szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A japán Nissan Motor Co. jövő áprilisban az orosz piacon mutatja be újjáélesztett Datsun márkáját.

A Nissan tavaly jelentette be, hogy ismét használatba veszi a 1981-ben már "nyugdíjazott" márkát olcsó árkategóriájú, a feltörekvő piacokra szánt autóinak megkülönböztetésére. Az orosz piacon a Datsun a 400 ezer rubel (2,65 millió forint) alatti  árkategóriát veszi célba. 

Jerome Saigot, a Datsun oroszországi igazgatója sajtótájékoztatón mondta el, hogy a Datsun modellek árban a használtautó-piacnak támasztanak konkurenciát, de kifejezetten az első alkalommal új autót kereső vásárlóközönséget veszik célba.  

Oroszországban egyre bővül a viszonylag magas elkölthető szabad jövedelemmel rendelkező középosztály, a forgalomban lévő járművek életkora magas, az autópiac telítettsége pedig alacsony - mutatott rá az igazgató, hozzátéve, hogy mindez az eladások növekedése mellett szól. 

Az Autostat piackutató vállalat számításai szerint az orosz autópiaci forgalom az idén hat, jövőre pedig öt százalékkal zsugorodik. Jerome Saigot azonban jó növekedési lehetőségeket lát a 400 ezer rubel alatti piaci szegmensben. Ez olyan nagy szelete a piacnak, ahol a Nissan semmit nem tud felkínálni - mondta. "Kockázata csak annak van, ha nem teszünk ez ellen semmit" - fogalmazott. 

A Datsun modellt az Avtovaz togliatti üzemében gyártják majd. Az autót jövő áprilisban mutatják be, és augusztus-szeptemberben kerülnek majd az első példányok a piacra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!