szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A legfrissebb információk szerint három év múlva kerülhet gyártásba, az orrmotoros, hátsókerék-meghajtású autó.

A BMW és a Toyota tavaly állapodott meg arról, hogy az elkövetkező években közösen fejlesztenek majd üzemanyagcellás rendszert, lítium-ion akkumulátorokat, könnyűszerkezetes technológiákat és egy vadonatúj középkategóriás sportautót. Utóbbival kapcsolatban a német Auto Zeitung derített ki friss információkat, melyek arról szólnak, hogy már 2017-ben bemutatkozhat a közös fejlesztésű sportkocsi, orrmotoros elrendezéssel, hátsókerék-meghajtással és 50:50 arányú súlyelosztással.

Korábban a BMW fejlesztési vezetője a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak kiemelte, hogy a két autó jelentősen eltér majd egymástól, csupán fejlesztés és a műszaki alapok lesznek közösek, például a szénszálas műanyag és alumínium használata. A meghajtásról egyelőre csak találgatások vannak, de a legvalószínűbb, hogy turbós négy- és hathengeres motorokkal szerelik majd az autót, az ára pedig 35 ezer euró környékén lesz a japán változatnak, és 5-10 ezerrel több a németnek.

Twitter
Toyota FT-1 Concept
Toyota

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!