szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ahogyan az eredeti terep-Bogárnál, úgy itt is az aktuális Beetle adta az alapot az emelt hasmagasságú, összkerekes modellhez.

A klasszikus Volkswagen Bogár tökéletes alapot szolgáltat arra, hogy homokfutót építsenek belőle, ezért számos cég foglalkozik utólagos átépítésekkel. A VW a 2000-es évek elején a modern Beetle-ből is készített egy ilyen tanulmányautót, de abból végül nem lett semmi, részben az alap Beetle sikertelensége miatt. Most viszont újra előálltak a második generációs Beetle Dune Buggy tanulmányautóval, amelyet a héten zajló Detroiti Autószalonon lehet élőben is megtekinteni.

VW
VW
VW

A modern dűnebuggy emelt hasmagassággal rendelkezik, az orrában a 2.0 literes, 210 lóerős TSI benzinmotor figyel 6-fokozató DSG váltóval párosítva, az erőt viszont csak az első kerekekre küldi, ami sokat levon a terepezős képességeiből. Egy átlagos vásárló szemében viszont ugyanolyan vonzó fronthajtással is (ahogyan a legtöbb divatos SUV és crossover manapság), ezért a fényképek alapján erősen megvan rá az esély, hogy a Volkswagen Dune Buggy sorozatgyártásba kerül. Nyilván a németek most tesztelik a közönséget, és ha pozitív fogadtatásban részesül, nem sok akadálya lesz a szériagyártásnak, főleg úgy, hogy műszakilag alig tér el az alap Beetle-től.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!