szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

201 lóerős és konnektorról tölthető a Golf GTE.

A Volkswagen újdonsága a második hibird (benzin/plug-in) modell a limitált darabszámos inkább űrjárműre hasonlító XL1 után a gyár palettáján. A GTE elnevezés arra utal, hogy az ötajtós kompakt modell bár hibrid, tovább viszi a márka izgalmasabb vonalát, mint a sport modell GTI és a 184 lovas turbódízel GTD.

A hagyományos belsőégésű rész a jól ismert 1,4 literes négyhengeres direkt befecskendezésű benzinmotorból áll (150 LE), ehhez kapcsolódik a szinkronmotoros 101 lóerő teljesítményű háromfázisú elektromos egység a sebességváltóházba építve. A két egység együttes teljesítménye 201 lóerő, amely összehasonlítva a GTI modell 2.0 literes 220 lóerős teljesítményével kiváló adat. A hibridautó dinamikája is kiváló a 0-100-as sprintet 7,6 másodperc alatt teljesíti, ami alig 1 másodperccel rosszabb, mint a GTI-é.

Az összehasonlításban a tömeg tekintetében már rosszabb mutatókkal rendelkezik a GTE, mert a plusz 200 kilogrammnyi akkumulátor miatt a súlya 1524 kiló. A fogyasztása a gyár közlése szerint, annak köszönhetően, hogy akár 50 kilométert tisztán elektromos módban is képes közlekedni, elég szürreális. Ha az első ötven kilométert elektromosan tesszük meg, igencsak nem realisztikus fogyasztás jön ki, akár 1,8 literrel is beéri a GTE 100 kilométeren.

VW
VW
VW

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!