szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Huszonkét országot képviselő újságírókból álló zsűri a Peugeot 308-nak ítélte a „Car of the Year 2014” címet. Mi tagadás, a francia autóiparnak szüksége volt egy ilyen elismerésre.

A kocsit még a nemzetközi bemutatón próbálhatta ki a hvg.hu. Akkor azt írtuk, hogy abban a C-szegmensben, más néven a kompaktok, vagy a megteremtője után csak „Golf-kategória” néven emlegetett csoportban sikerült egy könnyű, jól vezethető és magas minőségű autó csinálnia a franciáknak, amely átírhatja a francia autókról kialakult kliséket.

A 308-as külsejét tekintve nem az a franciás, parfümös levegőjű egyedi autó, inkább egy vaskos C-oszloppal, kiszámítható, visszafogott, a diszkrét jólét képét sugárzó felépítmény. Az orr-rész a lapos maszkkal, a vágott szemekkel sportossá teszi, a magasabb felszereltséghez pedig jár a LED- fényszóró is elsőként a kategóriában, amit mi tagadás, lassan el is várnak a vevők.

Képgaléria
©

Beülve aztán már vannak szokatlan megoldások. Bátor húzás, hogy átvették a 208-asban megismert kiskormányt, e felett kell nézni a kijelzőt. A középkonzolt egyenesen kipucolták, összesen – ha jól számoltuk – hat gomb maradhatott. A hangerő, a cd-lemez kidobó gombja, az elakadásjelző, a központi zár, a belsőlevegő-keringetés, a hátsó/első ablakok párátlanító gombja. Ezen kívül semmi. Csak a csupasz, igényes műanyag. Szokni kell a látványt. Nem is beszélve a legnagyobb, kissé öncélú gegről: a fordulatszámmérő visszafelé jár. Jobbról balra forogva mutatja a fordulatszám emelkedést.

A 308-as bevezetésekor kilenc motor alkotta a választékot. Négy benzines és az öt dízelmotor jelentette kínálatot most a teljesen új 130 lóerős új háromhengeres benzines PureTech 1.2 e-THP turbómotor, valamint három új BlueHDi motor is kiegészíti. Ez utóbbiak közül az új 120 lóerős 1.6l BlueHDi mindössze 82 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként, ami a legjobbnak számít a kategóriában.

Az új 308-at a franciaországi Sochaux-ban gyártják, és 2013 utolsó harmadában kezdték forgalmazni Európában és a modellből a bevezetése óta több mint 55 000 példányt rendeltek. Tavasztól az új 308 kínálata újabb karosszériaváltozattal, az új 308 SW-vel bővül. A kombi a lejtőshátú változathoz hasonlón csak a nevében hasonlít elődjéhez.

A 308-as a döntős mezőnyben a BMW i3-at, a Citroën C4 Picassot, a Mazda3-at, a Mercedes-Benz S-osztályt, a Skoda Octaviát és a Tesla Model S-t előzte meg.

Az új 308 a negyedik Peugeot modell, amely ebben az elismerésben részesül. Korábban a 307 (2002), a 405 (1988) és az 504 (1969) nyerte el az Év autója címet.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
Az Apple webshopjában kiírták az új olcsó iPhone nevét, és más infók is előkerültek

Az Apple webshopjában kiírták az új olcsó iPhone nevét, és más infók is előkerültek

A hírlapterjesztést is korlátozza a posta a járvány miatt

A hírlapterjesztést is korlátozza a posta a járvány miatt

Ötezernél is több áldozata van a járványnak Franciaországban

Ötezernél is több áldozata van a járványnak Franciaországban