Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"356faff1-c563-48d9-b3b1-e2a574487d93","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Az akkumulátorstratégiában nincs országos terv a vízfogyasztásra, de azt sem tudni több üzem esetében, hogy mennyi vízre van szükségük.","shortLead":"Az akkumulátorstratégiában nincs országos terv a vízfogyasztásra, de azt sem tudni több üzem esetében, hogy mennyi...","id":"20250411_felmillios-varos-akkugyar-vizfogyasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/356faff1-c563-48d9-b3b1-e2a574487d93.jpg","index":0,"item":"1b860fd5-cf0c-442b-b53d-eb2162e87348","keywords":null,"link":"/zhvg/20250411_felmillios-varos-akkugyar-vizfogyasztas","timestamp":"2025. április. 11. 16:34","title":"Egy félmilliós városéval vetekszik a hazai akkugyárak vízfogyasztása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"748c0538-6a5d-4839-8bbb-9cbbaa7c0828","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a szalonállapotú régi Mercedes SL 500 egyenesen a rendszerváltás korába repít vissza bennünket.","shortLead":"Ez a szalonállapotú régi Mercedes SL 500 egyenesen a rendszerváltás korába repít vissza bennünket.","id":"20250411_35-eves-megis-bejaratosan-uj-mercedes-sl-t-kinalnak-eladasra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/748c0538-6a5d-4839-8bbb-9cbbaa7c0828.jpg","index":0,"item":"9f959bcf-3aae-45aa-931c-934db6381214","keywords":null,"link":"/cegauto/20250411_35-eves-megis-bejaratosan-uj-mercedes-sl-t-kinalnak-eladasra","timestamp":"2025. április. 11. 06:41","title":"35 éves, mégis bejáratósan új Mercedes SL-t kínálnak eladásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"64857a35-4deb-4ace-bea7-17f7a2107a64","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Vizsgálatot kezdeményez a kormány annak kiderítése érdekében, hogy mesterségesen vagy természetes úton jött-e létre a ragadós száj- és körömfájást okozó vírus – közölte Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki kormányinfón. A tájékoztatót Vitályos Eszter kormányszóvivővel és Koncz Zsófiával, a Kulturális és Innovációs Minisztérium családokért felelős államtitkárával közösen tartotta. ","shortLead":"Vizsgálatot kezdeményez a kormány annak kiderítése érdekében, hogy mesterségesen vagy természetes úton jött-e létre...","id":"20250410_Gulyas-Gergely-elarulja-hogyan-reagal-a-kormany-Donald-Trump-vamhaborujara-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64857a35-4deb-4ace-bea7-17f7a2107a64.jpg","index":0,"item":"44f56399-195c-43b2-a63e-63b4fa32ab53","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_Gulyas-Gergely-elarulja-hogyan-reagal-a-kormany-Donald-Trump-vamhaborujara-ebx","timestamp":"2025. április. 10. 09:37","title":"Kormányinfó: Gulyás Gergely szerint is új stratégiára van szüksége a Fidesznek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2269e823-641d-4555-80eb-2d55725fe52d","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Videó is készült a tragikus balesetről.","shortLead":"Videó is készült a tragikus balesetről.","id":"20250410_Az-amerikai-Hudson-folyoba-zuhant-egy-helikopter-egy-ember-meghalt-new-york-manhattan-mento","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2269e823-641d-4555-80eb-2d55725fe52d.jpg","index":0,"item":"d2bd7c5b-84c8-4a43-b79d-0fd0d08c7de8","keywords":null,"link":"/vilag/20250410_Az-amerikai-Hudson-folyoba-zuhant-egy-helikopter-egy-ember-meghalt-new-york-manhattan-mento","timestamp":"2025. április. 10. 22:29","title":"A Hudson folyóba zuhant egy helikopter, hat ember veszítette életét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"40bfd920-f3a7-43d2-8f88-00934944cbcd","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Úgy tűnik, a Royal Mail meghallotta az idők szavát.","shortLead":"Úgy tűnik, a Royal Mail meghallotta az idők szavát.","id":"20250410_brit-postalada-napelem-szkenner-csomagkuldes-royal-mail","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/40bfd920-f3a7-43d2-8f88-00934944cbcd.jpg","index":0,"item":"b430b8d9-5e20-4e6d-87a9-727318cfe781","keywords":null,"link":"/elet/20250410_brit-postalada-napelem-szkenner-csomagkuldes-royal-mail","timestamp":"2025. április. 10. 12:25","title":"175 év után megújulnak a brit postaládák, napelemet és vonalkódolvasót is kapnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1d468a72-77d7-41c0-9757-0f6d475b4283","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A tüntetésen 150 métert tett meg az egykor forgatási díszletként használt T-34-es tankkal.","shortLead":"A tüntetésen 150 métert tett meg az egykor forgatási díszletként használt T-34-es tankkal.","id":"20250411_Meghalt-a-ferfi-aki-2006-ban-elkotott-egy-tankot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1d468a72-77d7-41c0-9757-0f6d475b4283.jpg","index":0,"item":"4a7961d5-ceaf-419d-8edd-9b2706b9ac9b","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_Meghalt-a-ferfi-aki-2006-ban-elkotott-egy-tankot","timestamp":"2025. április. 11. 21:20","title":"Meghalt a férfi, aki 2006-ban elkötött egy tankot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85167b36-c133-4c17-ae1b-e9c12d5a28f9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"14 forinttal ér kevesebbet a dollár, mint a hét elején, az amerikai kötvények hozama 2001 óta nem látott mértékben emelkedett, ami azt jelenti, hogy menekülnek a befektetők az amerikai eszközökből.","shortLead":"14 forinttal ér kevesebbet a dollár, mint a hét elején, az amerikai kötvények hozama 2001 óta nem látott mértékben...","id":"20250411_Szarnyal-az-arany-es-a-frank-arfolyama-zuhan-a-dollar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85167b36-c133-4c17-ae1b-e9c12d5a28f9.jpg","index":0,"item":"8deaf0d4-b732-4fdb-bac3-9bf1aa8764d7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250411_Szarnyal-az-arany-es-a-frank-arfolyama-zuhan-a-dollar","timestamp":"2025. április. 11. 07:24","title":"Szárnyal az arany és a frank árfolyama, öntik a piacra az amerikai államkötvényeket, zuhan a dollár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"985c8b73-2214-4341-8478-2c12005758d5","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"De azt nem tudni, hogy akkor hogyan kerültek a luxuscikkek Rogán Barbarához.","shortLead":"De azt nem tudni, hogy akkor hogyan kerültek a luxuscikkek Rogán Barbarához.","id":"20250410_gulyas-gergely-rogan-antal-feleseg-barbara-ruhak-taskak-ekszerek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/985c8b73-2214-4341-8478-2c12005758d5.jpg","index":0,"item":"88128038-03b8-485f-a5e2-f0e0db2a1364","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_gulyas-gergely-rogan-antal-feleseg-barbara-ruhak-taskak-ekszerek-ebx","timestamp":"2025. április. 10. 12:22","title":"Gulyás: Nem Rogán Antal feleségéé a milliókba kerülő ruha, táska és ékszer","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bármennyire nem divatos kontinensük mostanság az autógyárak körében, vannak olyan szegmensek, amelyekben nem lehet alibizni. Ilyen a kompakt autóké. A VW Golf, a Ford Focus mellé a franciák most odatették a Peugeot 308-at.
Európában minden harmadik autó a C-szegmensben, más néven a kompaktok, vagy a megteremtője után csak „Golf-kategória” néven emlegetett csoportból kerül ki. Itt nagyot dobni, igazán komoly kihívás. Az elkényeztetett európai vevők prémium minőséget várnak minden szereplőtől.
A franciaországi legnagyobb Peugeot gyárból kerül majd ki a márka közeljövőjének legfontosabb autója. A helyszín abban az értelemben nem véletlen, hogy az eddigi összes 300-as sorozatú autó itt készült. Az újdonság a nevében sem új, megtartotta a 308-as számot az előző generációtól ezzel is illeszkedve a jelenlegi sorba a 208, 508-as közé. De ezen kívül aztán minden más lett.
Képgaléria.
D.P.
A franciák szerint a kompaktok legkompaktabbja az új 308-as, a maga 4,25 méteres hosszával. Az arányaiban kellően zömök test annak az új moduláris autóépítési platformnak köszönhető, amely a közel jövőben négy modell alapját is adja majd a Peugeot-Citroen konszernnél. A 308-as mellett többek közt a pár hete nálunk is bemutatott Citroen C4 Picassónak.
Az új alap a Peugeot 308 esetében nem csak azt tette lehetővé, hogy a túlnyúlások rendkívül rövidek legyenek, de a nagyszilárdságú könnyűfémek, és az áttervezett felépítésnek köszönhetően 140 kilogrammal könnyebb is a kocsi az elődnél. Két felnőtt súlyát „kivenni” egy üres autóból pedig már érezhető menetdinamikai és fogyasztási előnyökkel kecsegtet. A helykínálattal viszont, a rövidnek tűnő felépítmény ellenére igyekeztek rátenni egy lapáttal a konkurenciával szemben és a csomagtartó mérete a legnagyobb a kategóriában, 440 liter.
Az újdonság külsejét tekintve nem az a franciás, parfümös levegőjű egyedi autó, inkább egy vaskos C-oszloppal, kiszámítható, visszafogott, a diszkrét jólét képét sugárzó felépítmény. Az orrész a lapos maszkkal, a vágott szemekkel sportossá teszi, a magasabb felszereltséghez pedig jár a LED- fényszóró is elsőként a kategóriában, amit mi tagadás lassan el is várnak a vevők.
Beülve aztán aztán már vannak a szokatlan megoldások. Bátor húzás, hogy átvették a 208-asban megismert kiskormányt, e felett kell nézni kijelzőt. A középkonzolt egyenesen kipucolták, összesen ha jól számoltuk hat gomb maradhatott. A hangerő, a cd-lemez kidobó gombja, az elakadásjelző, a központi zár, a belsőlevegő-keringetés, a hátsó/első ablakok párátlanító gombja. Ezen kívül semmi. Csak a csupasz, igényes műanyag. Szokni kell a látványt. Nem is beszélve a legnagyobb, kissé öncélú gegről, arról, hogy a fordulatszámmérő például visszafelé jár. Jobbról balra forogva mutatja a fordulatszám emelkedést.
Gombok, tekerők helyett mostantól minden a nagyméretű – sajnos nem különösebben nagy felbontású – kijelzőn és két oldalt, az érintő felületről vezérelhető. Önmagában egyébként logikusan és könnyen kezelhetően, bár a rendszer lehetne sokkal gyorsabb. A kormányra, a rádió vezérlőgombjai kerültek, a kormányoszlopról pedig a tempomat vezérelhető.
Egy ilyen csupasz cockpitben persze nagyon kiütközik, ha az anyagválasztás nem megfelelő. Franciákról lévén szó, ettől azért komolyan nem kell tartani, a fekete és különösen szürke belsővel nem lehet belekötni az összképbe.
Képgaléria.
Peugeot
Az új 308-ast a franciaországi menetpróbán elsőként az erősebb benzinmotorral próbáltuk ki. A gigantikus Sochaux-i Peugeot-gyártól szerpentinek vezetnek a német-svájci-francia határ hegyei közt. A kocsi az 1.6 literes, már-már legendás, turbós 155 lóerős BMW-vel közös fejlesztésű „Prince” motorjával minden modellben, amelybe bekerült, elismerést váltott ki. A francia márkára egyébként jellemző hosszú váltóutak helyet a 308-asban egy szinte tökéletes, pontos, rövid járású váltó van. A hatfokozatú kézi kapcsolásúval a hegyi szakaszokon is remekül lehet tekeregni az egyébként is agilis autóval. Az áttervezett – elől McPherson futómű - még a néhol vizes, nyálkás úton is biztosan tartja a gépet a kanyarokban. A kormányzás abszolút direkt, kizárólag a kormány szokatlan kis mérete igényel megszokást.
A másik próbára bocsátott darab, a szintén 1.6 literes, de dízel (eHDI) erőforrású volt, annak 115 lóerős változata szintén bőségesen elégnek mutatkozott a hangsúlyozottan könnyű, 1160 kilogrammos tömegű autó mozgatására. Pluszként jelentkezik itt, a fogyasztás 5,3 literes értéke, amelyet gyakorlatilag lehetetlennek tűnt feljebb tornázni. A néhány száz kilométeres próbán ráadásul abban is egyértelmű konszenzus volt, hogy az utastér, akár benzines akár dízelmotor esetén rendkívül csendes, sem motorzaj, sem futómű vagy szélzajt nem hallottunk.
A motorválasztékban összesen kilenc változat lesz a jövő évtől, a fentiek után jön az első 1.2 literes háromhengeres turbós benzines a Peugeot palettáján, 110 és 130 lóerővel. Az 1.6 literes dízel is kap még egy 120 lóerős BuleHDi testvért is. Ezeken kívül érkezik a kétliteres AdBlue dízel 150 lovas változatban hatfokozatú manuális és automata váltóval.
Extrákkal is szépen stafirungolták a 308-ast. A radaros tempomat, a vészfékező rendszer, a tolatókamera, a kulcsnélküli indítás mind rendelhető lesz. A vészfékező asszisztenst próbára is tehettük egy tesztpályán, 45 Km/h-s tempóról az előttünk nagyjából 30-cal cammogó Peugeot RCZ papír plakát előtt fél méterrel határozottan fékezte meg a figyelmetlen Peugeot-ónkat.
Az árakra és felszereltség-táblákra még egy picit várni kell, de a franciák összeraktak egy nagyon kompetitív autót. Könnyű, jól vezethető és magas minőségű. Ha a megbízhatóság is társul, akkor nem fogjuk sokallni a várhatóan 5 milliós árakat.