szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A stuttgarti gyárnak ez az első aktív hátsókerék-kormányzású modellje.

A Porsche 911 GT3 ha lehet, még inkább a vegytiszta vezetési élményre lett kihegyezve, amelynek érdekében a 3.8 literes, turbó nélküli boxermotorja 475 lóerőt és 438 Nm maximális nyomatékot produkál. Az alapmodellnél szélesebb a hátsó nyomtávval, nagyobb légbeömlőkkel és egy fix hátsó szárnnyal rendelkezik, valamint a legújabb generációban először jelent meg az aktív hátsókerék-kormányzás és tűnt el a manuális váltó.

Utóbbi szomorúságra adhat okot, a kormányzott hátsó kerék viszont örömre, hiszen ezáltal még precízebben és kezesebb viselkedik az autó. A rendszer lényege, hogy 50 km/órás sebességig ellenkező irányba fordulnak a hátsó kerekek, mint az elsők, ezzel csökkentve a fordulókört, 80 km/óra felett viszont azokkal párhuzamosan, ami javítja a stabilitást. És hogy ez tényleg működik, arra az alábbi videó is bizonyíték.

A 911 GT3 egyébként az utóbbi időben arról lett híres, hogy több példány is kigyulladt, ezért a Porsche arra kérte a tulajdonosokat, hogy a hiba okának kiderítéséig ne használják a kocsijukat.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!