szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Noha a Citroen az előzetes várakozásoknak megfelelően dominálta a Túraautó Világbajnokság (WTCC) évadnyitójának szombati időmérő edzését, a kvalifikáció pozitív és negatív meglepetéseket egyaránt tartogatott.

Bár a mezőny újoncának számító Citroen-különítménynél minden ok megvan az örömre, negatív meglepetéssel is szembesülnie kellett a francia alakulat. Az edzés után nem sokkal kiderült, hogy a négyszeres világbajnok címvédő, Yvan Muller bukja a 3. pozíciót. A gall kiválóság Q3-as idejét utólag törölték, mivel mért körében levágta a 10-es kanyart.

A büntetés miatt Muller két rajthelyet veszítve a 4. pozícióból vághat neki a vasárnapi első futamnak: az első sorból így két csapattársa, a pole megszerző José Maria Lopez, valamint a ralifenoménból lett pályaversenyző, Sebastien Loeb rajtolhat, a második sor előkelőbb pozíciója pedig a ROAL Motorsport Chevrolet Cruze-ával versenyző Tom Chiltoné lesz. Bár közvetlenül az időmérő után még nem tudott a büntetésről, Muller optimizmusának adott hangot: „Tavaly a negyedik vagy az ötödik helyről rajtolva sikerült itt győznöm” – fogalmazott.

Yvan Muller
FIA WTCC

Jutott negatív meglepetés a Hondának és a Chevrolet-szekértábornak is: a japán csapat korábbi világbajnoka, Gabriele Tarquini és a Münnich Motorsport idén visszatérő versenyzője, Gianni Morbidelli még a szabadedzésen ütközött egymással, s ezzel mindkét olasz rémálma vált valóra, autóik ugyanis csúnyán összetörtek. A kvalifikációt mindketten kihagyták, s bár Morbidelli autójának megjavítására még van remény, Tarquinivel kapcsolatban biztos, hogy vasárnap nem versenyezhet.

„Az autó totálkárosra tört” – erősítette meg a Honda gyári csapatát irányító Alessandro Mariani, aki közölte: a jövő hétvégén esedékes franciaországi fordulóban Tarquinit a tesztautóval küldik csatába. „Elmegyünk Le Castellet-be, s közben elkezdjük Gabriele új autójának építését. Tavaly két autót zúztunk le ugyanitt, a következő helyszínen, Szlovákiában pedig kettős győzelmet arattunk. Bízunk benne, hogy sikerül valami hasonlót produkálnunk most is.”

Pozitív meglepetésnek bizonyult az évad első időmérőjén a Campos Racing Chevrolet Cruze-ával versenyző nyurga pilóta, Dusan Borkovic szereplése. A szerb beverekedte magát a Q3-ba: ez volt a pozitívum, az viszont kellemetlen, hogy eredményét törölték, hogy ugyanis mért körét túl hamar kezdte meg: a szabályok szerint csak 30 másodperccel azután hajthatott volna ki a boxból, hogy az előtte kvalifikáló pilóta megkezdte a gyors körét, Borkovic viszont már akkor elhagyta a boxutcát, amikor még piros volt a jelzőfény.

A szerb természetesen így sem lehet elégedetlen, ugyanakkor csapata közölte: nem a versenyző, hanem a csapat követett el hibát a szabály nem megfelelő értelmezés miatt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!