szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Michelisz Norbert, a Zengő Motorsport versenyzője friss blogposztjában elismerte: bár a múlt hétvégi, marokkói WTCC-évadnyitó előtt is tudta, hogy a debütáns Citroen fölényben lesz a Hondához képest, azt nem gondolta, hogy a franciák előnye ennyire jelentős lesz. A hondás pilóta a nehéz helyzet ellenére is igyekszik optimista maradni.

Lemosta a Túraautó Világbajnokság (WTCC) mezőnyébe frissen beszálló gyári Citroen istálló a mezőnyben tavaly óta szereplő Honda gyári- és privát alakulatait a múlt hétvégi évadnyitó összecsapáson, Marrakesh utcáin. Az első futamon José Maria Lopez vezérletével tripla diadalt arató, a második futamon a műfajt váltó Sebastien Loeb révén nyerő franciák fölénye a tesztelések alapján is borítékolható volt: számított erre Michelisz Norbert, a Zengő Motorsport magyar versenyzője is, aki friss blogposztjában ugyanakkor elismerte, hogy a Citroen-dominancia mértékét sokkolónak tartja. 
 

Michelisz Norbert
FIA WTCC

„Elkeserítő volt szembesülni a Citroën elképesztő fölényével. Mindenki tudta, hogy erősek lesznek, de arra senki sem számított, hogy ennyire faképnél hagyják az egész mezőnyt. Továbbra is fenntartom, hogy a marokkói pályán elért eredményekből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, annyira különbözik az összes többi helyszíntől. Ugyanakkor – bár remélem, hogy a különbség csökkenni fog – az teljesen egyértelmű, hogy a szezon első felében a Citroen lesz a mérce” – áll a magyar pilóta által a michelisz.hu-ra írt friss posztban.

A korábbi privát világbajnok a kvalifikáción a 8. helyet szerezte meg, az első futamot pedig a 9. helyen zárta. Mivel Civic WTCC-jében meghibásodott a szervó, a második versenyt kénytelen volt kihagyni: a magyar klasszis természetesen csalódott a meghibásodás miatt.

„Ha egy kicsit több kockázatot vállalok, lehet, hogy egy helyet még foghattam volna a rajtnál, de úgy ítéltem meg, többet nyerek azzal, ha a második futamon egy teljesen ép kocsival állhatok rajthoz. Persze ekkor még nem tudtam, hogy nekem nem lesz második futam. Először a fék kezdett el rakoncátlankodni, valamiért túlmelegedett, a pedál kezdett beesni. Ez a helyzet állandósult, amíg szorosan Tiago Monteiro mögött haladtam, aztán amikor nőtt közöttünk a távolság, akkor kezdett javulni a helyzet azzal, hogy a beáramló friss levegő hűtötte a rendszert. Azonban alighogy helyreállt a fék, kezdődtek a bajok a szervóval. Először csak kattogni, akadni kezdett a kormány, amikor rámentem és lejöttem a rázókövekről, de ez még elviselhető is lett volna, mert tudtam kezelni a szituációt. Csakhogy az utolsó két-három körre teljesen elszállt a szervó, annak is örültem, hogy be tudtam venni a kanyarokat, és végül a kilencedik, tehát pontszerző helyen fejeztem be a futamot. Arra sajnos semmi esélyünk sem volt, hogy a két futam közötti javítási időben rendbe hozzák a hibát a srácok. Ha nagy szerencsénk van, négy-öt körös hátránnyal el tudtunk volna indulni a mezőny után a második futamon, de ennek nem sok értelme lett volna” – írta Michelisz, aki megjegyezte: „már éppen kezdtem elhinni, hogy lehet keresnivalónk már Marokkóban is, el tudunk csípni legalább egy erős pontszerző helyet, erre pont ekkor jött ez a technikai hiba, ami nyomban kettétörte a vágyainkat”.

Michelisz Norbert
FIA WTCC

Noha Gabriele Tarquini korai elvesztése – az olasz veterán kocsija már a szabadedzésen összetört, így kénytelen volt kihagyni a hétvége hátralevő részét – sem tett jót a Hondának, mert így korlátozódtak a Civic WTCC-vel kapcsolatos adatgyűjtési lehetőségek, a japán kocsik teljesítménye egyébként is jócskán elmaradt a várakozásoktól. A gyári alakulat részéről Alessandro Mariani csapatfőnök „apró pozitívumokról” beszélt és Michelisz is töretlenül hisz abban, hogy a Civic a szezon előrehaladtával javul majd.

„Sokat lehetne vitatkozni azon, hogy nálunk mi nem stimmel, miért ekkora a lemaradás, de összességében a csomag nem elég jó ahhoz, hogy versenyképesek legyünk” – írta a magyar versenyző. „Ezzel a hátránnyal szembesülni nekem is kicsit sok volt a hétvégén, de van miből építkeznünk a jövőre nézve. Egyrészt annak ellenére, hogy Marokkóban a legrosszabbkor jött elő egy műszaki hiba, sokkal kevesebb és kisebb ilyen jellegű gondunk van, mint egy évvel ezelőtt ugyanekkor. Másrészt egy új autóban mindig benne van a jelentős fejlődés lehetősége, és láthattuk, hogy egy-egy jól eltalált beállítással, mekkora javulást tudunk elérni. Nincs más út, mint a megalkuvást nem tűrő munka. És a remény, hogy lesznek olyan pályák, amelyek nekünk fekszenek majd.”

Sok lazításra nincs lehetősége a vb-mezőnynek, a hétvégén ugyanis már a dél-franciaországi Paul Ricard pályán folytatódik a szezon. A marrakeshi 9. helyezéssel Michelisz 2 egységet gyűjtött, amivel az egyéni tabella 13. helyén állomásozik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!