szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A spanyolok kétféle kivitelt is bemutattak az új Leon Cuprából.

Kicsit mintha mostohagyerekként kezelte volna a Volkswagen-konszern a Seatot az utóbbi években, ami a válsággal karöltve meglehetősen nehéz helyzetbe hozta a spanyol márkát.

Tavaly óta azonban fordult a kocka, hiszen a modellpaletta megújításával ismét kezd vonzóvá válni az európai vevők körében, többek közt olyan típusoknak köszönhetően, mint a kedvező árú Toledo és a fiatalosnak szánt Leon. Utóbbi ráadásul most először kombi karosszériaváltozatban is elérhető, ami a konzervatív Golfot kissé unalmasnak tartó családoknak lehet ideális választás.

Seat

A sportos vonalat erősítendő most bemutatták a Leon Cupra verzióját is, ami rögtön kétféle teljesítménnyel is rendelhető lesz.

A sima Cupra 2.0 literes turbós benzinmotorja 265 lóerőt ad le, míg a Cupra 280-ban, ahogy a nevéből is sejthető, 280 paripát mozgósít. Mindez a választható DSG-automataváltóval 5,7 másodperces 0-100 km/órás állórajthoz elegendő az erősebbik változat esetében, de a gyengébbik is csak egy tizeddel lassabban abszolválja a sprintet.

Seat

Az elektronikusan limitált 250 km/órás végsebesség mellett manapság még egy sportkompaktnál is megemlítendő, hogy az átlagfogyasztása a gyáriak szerint 6,4 liter manuális váltóval szerelve. Ebben közrejátszik az is, hogy az új Cupra 55 kilogrammal könnyebb az elődjénél, de ami még ennél is fontosabb a vezetési élmény szempontjából, hogy szériában mechanikus differenciálzárral szerelik, ezzel pedig a hot-hatch mezőny egyik királyává léphet elő.

Seat
Seat

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!