Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"028cd03f-53da-4c4a-b2d5-684e55d70082","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Ford Mustang GTD a Nordschleife valaha készült leggyorsabb sorozatgyártású amerikai autója, de a Porsche 911 GT3 RS azért még mindig gyorsabb nála.","shortLead":"A Ford Mustang GTD a Nordschleife valaha készült leggyorsabb sorozatgyártású amerikai autója, de a Porsche 911 GT3 RS...","id":"20250505_uj-rekordido-a-160-millio-forintos-mustang-gtd-de-a-sokkal-olcsobb-porsche-911-gt3-rs-meg-mindig-veri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/028cd03f-53da-4c4a-b2d5-684e55d70082.jpg","index":0,"item":"129d9d35-1fb4-4c52-8ed7-bff683eac702","keywords":null,"link":"/cegauto/20250505_uj-rekordido-a-160-millio-forintos-mustang-gtd-de-a-sokkal-olcsobb-porsche-911-gt3-rs-meg-mindig-veri","timestamp":"2025. május. 05. 07:59","title":"Új rekordidő a 160 millió forintos Mustangtól, de a sokkal olcsóbb Porsche még mindig veri","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e1ce385-7d6a-49f1-ac59-b84159da80ab","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Nyugdíjas Szervezetek Egyeztető Tanácsa arra kéri Orbán Viktort, hogy még májusban döntsön a nyugdíjak visszamenőleges, 1,3 százalékos emeléséről, amelyet a 13. havi nyugdíjra is kiterjesztenének.","shortLead":"A Nyugdíjas Szervezetek Egyeztető Tanácsa arra kéri Orbán Viktort, hogy még májusban döntsön a nyugdíjak...","id":"20250506_orban-viktor-nyugdijkorrekcio-nyuszet-level","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e1ce385-7d6a-49f1-ac59-b84159da80ab.jpg","index":0,"item":"4dcd7989-19e0-4bfc-bfe3-72fa97bcb06e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250506_orban-viktor-nyugdijkorrekcio-nyuszet-level","timestamp":"2025. május. 06. 14:15","title":"Évközi nyugdíjkorrekciót követelnek a nyugdíjasok Orbán Viktortól az infláció miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dffd1bcd-4b46-4629-80c7-35c8fdd4d1aa","c_author":"Matalin Dóra","category":"360","description":"Kapott állami támogatást, de a Hogyan tudnék élni nélküled? ideológiamentes film, a költségigényes magyar filmek közül az egyetlen, amely visszahozta az árát, és egyetlen célja volt: szórakoztatni – mondja a rendszerváltás óta legnézettebb magyar film rendezője. Látja a közállapotokat, hogy zaklatott a társadalom, az emberek ugranak mindenre, mégis arra biztat mindenkit, hogy próbálják lehántani ezeket a rétegeket és nézőként befogadni a filmeket. HVG-portré.","shortLead":"Kapott állami támogatást, de a Hogyan tudnék élni nélküled? ideológiamentes film, a költségigényes magyar filmek közül...","id":"20250505_Orosz-Denes-filmrendezo-Hogyan-tudnek-elni-nelkuled-Demjen-Ferenc-HVG-portre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dffd1bcd-4b46-4629-80c7-35c8fdd4d1aa.jpg","index":0,"item":"4e5922e8-71a5-40ec-b7ea-3f859bdd75c1","keywords":null,"link":"/360/20250505_Orosz-Denes-filmrendezo-Hogyan-tudnek-elni-nelkuled-Demjen-Ferenc-HVG-portre","timestamp":"2025. május. 05. 19:30","title":"Orosz Dénes: A Demjén-filmmel semmilyen rendszer mellé vagy ellen nem álltam","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"184542c2-0262-4db1-9f06-d29d86b0bab5","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A férfi valószínűleg egy jó képet akart készíteni.","shortLead":"A férfi valószínűleg egy jó képet akart készíteni.","id":"20250505_Felnyarsalta-magat-a-Colosseum-keritesere-egy-amerikai-turista","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/184542c2-0262-4db1-9f06-d29d86b0bab5.jpg","index":0,"item":"177c9011-8ff1-4b3d-a658-e2c6e36c29b7","keywords":null,"link":"/elet/20250505_Felnyarsalta-magat-a-Colosseum-keritesere-egy-amerikai-turista","timestamp":"2025. május. 05. 16:15","title":"Felnyársalta magát a Colosseum kerítésére egy amerikai turista","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1020b383-8ce5-4e58-8476-198cad2ec789","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Friedrich Merz tervezett koalíciójának 328 képviselője van a 630 fős német alsóházban, ennek ellenére a keddi szavazáson nem kapta meg a kancellárrá választásához szükséges 316 szavazatot.","shortLead":"Friedrich Merz tervezett koalíciójának 328 képviselője van a 630 fős német alsóházban, ennek ellenére a keddi...","id":"20250506_nemetorszag-cdu-csu-spd-friedrich-merz-bundestag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1020b383-8ce5-4e58-8476-198cad2ec789.jpg","index":0,"item":"09b12dbb-e2d6-484e-8a6d-bb4ecf5f294a","keywords":null,"link":"/vilag/20250506_nemetorszag-cdu-csu-spd-friedrich-merz-bundestag","timestamp":"2025. május. 06. 10:34","title":"Elbukta a kancellári szavazást első körben Friedrich Merz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf290754-b017-4262-bf36-3160f65417da","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Ezzel a technikával elkerülhető, hogy a madár az embereket tekintse saját fajtársainak, így könnyebb lesz visszaengedni a vadonba.","shortLead":"Ezzel a technikával elkerülhető, hogy a madár az embereket tekintse saját fajtársainak, így könnyebb lesz visszaengedni...","id":"20250505_keselyufioka-kesztyubab-etetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf290754-b017-4262-bf36-3160f65417da.jpg","index":0,"item":"0feca998-2e64-48e9-9e30-98d861fff39d","keywords":null,"link":"/elet/20250505_keselyufioka-kesztyubab-etetes","timestamp":"2025. május. 05. 17:17","title":"Kesztyűbábbal etetik a keselyűfiókát, hogy ne a gondozójához kötődjön – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b03cb5cb-aa8d-4096-af78-557a26ee3948","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Arany János, Zrínyi Miklós és Örkény István – mutatjuk, milyen válaszokat fogadnak majd el pontozásnál.","shortLead":"Arany János, Zrínyi Miklós és Örkény István – mutatjuk, milyen válaszokat fogadnak majd el pontozásnál.","id":"20250506_magyarerettsegi-hivatalos-megoldas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b03cb5cb-aa8d-4096-af78-557a26ee3948.jpg","index":0,"item":"6781a4e3-a7c5-4c2a-bbe8-ac40bfc4f914","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_magyarerettsegi-hivatalos-megoldas-ebx","timestamp":"2025. május. 06. 08:33","title":"Itt vannak a magyarérettségi hivatalos megoldásai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a06f636-d5dc-4d4f-96c1-fcd5ee07ae4f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A példák többsége mintaszerű volt a tanárok szerint, de akadtak meglepetések is a tesztben.","shortLead":"A példák többsége mintaszerű volt a tanárok szerint, de akadtak meglepetések is a tesztben.","id":"20250506_matematika-erettsegi-elso-resz-szaktanari-velemeny-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a06f636-d5dc-4d4f-96c1-fcd5ee07ae4f.jpg","index":0,"item":"e89d57fb-94c5-490b-93c8-2e88c305ca62","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_matematika-erettsegi-elso-resz-szaktanari-velemeny-ebx","timestamp":"2025. május. 06. 09:53","title":"Az utolsó feladat sokaknak jelenthet problémát, értékes pontokat veszíthetnek – így látták a szaktanárok a matekérettségi első részét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bármennyire nem divatos kontinensük mostanság az autógyárak körében, vannak olyan szegmensek, amelyekben nem lehet alibizni. Ilyen a kompakt autóké. A VW Golf, a Ford Focus mellé a franciák most odatették a Peugeot 308-at.
Európában minden harmadik autó a C-szegmensben, más néven a kompaktok, vagy a megteremtője után csak „Golf-kategória” néven emlegetett csoportból kerül ki. Itt nagyot dobni, igazán komoly kihívás. Az elkényeztetett európai vevők prémium minőséget várnak minden szereplőtől.
A franciaországi legnagyobb Peugeot gyárból kerül majd ki a márka közeljövőjének legfontosabb autója. A helyszín abban az értelemben nem véletlen, hogy az eddigi összes 300-as sorozatú autó itt készült. Az újdonság a nevében sem új, megtartotta a 308-as számot az előző generációtól ezzel is illeszkedve a jelenlegi sorba a 208, 508-as közé. De ezen kívül aztán minden más lett.
Képgaléria.
D.P.
A franciák szerint a kompaktok legkompaktabbja az új 308-as, a maga 4,25 méteres hosszával. Az arányaiban kellően zömök test annak az új moduláris autóépítési platformnak köszönhető, amely a közel jövőben négy modell alapját is adja majd a Peugeot-Citroen konszernnél. A 308-as mellett többek közt a pár hete nálunk is bemutatott Citroen C4 Picassónak.
Az új alap a Peugeot 308 esetében nem csak azt tette lehetővé, hogy a túlnyúlások rendkívül rövidek legyenek, de a nagyszilárdságú könnyűfémek, és az áttervezett felépítésnek köszönhetően 140 kilogrammal könnyebb is a kocsi az elődnél. Két felnőtt súlyát „kivenni” egy üres autóból pedig már érezhető menetdinamikai és fogyasztási előnyökkel kecsegtet. A helykínálattal viszont, a rövidnek tűnő felépítmény ellenére igyekeztek rátenni egy lapáttal a konkurenciával szemben és a csomagtartó mérete a legnagyobb a kategóriában, 440 liter.
Az újdonság külsejét tekintve nem az a franciás, parfümös levegőjű egyedi autó, inkább egy vaskos C-oszloppal, kiszámítható, visszafogott, a diszkrét jólét képét sugárzó felépítmény. Az orrész a lapos maszkkal, a vágott szemekkel sportossá teszi, a magasabb felszereltséghez pedig jár a LED- fényszóró is elsőként a kategóriában, amit mi tagadás lassan el is várnak a vevők.
Beülve aztán aztán már vannak a szokatlan megoldások. Bátor húzás, hogy átvették a 208-asban megismert kiskormányt, e felett kell nézni kijelzőt. A középkonzolt egyenesen kipucolták, összesen ha jól számoltuk hat gomb maradhatott. A hangerő, a cd-lemez kidobó gombja, az elakadásjelző, a központi zár, a belsőlevegő-keringetés, a hátsó/első ablakok párátlanító gombja. Ezen kívül semmi. Csak a csupasz, igényes műanyag. Szokni kell a látványt. Nem is beszélve a legnagyobb, kissé öncélú gegről, arról, hogy a fordulatszámmérő például visszafelé jár. Jobbról balra forogva mutatja a fordulatszám emelkedést.
Gombok, tekerők helyett mostantól minden a nagyméretű – sajnos nem különösebben nagy felbontású – kijelzőn és két oldalt, az érintő felületről vezérelhető. Önmagában egyébként logikusan és könnyen kezelhetően, bár a rendszer lehetne sokkal gyorsabb. A kormányra, a rádió vezérlőgombjai kerültek, a kormányoszlopról pedig a tempomat vezérelhető.
Egy ilyen csupasz cockpitben persze nagyon kiütközik, ha az anyagválasztás nem megfelelő. Franciákról lévén szó, ettől azért komolyan nem kell tartani, a fekete és különösen szürke belsővel nem lehet belekötni az összképbe.
Képgaléria.
Peugeot
Az új 308-ast a franciaországi menetpróbán elsőként az erősebb benzinmotorral próbáltuk ki. A gigantikus Sochaux-i Peugeot-gyártól szerpentinek vezetnek a német-svájci-francia határ hegyei közt. A kocsi az 1.6 literes, már-már legendás, turbós 155 lóerős BMW-vel közös fejlesztésű „Prince” motorjával minden modellben, amelybe bekerült, elismerést váltott ki. A francia márkára egyébként jellemző hosszú váltóutak helyet a 308-asban egy szinte tökéletes, pontos, rövid járású váltó van. A hatfokozatú kézi kapcsolásúval a hegyi szakaszokon is remekül lehet tekeregni az egyébként is agilis autóval. Az áttervezett – elől McPherson futómű - még a néhol vizes, nyálkás úton is biztosan tartja a gépet a kanyarokban. A kormányzás abszolút direkt, kizárólag a kormány szokatlan kis mérete igényel megszokást.
A másik próbára bocsátott darab, a szintén 1.6 literes, de dízel (eHDI) erőforrású volt, annak 115 lóerős változata szintén bőségesen elégnek mutatkozott a hangsúlyozottan könnyű, 1160 kilogrammos tömegű autó mozgatására. Pluszként jelentkezik itt, a fogyasztás 5,3 literes értéke, amelyet gyakorlatilag lehetetlennek tűnt feljebb tornázni. A néhány száz kilométeres próbán ráadásul abban is egyértelmű konszenzus volt, hogy az utastér, akár benzines akár dízelmotor esetén rendkívül csendes, sem motorzaj, sem futómű vagy szélzajt nem hallottunk.
A motorválasztékban összesen kilenc változat lesz a jövő évtől, a fentiek után jön az első 1.2 literes háromhengeres turbós benzines a Peugeot palettáján, 110 és 130 lóerővel. Az 1.6 literes dízel is kap még egy 120 lóerős BuleHDi testvért is. Ezeken kívül érkezik a kétliteres AdBlue dízel 150 lovas változatban hatfokozatú manuális és automata váltóval.
Extrákkal is szépen stafirungolták a 308-ast. A radaros tempomat, a vészfékező rendszer, a tolatókamera, a kulcsnélküli indítás mind rendelhető lesz. A vészfékező asszisztenst próbára is tehettük egy tesztpályán, 45 Km/h-s tempóról az előttünk nagyjából 30-cal cammogó Peugeot RCZ papír plakát előtt fél méterrel határozottan fékezte meg a figyelmetlen Peugeot-ónkat.
Az árakra és felszereltség-táblákra még egy picit várni kell, de a franciák összeraktak egy nagyon kompetitív autót. Könnyű, jól vezethető és magas minőségű. Ha a megbízhatóság is társul, akkor nem fogjuk sokallni a várhatóan 5 milliós árakat.
Két góllal is vezettek az olaszok az első félidő után, a rendes játékidő utolsó perceiben fordított a Barcelona, majd az Inter hosszabbításra mentette a meccset, és végül meg is nyerte azt.