szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Visszatért a 911 Targa. Ráadásul az 1965-ben bemutatott klasszikus előd stílusában.

A Porsche 911 szinte mindegyik generációja klasszikusnak számít, hiszen az 1963-ban bemutatott első generáció óta folyamatos fejlődésen megy keresztül a típus, úgy, hogy a jellegzetes sziluett és a hátulra helyezett boxermotort változatlanul megmarad. Egyedül a Targa, vagyis a kivehető tetejű modell hiányzott az utóbbi években a modellpalettáról, a stuttgartiak viszont most meglépték, amire sokan vártak és a Detroiti Autószalonon bemutatták az aktuális, 991-es széria Targa 4 és Targa 4S változatát.

Az új Targa az 1965-ben bemutatott klasszikus előd stílusában tért vissza, vagyis a tetőszerkezet látványos keresztmerevítője mögött hasonlóan impozáns buboréküveg kapott helyet. Természetesen a mai igényeknek megfelelően a tetőt már nem kézzel kell kivenni és eltenni a csomagtartóba, hanem a műveletet elektronika végzi, ami 19 másodpercig tart, és a végén a tető az ülések mögött landol.

Porsche
Porsche
Porsche
Porsche

Az újdonság kétféle motorral lesz rendelhető, a Targa 4 esetében 3.4 literes, hathengeres boxer dolgozik az autó fenekében 350 lóerős teljesítménnyel, míg a 4S változatban 3.8 literes blokk 400 lóerővel. A gyengébbik verzió 4,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, az erősebbik pedig 4,2 szekundum alatt abszolválja a sprintet. A végsebesség terén előbbi 282, utóbbi 293 km/órát is elérhet, a nevükben szereplő 4, illetve 4S pedig azt jelenti, hogy kizárólag összkerék-meghajtással lesznek kaphatóak. Ínyencek kedvéért pedig megemlítjük, hogy 7-fokozatú manuális váltóval is rendelhető lesz mindkét motor.

Aki kíváncsi rá, hogy néz ki az új 911 Targa tetőszerkezete működés közben, az ne hagyja ki az alábbi videót!

 

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!