Szabó M. István
Szabó M. István
Tetszett a cikk?

Vajon lenyomja Alonso az új, de a Ferrarihoz azért mégiscsak visszatérő csapattársát, Räikkönent? Lesz csapaton belüli atomvillanás? És a Mercedesnél? Tényleg a német motorok a legjobbak, a Renault meg menthetetlen? Vagy „csupán” annyi a franciák hátránya, hogy még írják a Red Bullal a mindent helyrebillentő vezérlő szoftvert?

Vajon Maldonado hányszor verte a fejét a falba az utóbbi hónapokban amiatt, hogy azt a temérdek venezuelai állami pénzt a markában szorongatva, a tavalyi év végén olyan peckesen kisétált (az akkor tényleg csapnivalóan rossz, de az idénre megtáltosodó) Williams istálló ajtaján? És a folyamatos csúszásban lévő, rendre továbbra is hantázáson kapott Lotusban – ahová szerződött – vajon nem a süllyesztő vár-e rá? Ki kell-e nevetni Grosjeant amiatt, hogy továbbra is azt hangoztatja, hogy meghatározó pilóta akar lenni a mezőnyben?

Hol a helye most Massának? Minden este elmormol egy testesebb fohászt amiatt, hogy három gyászos ferraris év után nem kiírták a folytatásból, hanem élete sanszát kapta meg arra, hogy bizonyítsa: nem csak másodhegedűsnek jó? Képes-e felnőni a brazil árnyékában az aszfaltba azért már bele-belekarmoló Bottas olyan magasra, hogy ő legyen az új finn csoda?

f1-live.hu

Lehet-e szépségben felülmúlni a Martini logós Williamset? Miért nem narancssárga a McLaren? Felzárkózik-e, és elmozdul-e a sereghajtói pozíciójából a Ferrari-motorra váltó Marussia? Tényleg lesz még csúnyább ormánya is a Caterhamnek? Megeshet, hogy legalább a szezon elején a Toro Rosso – az orosz Kvyattal a fedélzetén – jobb lehet, mint a Red Bull?

Bosszút áll-e Perez az őt tavaly az utolsó utáni pillanatban kirúgó McLarenen? Beérik-e végre Hülkenberg – újra a Force Indiánál? Hol van Räikkönenen új tetkó? Alonso tényleg abbahagyja a hülye szamurájbölcsességek twittelését? Lehet-e Hamilton bajnok Rosberg ellenében egy full német versenyistállóban? Mennyit kopott egy év kihagyással Kobayasi, és a Caterhamnél lehet-e belőle újra ronin vagy marad szamuráj? A kis Magnussen nyugdíjba küldi-e Buttont – vagy a brit öröktermőre állított karrierje ismét virágzásba fordul, és így bizonyítja a 2015-ben érkező Hondának, hogy a mcLarenes újranősülésénél vele továbbra is számolni kell?

Elképzelhető-e egyáltalán, hogy az év eleji tesztek során kirajzolódó erőviszonyokat (első a Mercedes, sehol sincs a Red Bull) egyes csapatok direkt torzították? Ki? A Ferrari? A Red Bull? A Mercedes? Az is teljesen kizárt, hogy az utolsó teszten egy-egy csapat (amúgy a széria hagyományaihoz hűen) leginkább a szponzorai megnyugtatását tartotta a leginkább szem előtt?

Mennyi a valószínűsége annak, hogy ne a leggyorsabb autóval nyerjék meg az első futamot? És annak, hogy a világbajnoki címet? Egy futamon hány autó kiesése tekinthető botrányosan soknak?

Fogadunk, hogy drasztikusan felgyorsul a szerelés, és nem kell majd fél nap egy sebváltócseréhez? Lesz a tavalyi gumidráma után most üzemanyagdráma? Ha extra gumit adtak a Q3-ba bejutóknak, miért nem adnak extra pontot is a rajtelsőségért? Érti valaki, hogy kit, miért, mikor, mennyire büntethetnek verseny közben? Megbékélt-e bárki is az utolsó futam dupla pontozásával?

AFP / William West

Mennyi idő kell ahhoz, hogy megszokjuk az új, leginkább a büdös bogár és a repedt fazék hangjának mixelésével utánozható motorhangokat? Mennyit gyorsul a széria a szezon során, ha két hengerrel kevesebbel is alig egy másodperc a hátrányuk a legjobbaknak a tavalyi önmagukhoz képest? Sok vagy kevés körönként az 1,6 V6-os motor mellé körönként 33 másodpercig  használható "nem hagyományos" erőforrás? Ki éri el Monzában először a 360 km/h sebességet? Milyen a füstje, és milyen lánggal ég versenyen egy tönkre ment turbó?

Letaszítják-e a mérnökök trónjáról Adrian Neweyt, a Forma–1 istenített tervezőjét? Melyik csapatnál lesz dráma abból, hogy az istállók között elmúlt évek legnagyobb mérnök-, és szakemberkeringője zajlott a holtszezonban? Mit keres Ron Dennis már megint a fedélzeten? Ugye, hogy bénán néz ki Boulliet McLaren-szerelésben? Hová ásták el Martin Whithmarsh-ot? Ecclestone-nak tényleg van annyi bőr a képén, hogy októberben Szocsiba is simán elvigye a mezőnyt?

Látjuk-e majd a Vettelt amiatt pityeregni, hogy a mezőny hátsó traktusában kell körözgetnie, mert már nem az övé a legjobb autó? Ennek lesz köszönhető, hogy Ricciardo képes lesz olykor legyőzni őt? Meddig bírja ki, hogy ne szóljon be a regnáló bajnoknak a partvonalon kívülről Mark Webber?

 ...

Megannyi kérdőjel után – és azt követően, hogy ma hajnalban, Ausztráliában, az első szabadedzéssel hivatalosan megkezdődött a 2014-es F1-es szezon – továbbra is az a legfontosabb kérdés, hogy: Vajon felébred-e a kómából Michael Schumacher valaha?

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!