Tanuljon vezetni Ford T-modellen

Egy amerikai automobil múzeumban ezt találták ki, hogy jobban menjen az üzlet.

  • hvg.hu hvg.hu
Tanuljon vezetni Ford T-modellen

Az Gilmore Car Museumban, Michiganben dicséretesen kreatív emberek dolgoznak, most például azt eszelték ki, hogy, aki vállalkozik rá, elsajátíthatja a világ legismertebb veteránautójának kezelését.

A mai autókkal közlekedőknek talán fogalmuk sincs arról, hogy mennyire más volt szinte bármi egy korabeli autón. A híres Ford T-modellen például a ma megszokott három pedál ugyan megvolt, de jelentősen más volt a funkciójuk. A bal oldali pedál előre tolva volt lényegében az egyes, vagyis a kocsi elindult. A középsővel lehetett valahogy hátrameneti fokozatba ügyeskedni a hajtást, a jobb pedállal pedig fékezni a hajtóművet, ezen keresztül fékezni a kocsit. A gázt a kormányoszlopon lévő szabályozóval kellett adagolni.

Gilmore Car Museum

A két és fél órás foglalkozásokon szinte mindent megtanítanak egy ilyen veterán autó kezeléséről és még csak nem is drágán, 95 dollárért. Aki nem érne rá, de érdekli, hogyan üzemelt egy T-modell az alábbi videóban megnézheti:

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.