szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Huszonkét országot képviselő újságírókból álló zsűri a Peugeot 308-nak ítélte a „Car of the Year 2014” címet. Mi tagadás, a francia autóiparnak szüksége volt egy ilyen elismerésre.

A kocsit még a nemzetközi bemutatón próbálhatta ki a hvg.hu. Akkor azt írtuk, hogy abban a C-szegmensben, más néven a kompaktok, vagy a megteremtője után csak „Golf-kategória” néven emlegetett csoportban sikerült egy könnyű, jól vezethető és magas minőségű autó csinálnia a franciáknak, amely átírhatja a francia autókról kialakult kliséket.

A 308-as külsejét tekintve nem az a franciás, parfümös levegőjű egyedi autó, inkább egy vaskos C-oszloppal, kiszámítható, visszafogott, a diszkrét jólét képét sugárzó felépítmény. Az orr-rész a lapos maszkkal, a vágott szemekkel sportossá teszi, a magasabb felszereltséghez pedig jár a LED- fényszóró is elsőként a kategóriában, amit mi tagadás, lassan el is várnak a vevők.

Képgaléria
D.P.

Beülve aztán már vannak szokatlan megoldások. Bátor húzás, hogy átvették a 208-asban megismert kiskormányt, e felett kell nézni a kijelzőt. A középkonzolt egyenesen kipucolták, összesen – ha jól számoltuk – hat gomb maradhatott. A hangerő, a cd-lemez kidobó gombja, az elakadásjelző, a központi zár, a belsőlevegő-keringetés, a hátsó/első ablakok párátlanító gombja. Ezen kívül semmi. Csak a csupasz, igényes műanyag. Szokni kell a látványt. Nem is beszélve a legnagyobb, kissé öncélú gegről: a fordulatszámmérő visszafelé jár. Jobbról balra forogva mutatja a fordulatszám emelkedést.

A 308-as bevezetésekor kilenc motor alkotta a választékot. Négy benzines és az öt dízelmotor jelentette kínálatot most a teljesen új 130 lóerős új háromhengeres benzines PureTech 1.2 e-THP turbómotor, valamint három új BlueHDi motor is kiegészíti. Ez utóbbiak közül az új 120 lóerős 1.6l BlueHDi mindössze 82 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként, ami a legjobbnak számít a kategóriában.

Az új 308-at a franciaországi Sochaux-ban gyártják, és 2013 utolsó harmadában kezdték forgalmazni Európában és a modellből a bevezetése óta több mint 55 000 példányt rendeltek. Tavasztól az új 308 kínálata újabb karosszériaváltozattal, az új 308 SW-vel bővül. A kombi a lejtőshátú változathoz hasonlón csak a nevében hasonlít elődjéhez.

A 308-as a döntős mezőnyben a BMW i3-at, a Citroën C4 Picassot, a Mazda3-at, a Mercedes-Benz S-osztályt, a Skoda Octaviát és a Tesla Model S-t előzte meg.

Az új 308 a negyedik Peugeot modell, amely ebben az elismerésben részesül. Korábban a 307 (2002), a 405 (1988) és az 504 (1969) nyerte el az Év autója címet.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!