szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Fiat az európai piacvesztés megállítása és az olaszországi termelés felfuttatása érdekében három év alatt kilencmilliárd eurót készül új modellek kifejlesztésére fordítani - számolt be a Bloomberg hírügynökség hétfőn, meg nem nevezett ipari forrásra hivatkozva.

A konszern bővíteni akarja kínálatát a prémium kategóriás Maserati és Alfa Romeo márka mellett a Fiat olyan modelljeinek variációival is, mint a divatos 500-as, valamint az árérzékeny vevőknek szánt, olaszországi gyártású Panda.

A Fiat a felső árkategóriás modellek gyártását szándékozik Olaszországra összpontosítani. Ennek keretében jövőre tervezi bemutatni a Fiat 500 és a Jeep Olaszországban gyártott új modelljét, az Alfa Romeo 4C kabrió verzióját. Az Alfa Romeo Giulia négyajtós, lépcsős hátú verziója szintén Olaszországban készül majd, gyártása 2016-ban kezdődik meg.

A Bloomberg hírügynökséget tájékoztató forrás szerint a Fiat Punto kisautót az 500-as ötajtós változata váltja fel, ez viszont Lengyelországban készül majd. A 2005-ben modellfrissítésen átesett Punto 2007-ben 31 százalékát adta a Fiat márka európai eladásainak az IHS Automotive piackutató vállalat adatai szerint.

A Fiat már a negyedik egymást követő évben veszített piaci részesedéséből Európában, elsősorban az új modellek hiánya miatt. Az európai autógyártók szervezete, az ACEA (European Automobile Manufacturers' Association) adatai szerint tavaly a csoport 47 százalékkal kevesebb autót adott el a régióban, mint 2009-ben, piaci részesedése pedig ezalatt 9,3 százalékról 6,2 százalékra csökkent. A Fiat csoport üzleti eredmény szinten 2011 óta kétmilliárd euró veszteséget szenvedett el, ebből 304 millió eurót idén az első kilenc hónapban.

"Arra építünk, amink van" - válaszolta Sergio Marchionna, a Fiat csoport és a Chrysler elnök-vezérigazgatója egy elemzőkkel folytatott októberi konferenciabeszélgetésen a kapacitáscsökkentésre vonatkozó kérdésre. "Üzemeket nem zárunk be, hanem a prémium modellekre összpontosító stratégiánk keretében átcsoportosítjuk gyártási kapacitásunkat" - szögezte le.

Az olasz autóipar 2008 óta 30 ezer munkahelyet veszített az Anfia ágazati szervezet adatai szerint. "Az olasz ipar talpra állításának egyetlen módja a 'Made in Italy' dicsőségének a visszaszerzése" - idézi a Bloomberg cikke Giuseppe Bertát, a milánói Bocconi Egyetem professzorát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!