szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Heroikus küzdelmet vív az idővel a Honda gyári programját működtető JAS Motorsport annak érdekében, hogy Gabriele Tarquini alatt is legyen egy Civic WTCC a Túraautó Világbajnokság (WTCC) idei második fordulójában, amelyet már ezen a hétvégén rendeznek a dél-franciaországi Paul Ricard versenypályán.

Mint ismeretes, a japán márka gyári alakulatánál versenyző olasz veterán kocsija múlt szombaton, az évadnyitó hétvégén tört össze Marrakeshben, amikor az első szabadedzésen felöklelte a szériába visszatérő Gianni Morbidelli Chevrolet Cruze-a. Mivel a Civic WTCC ripityára tört, hamar kiderült, hogy a különítmény az időmérő edzésen és a futamokon sem tudja hadrendbe állítani élharcosát.

Így készül Gabriele Tarquini Civic WTCC-je
Honda Racing

A JAS-vezérkar válságforgatókönyvet dolgozott ki, és szinte azonnal nekiláttak a megvalósításnak. Kapóra jött, hogy a csapat olaszországi főhadiszállásán, a Milánó közelében található Arlunóban rendelkezésre állt egy kasztni: ebbe át lehet építeni a sérült kocsi belső szervrendszerét, de a feladat logisztikai része elképesztő kihívás, tekintettel arra, hogy a pakk egyik részének a csapat központjából, a másiknak pedig egyenesen Afrikából kell a következő futam helyszínére érkeznie.

A menetrend soha nem volt még zsúfoltabb: Tarquini totálkáros járgányát már szombaton berakták a JAS egyik kamionjába, amely kétfős személyzettel útnak indult Tanger felé, hogy visszatérjen Európába és kedd reggelre odaérjen a Paul Ricard versenypályára. Eközben az arlunói központban egy csapat mindenre elszánt JAS-munkatárs vasárnap és hétfőn is nonstop dolgozott azon, hogy a félkész kasztnit időben előkészítsék az élesítésre és kedd reggelre az is odaérjen a verseny helyszínére.

Műhelymunka a Hondánál
Honda Racing

Átszervezte a JAS a csapat többi munkatársának menetrendjét is: azok, akik Marrakeshben maradtak, hétfő este egyenesen Marseille-be repültek, hogy másnap már a következő futam helyszínén dolgozhassanak Tarquini kocsiján. A munkálatokhoz a JAS némi segítséget is kapott: a csapat tájékoztatása szerint egy olasz GT-istállónak van egy műhelye a Paul Ricard pálya közelében, amelyet használhatnak az összeszerelési munkálatok során.

A csapat egy Facebook-hírfolyamban folyamatosan tájékoztatja a rajongókat a projekt állásáról, és egyelőre úgy tűnik, hogy minden a tervek szerint halad: noha a fotók alapján tennivaló van bőven, a jelek szerint nem lesz akadálya annak, hogy a 2009-es világbajnok részt vehessen a dél-franciaországi összecsapáson.

A két futam közötti kevés idő komoly próba elé állítja a pole pozícióval, győzelmekkel és elképesztő fölénnyel debütáló Citroent is: a francia gárdánál Yvan Muller autója a második futam rajtját követő balesetsorozatban szenvedett sérüléseket, amelyek közel sem olyan mértékűek, mint amilyet Tarquini kocsijáé, ám az újonc egyletet így is nagy feladat elé állítja.

Yvan Muller sérült C-Elysée-je
FIA WTCC

„A sérülés látványos ugyan, de a karosszéria struktúrája ép maradt és időben el fogunk készülni a javítással” – nyilatkozta a Citroen technikai igazgatója, Xavier Mestelan. „Azt akarjuk, hogy Yvan autója csúcsformában legyen, hogy azonos feltételek mellett versenyezhessen. Ez persze nem jelenti azt, hogy hanyagoljuk Pechito Lopez és Seb Loeb autóját, sőt! Noha a tesztelések során sokat foglalkoztunk az autók előkészítésével, még mindig abban a fázisban tartunk, amikor ismerkedünk a kocsival.”

Az már biztos, hogy nem mindenkinek jön össze a dél-franciaországi indulás: a második futam rajtbalhéjának egyik főszereplője, Tom Coronel biztosan nem lesz ott a mezőnyben. Maga a holland versenyző közölte a futam másnapján, hogy a ROAL Motosport nem tudja időben kijavítani a Chevrolet Cruze-t.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!