Carrera GT-ben nincsen menetstabilizáló elektronika, így a legkisebb hibázást is kegyetlenül megbosszulja.

5. Csupán 1270 példányt készítettek belőle 2003 és 2006 között, de mára jóval kevesebb maradt fent belőle.

©

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Hatásvizsgálat nélkül épül gát a Dunán az atlétikai stadion miatt

Hatásvizsgálat nélkül épül gát a Dunán az atlétikai stadion miatt

Már 86 százalékban ingyenáramról működik a Facebook

Már 86 százalékban ingyenáramról működik a Facebook

Az ifjú pápa után Hook kapitány lesz Jude Law

Az ifjú pápa után Hook kapitány lesz Jude Law