szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem spékeli tovább a bivalyerős Veyront és a Galibier típusjelű modellről is lemond a Bugatti – erősítette meg Wolfgang Schreiber, a patinás gyártó fővezére egy interjúban.

Mint ismeretes, néhány hónapja terjeng egy pletyka, amely szerint a Bugatti arra készül, hogy tovább erősíti a legendás Veyront és SuperVeyron név alatt a mostani 1200 lóerős csúcskivitelénél, a Super Sportnál is izmosabb járgányt hoznak forgalomba. Ebből immáron biztosan semmi nem lesz.

„Nem készítünk SuperVeyront vagy VeyronPlus-t, ez biztos” – mondta Schreiber a Top Gearnek. „Nem lesz még erősebb modell. 1200 lóerő éppen elég a Veyronnak és származékainak.”

BUgatti Veyron Super Sport
Bugatti

A szakvezető szerint a Bugatti inkább a Veyron utódjára összpontosít, amelyről sejtelmesen csak annyit árult el, hogy „újradefiniálja majd a mércéket”. Arra a kérdésre sem adott egyértelmű választ Schreiber, hogy a Veyron-utód hibrid lesz-e: „Talán” – fogalmazott. „Egyelőre túlságosan korai lenne ajtót nyitni és megmutatni azt, hogy mit tervezünk.”

Annyi bizonyos, hogy a Veyron autós fronton az egyik legértékállóbb befektetés: jó példa erre az is, hogy Simon Cowell, az X-Faktor atyja néhány napja 1,35 millió dollárért adott túl 2008-ban vásárolt saját Veyronján azon az árverésen, amelyet a Barrett-Jackson aukciósház tartott Scottsdale-ben.

Bugatti Veyron
Bugatti

Schreiber nyilvánosságra hozta azt is, hogy a korábban pletykált tervekkel ellentétben a Bugatti nem vág bele a Galibier luxuslimuzin gyártásába. A vezér azzal indokolta a döntést, hogy egy ilyen lépés túlságosan meredek lenne a márka számára.

„Mindenki tudja, hogy a Bugatti egy vérbeli szupersportkocsi. A jelenlegi tulajdonosok, valamint az érdeklődők is megértik, hogy olyasmit szeretnénk, ami a Veyronhoz hasonló. Ezt is tesszük, így nem lesz négyajtós Bugatti” – fogalmazott a márka elnöke.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!